December bebis 2013
IdaJ: brukar vara läskigt att vara ifrån dom i början, men det är såååå mysigt när man får komma hem och pussa på dom igen!!!
IdaJ: brukar vara läskigt att vara ifrån dom i början, men det är såååå mysigt när man får komma hem och pussa på dom igen!!!
Morgonnattning på G!
Som Douglas växer!! Ferdinand kunde ha storlek 50 till två månader typ. Nu har jag fått gå igenom kartongen med babykläder igen och rotat fram storlek 62. Allt annat är för kort i armar och ben!
Låter härligt plopps! Grattis!!
Själv känner jag att jag inte hinner njuta av bebisgos just nu. Blir mest bara omvårdnad som hinns med känns det som, får lite dåligt samvete att Douglas inte får samma amount of närhet som Ferdinand fick i början. Får bara små glimtar när Ferdinand sover eller upptagen med lek. Men det blir det ändring på nästa vecka när pappan kommer hem. Ska bli sååååååååååååååååååååååååååå skönt! Att kunna ta ett bad och raka sig utan att behöva stressa eller oroa sig. Åh i cant wait!!!
Svårt att säga, klart det kan vara en fas absolut, eller så får du en liten klängis som vill sitta klistrad på dig tills hen kan sitta själv ;) . Ferdinand ville vara näääranära tills 6 månader typ..
Hihi! Så mysigt det ser ut att ligga mellan töserna! Bästa på dagen är att ligga mellan mina gossar och snosa dom i nacken!
Douglas åt vid sex och somnade stenhårt, inte vaknat än. Däremot har min andra lilla terrorist vägrar somna. Puh, nyss somna han äntligen efter att ha fått småäta lite varm macka och te. Helt slut i skallen nu.
Tror Ferdinand blivit påverkad av allt runt om. Fått lillebror, flyttat, pappa borta... Sover jätteoroligt och såååå svår att söva. Känner mig som sämsta mamman när tålamodet sviker. Sen hjälper det inte när han är allmänt jävlig och kastar min telefon i golvet och nyper lillebror. Helt slut!!!!!
Sarak: gullig du är! Så skönt att ha den här trådan man kan ventilera sig i! Känner mig dock inte som supermamma idag som inte hann fånga ficklampan Ferdinand kastade på Douglas :( min lilla fina fina sötnos fick ett litet blåmärke under ögat! Stackars stackars liten :,( han blev så ledsen! Och så frustrerande när ferdinand inte förstår att det är en människa och att det gör ont. Han går till "attack" så fort han får chansen. Tror han tror det är en docka som gör ljud när man klämmer eller bankar på den :( även om man har uppsikt hela tiden hinner man inte alltid med tyvärr..
Han fyllde 1 år förra veckan :p, så nej det går inte att resonera med honom. Tror verkligen han tror Douglas är en docka eller annan leksak. Tror faktiskt även det är mer kul att pilla på honom för han låter än själva avundsjukan. Han får massa uppmärksamhet fortfarande och vi leker massor, Douglas är mer spännande tror jag.
Jag är tydlig och säger nej det gör ont osv, man han fattat inte vad ont är :p. Han förstår sluta men blir mest ledsen för varför får han Inte klämma på sin leksak? Tror det bara är att fortsätta som jag gör, snart lär han sig... Bara att fortsätta ha uppsikt..