XLinneaX skrev 2013-04-17 20:46:42 följande:
plussade i måndags, bf 23 dec. (ett datum jag inte hoppas få föda på, inte dagen efter heller för den delen, haha) men hursom. Har en son på ett år sedan tidigare. Samt en ängladotter som försvann i 20e graviditetsveckan för bara två månader sedan. Så nu glädjs vi får ett nytt färskt plus, men oron över att inte allt står rätt till denna gången heller ruvar gott i baktanken förstås...
Har humör som ett åskmoln, jättelabil, på gränsen till "alvedonvärk" i magen och utslag på magen! Aldrig haft så mycket symtom vid någon av mina andra gravditeter, så det råder väl full aktivitet i livmodern kan jag tänka mig.
A S E Larsson skrev 2013-04-18 07:28:07 följande:
Hej!
Fick MF i feb i år och är nu gravid igen!
Enligt mina beräkningar kommer bebben, om allt går väl, runt julafton :)
Utgår från första tidiga ÄL-testet som var 11 april :) Vet någon hur tidigt dessa kan påvisa grav?
Testade med ÄL-test under perioden efter mitt MF, fick aldrig mens emellan och det konstiga är att det aldrig gav utslag förens jag nu blev gravid.
Testet visade då pos i 6 dagar i rad och då började jag ana att något var galet så tog ett gravtest som visade pos :) Först blev jag ju jätteglad för jag trodde att min ÄL äntligen hade kommit igång, men nu är jag ju såklart ännu gladare.
Har tidigare sagt att jag inte vill ha barn i dec, men nu är jag så glad och hoppas att allt går vägen :)
Grattis till er båda! Håller tummarna för att allt går fint för er denna gången