• Plopps80

December bebis 2013

Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-18 09:43:33 följande:
    Åh jag går på moln kom just hem från RUL å vi har en pigg och frisk liten flicka i magen!! Jag är så lycklig!! Jag vill föresten varna alla er som använder doppler att inte göra det! Hon som gjorde ultraljudet på mig rek att man inte gör det då man inte vet hur säkert det är. Bara så ni vet! Ha en toppen dag alla!!

Grattis nä jag skulle inte våga använda dopler har hört mycker negativt om det.
    MissKaos skrev 2013-07-17 19:21:13 följande:
    Fråga mvc instället. Deras dr kan bättre än apoteket. Jag får ta clarityn. Har bekanta sommed har ätit det.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Det stod i FASS att det inte forskats tillräckligt för att veta hur det påverkar fostret och då vågar jag inte. Om inte de som tillverkar läkemedlet vet hur det påverkar foster känns det inte tryggt. Jag är väldigt anti mediciner under graviditet jag tar ju om det känns absolut säkert men tyvärr gjorde inte allergitabletterna inte det. Jag vill inte ta kortinsonspray heller då BM tycker man ska vara väldigt restriktiv med kortison. Självklart ska man ta detta om det är nödvändigt för att fungera i livet men för min del får det vara. Men oerhört jobbigt att känna sig sjuk hela tiden.
  • Plopps80

Har kollat könet då jag vill anpassa inredning och inköp efter könet. Har bara rosa thejgrejer så nu får man handla om allt. Såg en snopp på rul och det är 100% kille. Känns som en självklarhet att veta könet. Har ingen lust att famla i blindo. Har mycket huvudvärk. Antar att det är hormonellt. Tar novalucol mot halsbränna. Så bra räcker med en tablett varannan dag. Gott är det också.

• Plopps80

Jag har aldrig bytt en enda blöja på natten. Min dotter bajsade aldrig på nätterna och kisset fick vara. Hon hade aldrig ont av det och blev aldrig irriterad i underlivet. Vi har en tvättmaskin mellan 2 väggar. Perfekt att lägga en skötbädd på och så har vi hyllor ovanför till blöjor och salvor mm. Kommer inte byta blöja på nätterna nu heller om han inte bajsar och det brukar bebisar i regel inte göra direkt.

• Plopps80

Känner ingen vars bebisar bajsat om nätterna. Hoppas verkligen inte vår lille kille lägger sig till med sånna ovanor

• Plopps80
    Smulan91 skrev 2013-07-19 13:18:24 följande:
    Ovanor? Om du frågar mig så är det väl normalt för en bebis att bajsa?

Inte på nätterna. Som sagt känner jag ingen vars bebis bajsat på nätterna. Min dotter har aldrig heller bajsat på nätterna och jag har aldrig någonsin bytt en blöja på natten. Den har varit väldigt blöt på morgonen men dottern har sovit bra. Givetvis hoppas jag inte att nästa barn bajsar på nätterna. Det är väl inget man önskar att behöva byta blöjor på natten?? Det räcker att amma varannan timme......
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-19 19:28:03 följande:
    Min unge sov 5h i sträck från start.. då bajsade han inte men sennåt han när hsn vaknade. .. tyvärr fick han borrelia när han var 6månader och penicillinet fick han magknip av och det enda som hjälote var ammning. Drömmen är en kopia på det mönstret. Gjordr inte så mkt med ett blöjjbyte då när man nästan alltid fickv5+2hsömn. Helst vill msn hs bajs dagtid såklart. Preppar mentalt för kolik och vaknätter. Ammade ni era barn länge?
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag hoppas på ett barn som sover lika bra som dottern. Hon la sig 20 och vaknade 03, åt och vaknade 07 åt och fick ren blöja sov till 10-11. Drömmen. Jag ammande 6 månader. Satsar på det denna gången också. Det är säkert normalt med bebisar som bajsar på nätterna men jag känner ingen som varit uppe och bytt blöja om nätterna.
  • Plopps80

Använder våtservetter när vi är ute och åker, inte är hemma. Hemma tvättar jag med vatten. Min dotter har aldrig varit röd i rumpan trots våtservetter och noll blöjbyten på natten

• Plopps80
    MariaOchNiklas skrev 2013-07-19 22:45:24 följande:
    Angående blöjbyte på natten. Går inte upp för att byta om inte dottern gnäller. Har en riktig sjusovare här hemma. Hon kan ev vakna för välling på natten. Sedan somnar hon om och sover till 9 på morgonen. Har hon gjort sedan hon va typ en månad. Om blöjan är full i kiss byter jag självklart, men är det bara lite så går det vara tills det är morgon. Alla barn är olika. Vi använder oss av olivolja både till rumpa och i badvattnet. Inga konstiga tillsatser som jag själv tycker är bra. Men helt upp till andra hur de vill göra. Känns som du tycker jag är konstig som har ett barn dom bajsat på nätterna. Hade jag själv bestämt så hade hon gärna fått gjort det på dagen lite mer i stället. Men va bara under en kort period.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥

Har jag skrivit att barn är konstiga som bajsar på natten? Nej! Jag har däremot aldrig hört talas om det. Jag trodde inte bebisar bajsade på nätterna det är vad jag har hört. Jag skrev på skoj att jag inte hoppas min son lägger sig till med sånna ovanor, men man kanske inte får skämta i denna tråden. Jag skulle aldrig gå upp och väcka upp mitt barn genom att tända och byta blöja om det inte vore absolut nödvändigt. Givetvis hoppas jag inte att jag får ett barn som bajsar på nätterna. Så kul är det inte att byta blöja. Gör barnet det så gör det och jag har aldrig påstått att det är onormalt. Har aldrig hört talas om någon vars bebis bajsar på nätterna. Tråkigt att man inte kan skriva saker i tråden utan att bli ifrågasatt.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-20 09:32:17 följande:
    Kan vi inte be bb om insticksprogram som gör att dom skiter på fm? Jag vill helst slippa gå upp. .

Haha en stjärtplugg vore toppen. Så man kan amma i sängen utan att öppna ögonen
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-07-20 10:47:29 följande:
    Tampong?

Haha ob mini
Svar på tråden December bebis 2013