• Plopps80

December bebis 2013

Jag mår bra men mår illa om jag äter pizza eller annan fet mat. Mår illa av kaffe och om jag äter mig mätt. Är tröttare än vanligt men mycket piggare än i början. Behöver mer sömn. Har gått upp 8 kg. Not god!

• Plopps80
    corky skrev 2013-07-08 20:31:08 följande:
    Får sån sjukt jobbig halsbränna ibland. Det gör ont i hela bröstet och man tror nästan man håller på att få en hjärtinfarkt! Två samarin lindrar det men tar inte bort det. Tips nån?

Novalucoltabletter. Åt det som smågodis förra gravven. Tog bort all halsbränna på mig. Dags att köpa igen för det har börjat på mig också. Suck.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-09 21:13:51 följande:
    Plopps80 du är inte ensam.. Vägde mig idag å 9kg upp :S Så nu är det stopp på sötsaker å mer promenader som gäller!

Fy fan jag som inte skulle gå upp så mycket denna gången. Med dottern gick jag upp 35 kg och hade i vecka 19 gått upp 15 kg så lika illa som förra gången blir det väl inte. Blir det 23 kg får man väl vara glad men näää nu har jag ångest. Vräker i mig allt jag vill ha och rör mig inte allt för mycket. Antar att det är dags att skärpa till sig :/
  • Plopps80

Rul imorn. Nervös och förväntansfull. Hoppas den är frisk och att vi får se könet. Ang sex känner jag mig som en icke sexuell varelse. Får tvinga mig att ha sex för min sambos skull. Vi har haft sex 4 ggr sedan jag blev gravid. Han är inte direkt på och jag slipper helst. Känner mig fet och oattraktiv

• Plopps80

Ang light läsk har jag läst att man ska undvika det men allt med måtta säger jag. En light läsk då och då skadar inte. Själv får jag svåra magsmärtor och diarré av lightprodukter så här är det rätt mkt sötad dryck som saft och juice som slinker ner. Inte så nyttigt men ack så gött!

• Plopps80

Har varit vaken sedan kl 02, helt hopplöst att försöka sova. Det bränner som eld i strupen, min halsbränna har de senaste dagarna eskalerat totalt. Måste köpa Novalucol, de hjälper bäst av allt för mig! Är sjukt orolig över rul idag  också. Får massa hemska bilder i huvudet och vad säger att jag får ett friskt barn? Tänker på Trisomi 18 att behöva avbryta graviditeten. Min bästa kompis  kommer ner och passar dottern dagis är stängt. Hoppas det här blir lyckans dag och inte tvärtom.  

• Plopps80

Är världens lyckligaste just nu. Allt var bra med bebis. Bf 7/12. Det är en SON. Känner mig så välsignad. Jag ska få en liten son. Bikarbonattestet fungerade

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-11 16:23:09 följande:
    Plopps80 grattis igen! Vill oxå ha mitt RUL nu! Men den som väntar på nåt gott! :)

Ja det är helt underbart. Hade glömt den lyckan ett ulj innebär. Fantastiskt! Jösses vilken livlig bebis. Hon hade svårt att mäta den. Dottern var mycket lugnare på ulj. Mannen monterar ihop nya barnvagnen nu. Blir nog sommarens bästa dag idag
Svar på tråden December bebis 2013