• Plopps80

December bebis 2013

Inga fler barn här. Helt färdig med den biten. Är nöjd med mina små hjärtan.

• Plopps80

Pratade just med BVC som tyckte det gick jättebra att byta ut några mål ersättning om dagen mot gröt och fruktpuré. Bra att fånga barnets intresse sa hon. Väldigt bra BVC sköterska! Ang fler barn är det de sista jag vill. Kan inte tänka mig att vara gravid och föda en gång till och första bebistiden är inget jag saknar. Är så nöjd så nöjd

• Plopps80

Jag har 13 kilos övervikt på kroppen och äter nu kortison så det lär inte vara lätt att gå ner. Trivs inte i några kläder känner mig aldrig fin. Däremot färgar jag mitt hår och gör oftast någon frisyr varje dag. Jag sminkar mig alltid och tar på mig kläder jag gillar. Har börjat använda parfym igen. Känner mig väldigt osäker pga vikten. Kan inte njuta av någonting då jag känner mig så stor. Jag känner mig ofta stor när jag är smal och vältränad så känslan är nu lite som att jag lider av sjuklig fetma. Det vet jag att jag inte gör men känslan är sån. Men just nu ligger fokus på att bli frisk. Är fortfarande inneliggande på sjukhus. Magsmärtorna vill inte ge med sig. Har varit hemma och träffat barnen varje dag på permis men det är ett rent helvette att vara borta så här mycket. Jag går snart sönder.

• Plopps80

Sarak tack! Jag mår mycket bättre nu! Jag har crohns sjukdom. Det är en livslång sjukdom som kommer och går i skov som det kallas. När man föder barn och ammar bryter den ut. Det blir djupa sår i tarmen och jag får fruktansvärt ont i lederna. Har knappt kunnat knyta på mig skorna eller plocka ur diskmaskinen. Har mått dåligt en längre tid och tillslut var såret så inflammerat att jag nästan fick tarmvred. Tog lång tid för mig att återhämta mig då det gått så långt. De ville också utesluta andra saker så jag har gjort magnetröntgen och CT/buk men det är inget annat än min skräpsjukdom. Läkarna ville jag skulle sluta amma direkt då sjukdomen förvärras av amning. Så det blev tvärt för mig och Ludde. Mkt tårar och skuldkänslor. Men nu när jag slutat känna det så underbart. Ludde sover hela nätterna i sin säng utan att äta eller ens vakna mellan 20-06:30. Känner mig så fri nu när jag slipper amma. Jag är inte oumbärlig jag kan sticka iväg. Just nu njuter jag verkligen. Mår mycket bättre också. Har fått medicin och amningsstoppet har bidragit till att jag mår bättre än på länge.

• Plopps80
    JMP skrev 2014-04-29 11:23:30 följande:
    Är era bebisar blyga? Elise tål knappt att någon annan än jag, hennes pappa eller hennes mormor pratar med henne.. Då blir hon ledsen och skriker. Hon kan vara på hur bra humör som helst men sen om vi får främmande blir hon orolig och skrikig även om det bara handlar om en enda gäst! Hon är fyra och en halv månad. Tänkte om det har med åldern att göra eller om hon bara är så helt enkelt :)

Typiskt för åldern! Ludwig gallskrek sist mamma var här. Bara hon tittade på honom grina han.
  • Plopps80

Då jag ligger inne för 3:e gången på 12 dagar... Var Pärra med Ludde på BVC idag. Han fick 5 mån vaccinet. Vägde 7,8 kg och är 65 cm. Han fortsätter alltså på banan kort och tjock

• Plopps80
    MissKaos skrev 2014-04-30 20:09:51 följande:
    Vid fyra mån var elsa 66cm knappt 7kg. Olika former!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Ha ha ha va kul!
  • Plopps80

Jag fick avsluta amningen över en dag pga min sjukdom som förvärras av amning samt att jag blev inneliggande. Det var många tårar och skuldkänslor först men nu njuter jag av att det är över. Ludwig sover i stort hela nätterna nu. Somnar 20 sover till 05 får ersättning och sover till 7-7:30 (inte alla dagar ibland går vi upp 05:30). Han äter regelbundet och går upp i vikt bra. Mat är väl inte någon favorit ännu. Han klöks av gröt men äter gärna banan och små bitar vitt bröd med smör. Smöret behöver inte vara saltfritt enl BVC. Jag är nöjd med mitt beslut att avsluta amningen dels för min sjukdom och dels för min egen del. Så skönt med friheten att man kan åka till stan och shoppa utan att ha tid att passa. Jag och dottern ska ha en heldag tillsammans. Jag kan äta och dricka vad jag vill. Har nu ammat två barn ett 6 mån och ett 5 mån. Är mkt nöjd över det, eftersom det gör mig sjuk känns det som att jag offrat mig lite för deras skull. Men nu kan jag vila i tanken på att jag aldrig mer behöver vara gravid, föda och amma. Det känns så oerhört skönt. Nu börjar tiden då jag njuter 100% av att vara mamma. Han är så rolig att man får goa skratt varje dag. Det händer något hela tiden i utvecklingen. Jag känner lite "jag överlevde" så jobbigt tycker jag första månaderna är. Totalt ingen person som njuter av spädbarnstiden. Nu blir allt såå mycket roligare och Gud vad skönt att slippa amma mer. Det är som en enorm befrielse.

• Plopps80

Jag ligger fortfarande på sjukhus. Får intravenöst penicillin och kortison. Sambon kommer varannan dag med barnen. Gråter många tårar och känner mig som den mest usla mamman i världen. Ludwig är som vanligt när vi ses. Verkar glad och tillgiven. BVC hävdar att det är så kort tid att det inte kan skada vår relation. Vi träffas ju. Han kommer förmodligen knyta an lite extra med sin pappa men vi har haft en intensiv period av anknytning med amning och jag som skött honom mkt själv och det är guld värt. Filippa går att resonera med och hon är sig själv mot mig. Ledsen dock. Vill ha mamma hemma. Kämpar mot ångesten att vara ifrån barnen. Det är ett helvette. 3:e gången jag är inlagd på 16 dagar. Har ju varit hemma på permis och även utskriven så har träffat barnen massor. Men sedan i ons får jag inte gå på permis eftersom jag behöver strikt vila och hemma tar man det ju inte helt lugnt. Längtar hem!!!!

• Plopps80

Denna tråden är ju helt stendöd. Lite tråkigt kul att diskutera med andra som har bebis i samma ålder. Vi är ju några som håller i men inte mkt.

• Plopps80

Tack! Hoppas också det går åt rätt håll. Nä finns väl inte så mkt att säga kanske. Trådar brukar ju dö. Men man undrar ju lite hur alla har det.

• Plopps80

Jösses vad det rasslade till i tråden nu. Vad kul. Jag ska få komma hem idag. Överlycklig. Är på bättringsvägen. Äntligen. Ska bära Ludde dagarna i ända. Hela tiden. Ska gooooosa.

• Plopps80

Ludwig sover numera hela nätter i sin säng mellan 20-06:30 vanligen utan att vakna alls. Ibland gnyr han lite och då lägger jag handen på honom. Han stensover som en stock. Helt annat än dottern men hon har plötsligt börjat sova till 7:30 från att ha vaknat 05 så vi sover längre än någonsin.

Svar på tråden December bebis 2013