• Plopps80

December bebis 2013

Liten08 skrev 2013-04-01 18:18:04 följande:
    Plopps80: så fick jag med, 2-3 & jag kunde inte hejda mig så jag ladda hem två appar. Enligt den ena så är det v 4+1 och den andra 5+1....så spännande! Hoppas hoppas det vill växa och gro :) så jag kan berätta för min sprillans nya chef :/ usch, lite ångest över de där :/

Liten08 skrev 2013-04-01 18:18:04 följande:
    Plopps80: så fick jag med, 2-3 & jag kunde inte hejda mig så jag ladda hem två appar. Enligt den ena så är det v 4+1 och den andra 5+1....så spännande! Hoppas hoppas det vill växa och gro :) så jag kan berätta för min sprillans nya chef :/ usch, lite ångest över de där :/

Har också ny chef så jag vet exakt hur det känns!!! Jag räknar med att jag är i v 5 nu. 4+1
    Cyberchick skrev 2013-04-01 18:18:30 följande:
    Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer? Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket . Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

Cyberchick skrev 2013-04-01 18:18:30 följande:
    Hej alla, och grattis till alla! Jag fick veta vid tidigare graviditet att man bör vänta till man har gått i alla fall 7 hela veckor innan man kan säkert se något på UL, men det kanske inte stämmer? Plopps80, jag förstår att ni vill berätta så fort som möjligt för er dotter, men tänk även då på att vara förberedda på att även behöva berätta för henne, om det mot alla odds skulle hända något (inte för att vara någon olyckskorp, men kanske bra att tänka på, lite beroende på hur gammal hon är). Personligen hade jag nog väntat till jag gått 12 fulla veckor, men jag förstår verkligen att det är svårt att vänta eftersom hon längtar så mycket . Det finns inget fel eller rätt i den frågan, men det är alltid bra att tänka på de olika scenarion som kan hända. Ser fram emot att följa er alla i tråden.

Tror jag berättar om vi ser ett fint hjärta som tickar på VUL. Dottern är 5 år och väldigt förståndig. Jag kommer aldrig kunna hålla mig längre och händer det nåt får jag ta det då. Men visst är det svårt inget lätt det här! Nania tack för informationen
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 18:36:06 följande:
    Förstår precis hur du känner. Har en 5årig tös hemma med som mer än gärna kommer vilja veta :)

Nania skrev 2013-04-01 18:36:06 följande:
    Förstår precis hur du känner. Har en 5årig tös hemma med som mer än gärna kommer vilja veta :)

Jag vill säga det nuuuuu känner mig vrålgravid och längtar efter den glädjen när man berättar. När tänkte du avslöja för tösen?
  • Plopps80
    Nania skrev 2013-04-01 20:21:33 följande:
    Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

Nania skrev 2013-04-01 20:21:33 följande:
    Nån annan som önskar ett visst kön? Jag har en av varje sedan innan. Men av någon anledning vill jag väldigt gärna ha en tös nu. Så det lär väl bli en påg :P Roligt dock eftersom jag inte brytt mig så supermycket dem andra gångerna.

Jag vill så gärna ha en son. Har en dotter och det vore så kul med en av varje. Han ska heta Freddie ett namn jag älskar!!!
  • Plopps80

Gravvsymtomen måste ju komma och gå totalt. Igår kväll kunde jag inte nudda brösten. Dom var som två sår så ömma och värkte. Nu på morgonen känns det INGENTING i brösten. Absolut nada. Gör inte ont någonstans. Däremot mol det i magen gör inte ont men det händer grejer där inne. Tänker inte oroa mig för missfall fören jag ser blod eller man inte kan se något på VUL. Det enda som är jobbigt är att jag har bim idag eller imorn. Det känns psykiskt jobbigt att inte ens ha passerat bim. Tänk om mensen dyker upp nä känner mig vrålgravid men mår inte illa. Började inte må illa de två andra gravvarna fören v.7 och med dottern hade jag aldrig ont i brösten. Vill bara att bim ska passera löjligt jag vet men det är psykiskt

• Plopps80

Jag ska boka VUL idag tjohooo. Hoppas verkligen tiden går fort nu så man får detta ur världen och kan börja njuta. På morgonen känner jag inga symtom så då är jag orolig. På eftermiddagen känner jag mig supergravid och är cool lugn. Herregud trodde man skulle vara rutinerad. Har varit gravid 12 v men gjorde abort och så dottern då. Ändå känner jag mig allt annat än lugn.

• Plopps80

Blir fan galen. Har stått i kö i 27 min till gynmottagningen och så kommer jag bara fram till en telefonsvarare som talar  om öppettiderna, morr....

