December bebis 2013
Hur gör ni andra? Tränar ni nåt?
Skulle gärna börja löpträna mer igen men så svårt att ta mig iväg när jag väl kommit hem, det är så duktigt av er som orkar det :)
Vecka 13: att det är brunt betyder ju att det är gammalt, så kanske hade du en blödning i livmodern som hade läkt ut och nu var det det sista av blödningen som kom ut helt enkelt? Jag har också haft rosa flytningar pga blödning i livmodern, men den läkte och nu på mitt senaste besök såg allt bra ut :)
Jag tar gravidvitaminer som innehåller bl.a. folat (som är den naturliga varianten av folsyra). Har tagit mellan 50-100% av RDI (för gravida) för folat och kompletterat med mkt grönsaker och frukt vid den lägre dosen. Eftersom jag fick missfall precis innan denna graviditet fortsatte jag och tog vitaminerna där emellan också, man ska ju helst få i sig mkt folsyra innan graviditeten är konstaterad. Nu i v14 är det nog inte lika viktigt att komma upp i stora mängder antar jag men fortsätter och tar 1-2 tabletter ändå, de innehåller ju mycket bra grejer. :)
Grattis till er båda för lyckade KUB :)
Jag har gått upp 2-3 kilo från när jag plussade (v16 nu), min vikt varierar med nåt kilo beroende på när jag väger mig så det är inte helt exakt. Tycker mest det känns jobbigt att brösten ser annorlunda ut, magen har gått från platt till rund men det är inte så att man verkligen ser att det är en bebismage... försöker att inte tänka på det och hoppas nojorna går över sen när det verkligen är en bebisbula!