• moruri

December bebis 2013

180 cm säng börjar minst sagt känns trångt nu med två vuxna och två spädbarn, supermysigt men trångt! Douglas ligger i babynestet på ena kanten, sen jag, sen Ferdinand (vi lägger honom i spjälsängen på kvällen men han vill alltid komma över mitt i natten när han vaknar) sen mannen! Synd att vi har så litet sovrum att det inte får plats med en till 90 säng :p älskar samsovning! Känns så naturligt och supermysigt!

• moruri

Inatt åker mannen till Nigeria! Just nu Sitter han i vardagsrummet och hjälper två vänner lösa en tvist. Tycker de kan vara klara snart så jag får lite ensamtid med honom innan han åker.. :/ min batterisladd till datorn verkar ha gått sönder. Jäkligt deppigt, hur ska man orka sig ut för att inhandla en ny? Douglas fortsätter att sova superbra! Så jäkla tacksamt i dessa svåra tider. Till råga på allt insåg vi hur ostädad vår lägenhet var när vi flyttat in. Så vi har dessutom varit tvungna att typ sanera hela lägenheten. Var så less när jag gnuggat en skåplucka i 15 min så jag bestämde mig för att måla skiten istället. Var uppe till halv tre inatt och sen halva morgonen. Men nu är de klara med nya fräscha knoppar på! Helt otroligt att jag inte brutit ihop helt än.

• moruri

Jag har lite halvt gett upp amningen sista veckan.. Dels då han inte gick upp tillräckligt. Hade gått ner 20g när han borde gått upp. Med allt som hänt har jag inte haft ork att kämpa på med det. Han får när jag orkar sen äter han från flaskan, körde med att ge ersättningen på sked först men nu känns det bara för meckigt.
    Ogillar min Bvc sköterska, typ alltid gjort. Först va de tjafs om att han inte fick tillräckligt, sen när jag började ge mer ersättning så hade han gått upp 390g på en vecka. Då började hon babbla om att hon tror han får för mycket. Så less jag blir på henne. Tror Inte man kan overfeed à baby, han säger ju till när han är hungrig och spottar ut när han är mätt. Kräks i princip aldrig. Han äter var tredje fjärde timme. Nej URK. Har ju flyttat så ska passa på att byta bvc till något närmare iaf. Sedan är hon så sick på sättet hon pratar: "man får inte bada de små mer än en gång per vecka" eeh?? Vadå får? Jag FÅR bada mitt barn tio gr per dag om jag vill de. (nu gör jag ju inte det men själva principen) mina kids har aldrig haft torr hud och Ferdinand badar betydligt oftare än en gång i veckan och älskar det! antar deras african side med naturligt oljig hud gör sitt.

Lite tufft ibland när båda småttingarna skriker samtidigt, man får lite panik och undrar vems behov man ska stilla först. Men det mesta funkar bra om jag planerar.

Btw plopps, menade givetvis inte att DU är vrickad, uttryckte mig klumpigt, menar bara att jag själv aldrig förstått det där med mognad för potträning då JAG tror just att det handlar om träning. Sedan att det ska vara enkelt har ingen sagt men det finns säkert knep man kan hitta om man vill och har den orken. Ferdinand bajsade på toaletten idag, han var inte heeeelt nöjd i att jag höll fast honom, men det ska bli kul att hitta tricks till att få det att funka. Just argumentet för miljöns skull gör det för mig värt att fortsätta prova! :)

• moruri

Mina små har alltid sovit bra på nätterna sedan start typ.. Vet inte om vi bara haft tur eller om det vi gör gör skillnad.. Vi brukar göra tydlig skillnad mellan dag/kväll. På dagen spelar vi mycket musik, tv på eller överlag inte rädda för att göra ljud ifrån oss har det väldigt ljust. På kvällen släcker vi ner. Sänker alla ljud och pratar med mindre bokstäver..

• moruri

Babygirls! Så fina!! Mer bilder, låt mig se era små fina dessa tuffa tider!

• moruri

Hade min man varit här nu hade jag sexat upp honom direkt! Extremt sugen, haha! Med första sonen tog vi upp sexet igen tre veckor efter fl. Men jag gick ju inte sönder något och avslaget hade slutat. Blöder inte längre nu heller men får gott vänta tills den 28e när han är hemma igen! Oj som jag ska förföra honom då, ska nog inhandla lite nya underkläder, kanske sätta på mig en mask kanske tom. en peruk, hahaha!! :D nu blev jag riktigt exalterad. Hade varit riktigt gott för själen! Ska hårdträna med knipövningar tills dess!

• moruri

Tror de ska vara ok med kondom!

Ni som flaskmatar, hur mycket och hur ofta äter era små ungefär?

• moruri

Hur mycket brukar han äta?

Min lillkille käkar tyyp bara från flaskan nu. Mellan 60-90ml var tredje fjärde timme typ.. 4 veckor imorggon

• moruri

Fina fina bäbisar!!

Min lilleplutt har haft magknip senaste två dagarna. suuupergasig! Börjat med lite magmassage.. hoppas det ger sig lite. Lilleskrutten <3
    Ferdinand har varit så jäkla söt senaste mornarna. Vi ligger kvar och busar runt i sängen, han har sånt bubblande skratt som värmer själen så. När han skrattar finns liksom inga problem i världen. Åh vad jag älskar barn, ser fram emot att ploppa ut minst två till om några år!! En Leeloo eller en liten Giovanny!

Svar på tråden December bebis 2013