• MissKaos

December bebis 2013

Rinocort är klass A.

Plopps80 skrev 2013-07-04 08:05:11 följande:
    Är också täppt i näsan. Var beroende av nässpray förra gravven och det var ett rent helvette att ta sig ur det! Är rädd att tappa lukt och smak om jag förstör slemhinnorna mer. Kortisonspray vågar jag inte ta när jag är gravid så jag har köpt en nässkölj och det är rätt bra men som oftast står jag bara ut och ligger där med munnen öppen som en fisk på torra land. Har börjat få halsbränna också. Sist led jag fruktansvärt av det. Eld i strupen. Det lustiga är att så fort dottern var född försvann både halsbränna och nästäppa. Uch är ingen dans på rosor att vara gravid!

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Tips från en övrläkare vi hade:

Ta niferex el duroferron och blutsaft. Inte ihop. Alltså vid olika tidpunkter på dagen Tas upp på olika sätt sv kroppen. Hjäöpte på lig förra graviditeten. Bästa rådet jag fick!

Smulan91 skrev 2013-07-03 22:27:26 följande:
    Okej, lite olika svar. Får hoppas på det bästa :)

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Läs ifass.. tom fått det utskrivet av mödravårdens doktor.

Plopps80 skrev 2013-07-04 09:18:24 följande:
    Min BM var väldigt tveksam ändå. Hon tycker man ska avstå från kortisol så mkt som möjligt. På Apoteket var dom också så himla tveksamma när jag stod där och skulle köpa rhinocort så det blev inget. Blir så osäker.

• MissKaos

Hemofer innehåller sammat typ av järn som blutsaft. Ingen idé att komibnera. Om du har brist på järn är det för mesigt som ensamt terapi.

Plopps80 skrev 2013-07-04 09:40:58 följande:
    Blir det för jävlig kommer jag köra med Kortisonspray men just nu går det rätt bra. Det här med järntabletter och blutsaft. Hur många tabletter ska man ta? Nu tar jag 4 Hemofer men det måste väl bli för mkt med 4 Hemofer och en dos blutsaft? Ska man ta 2 Hemofer och 1 blutsaft då?

Här är den text som finns i fass om Rhinocort (för vårdpersonal eg för förskrivare)

Kategori A.

Resultat från prospektiva studier och från global erfarenhet efter marknadsintroduktion indikerar inte någon ökad risk för medfödda missbildningar vid användning av inhalerat eller intranasalt budesonid under tidig graviditet. Liksom med andra läkemedel kräver administrering av budesonid under graviditet att fördelarna för modern vägs mot riskerna för fostret.

• MissKaos
    Smulan91 skrev 2013-07-04 09:38:20 följande:
    Misskaos; tack för tipset!!

¨Vidarebefodrar bara ett bra tips!
    Den ÖL vi hade (hyrdoktor) under min första grav var underbar. En psykiatriker såklart jag jobbar ju med psykiatri, men mkt kunnig inom en massa saker som läkare ska kunna. Han lärde mig mkt om graviditet och hade jobbat med mödravård vid ngt tillfälle tror jag.
  • MissKaos
    Aimish skrev 2013-07-04 10:42:41 följande:
    Hur går det för dig med magen MissKaos? Vi hade BF ungefär samtidigt har jag för mig :D

Magen? *ser förvirrad ut* Menar du förstoppning av Niferex?
    STOOORT toa besök idag. Efter ett par hårda stoppklossar som lossnade igår. Mikket skönt!

Jag har Bf 7 dec När har du?
  • MissKaos

Idag tröstshopping till MIG!
    POP rear i sin E-butik. OCH dom har mammajeans! Dom har ju eg slutat med mammakläder måste vara ngn forma v lagerrens. Hoppas bara jag beställde rätt strl, kanske borde tagit en strl större än normalt *hmm* Har 36 på mina HM jeans och dom sitter bra. Samma på mina Lindex Snickarbyxor. Beställde då 36..
    http://www.polarnopyret.se/Admin-Pages/Enova/Produktvisning/?productidentifier=60058334&colorid=2761981&sectionid=2013_ss_rea_alla

www.polarnopyret.se
    Jeans med hög mudd som går upp över magen med ett reglerbart resårband högst upp. Normal passform med raka ben. 99 % bomull 1 % elastan
  • MissKaos

..och till bebis..
    http://www.tradera.com/meandi-set-kissing-frog-62-68-me-i-auktion_341796_185500915

Så här betalar du
    PayPal VisaMastercard Internetbanker Payson Banköverföring
    Internationella köpare
    International buyers accepted
    Meandi set kissing frog 62/68 me &i

(Me&I nytt. 280kr + frakt 24kr strl 62/68)

Jag har kass koll på om saker är pojk el flick. Pojkgoda på va? *letar snopp eller snipa*
  • MissKaos
    mammatilltvå85 skrev 2013-07-04 13:35:40 följande:
    polarn är stora i storlek så 36 där är säkerligen större än 36 på typ hm....

Eller hur? HAr med för mig att dom är lite större. Vill kunna ha dom i höst gärna.

Kan ju då tipsa om att dom ahde fler modeller i E-butiken och tar 179kr/paret. Kändes lagom.
    Jag har ett par popgammla  jeans i strl 36 som är ganska thigta men jag har köpt dom beg och misstänker att det bara är att dom är uttöjda "fel" sas.  Alltså en thigt modell. Dom börjar gå sönder  i resåren nu..

T R Å K I G T. Suttit i soffan och surfat hela dagen. Småsjuk. Kanske ska ta och åka till jobbet imorgon. Ta bilen så blir det inte så jobbigt att ta sig dit. Orkar inget idag, går upp för trappan så är jag slut. Flåsar och svettas..

Svar på tråden December bebis 2013