• Plopps80

Nu för jag en konversation med mig själv här he he.

Fick bokat vul 29 april och det kostar bara 200:- som hittat verkligen. Känns bara jobbigt att det är sååååååååå långt kvar. 4 veckor. Men som hon sa, man skall inte in och störa för tidigt om det inte är alldeles nödvändigt. Känns nästan onödigt att göra vul om 4 veckor för jag har tänkt att göra kub och nup i v.12 och sedan är det ju RUL. har ingen lust att utsätta bebisen för onödig strålning. Om allt verkar bra om 4 veckor skiter jag nog i kub och nup faktiskt.

Har ingen att prata med... Därför pratar jag här Mår lite illa idag och har halsbränna. Sjukt svårt att inte tala om för folk här på jobbet hur det står till men det vill jag inte såklart.Kanske i förtroende till min bästa kollega som tiger som muren...

• Plopps80
    Cyberchick skrev 2013-04-02 09:53:20 följande:
    Sitter också på jobbet och mår illa, magen kör och jag är skittrött. Kan inte fokusera på någonting, och har hur mycket som helst jag borde göra Rynkar på näsan.  Som du säger, på jobbet finns ingen att prata med och vill inte ringa och störa min man, som också har massor att göra. Sitter bara och surfar på olika gravidsidor och längtar tills vecka 13, då man förhoppningsvis har fått ett positivt besked på alla tester. Kan inte riktigt glädja mig ordentligt innan dess. Känns som det är 100 år tills dess!

Du beskriver exakt min situation. Sitter bara framför datorn och surfar ist för allt jag borde göra. Men alla verkar väldigt off här idag så.. Jag är också skittrött fy bubblan. Har halsbrännan from hell, undrar verkligen hur det skall bli sedan om det redan är så här. Sist hade jag fruktansvärda problem med detta. Du skall inte boka vul?
  • Plopps80
    tjej89 skrev 2013-04-02 10:30:20 följande:
    Jag har inte heller någon att prata med, ingen som vet ännu. vi har bestämt att hålla på till vecka 12.

Kanske dum fråga, med vad är NUP? och hur gör man ett KUB? är det endast för att kolla om bebben har down syndrom eller?

bokar man VUL på privata kliniker? grattis till din tid! hoppas tiden går snabbt! 
    Jag har bokat vul på en privat klinik. Min barnmorska gör inte vul men läkaren på mvc gör det men då måste det finnas särskilda skäl till det. Kub och nupp test är jag inte såå insatt i men det är ju för att kolla om barnet har någon kromosomavvikelse eller andra fel, man kan ju upptäcka mkt på en sådan undersökning. De mäter ju barnets kroppsdelar och nackspalt. Jag är inte säker på att jag vill göra detta. Kostar 1500:- får se...
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-04-02 10:59:52 följande:

OM man är över 35 är det faktiskt gratis. JAg kommer ju göra det pga att min aålder ger högre risker... Gjorde massor med UL med sonen. Dels dom vanliga så tidigt VUL (blödn) ett för datering inför KUB, så KUB, köns U Lett för dom trodde han låg fel RUL och sen X-tra kontroller på överburenhetskontrollerna..
    Vi gjorde det med sonen och jag var så glad för det. Skönt att veta att det såg bra ut. Och om det hade varit ngt tok så hade man ju kunnat ta ställning till det då. Dom mäter risk för kromosomfel -så de tär ju inte ett ja eller nej man får. "vår" Bm som gjorde det kollade allt annat med typ hjärta etc. Många väljer ju at inte göra för att man inte vill veta om de tär kromosomavvikelse etc. Många svåra beslut vad man ska/inte ska göra...
    Likaså könsUL, vill man eller vill man inte veta?

Ja hon sa det min bm. Jag är "bara" 33 år och får det inte gratis. Annars hade det inte varit något tvivel om saken.Hellre att jag får reda på i v12 att det är något allvarligt fel på barnet så man kan avbryta då ist för att få veta i v 18 på rul och få föda fram barnet om det är såpass skadat. Kanske låter hemsk men jag vill inte ha ett sjukt handikappat barn. Arbetar med personer som har olika typer av funktionshinder kanske är därför. 

Frågade bm om brösten och hon sa att symtomen kommer och går. Tycker det är sjukt att ena dagen ha så ont att man knappt står ut och andra dagen inte känna ett dugg i brösten. Men men... ingen ide att oroa sig heller... det som sker det sker...
Svar på tråden December bebis 2013