Inlägg från: Förstaförsökaren26 |Visa alla inlägg
  • Förstaförsökaren26

December bebis 2013

Hörre ni tjejer jag undrar lite kring de här 10dagarna som den andra föräldern kan ta ut. Vad är det som gäller då?! Som vi födde 31/12 å idag är det den 8/1, innebär det då att min sambo brukat 8 av 10 dagar redan?! För räknas helgdagar in i dessa ( dvs 1/1 och 6/1) känner mig lite lost :S

• Förstaförsökaren26

Misskaos - åh, vi har inte riktigt anmält något ännu :S eller vi anmälde idag via Mob appen. Men inväntar papper hem. Å ringer man FK så lägger de bara på pga hög belastning säger dom! Uhh gillar inte FK tycker att det bara borde vara simpelt. In å klicka i de dagar tar jag å sedan klart! Men lör å sön tar man inte heller så det är alltså 10 dagar

• Förstaförsökaren26

Nej vet att man ska anmäla via internet men har lite frågor till dom kring dagarna å regler! Tycker att de borde se över hela FK!! Man kan inte ringa å ansöker man så tar det år innan man får besked!! Riktigt dåligt!!

• Förstaförsökaren26

Har någon nåt tips på hur man får sin bebis att sova i sin säng?! På dagarna kan hon ligga i sitt babynest själv men totalvägrar på nätterna då duger bara jag. Är mysigt men inte hållbart!

• Förstaförsökaren26

Repan - känner samma här!! Fick några bra nätter å nu är hon igång nästan hela tiden! Å man får klaga!! Bättre det än att hålla allt inne!! Å jag ger återigen er beröm som har fler barn!! Är tufft med bara en men att ha 2-3 st å alla under 10! Ni är grymma!

• Förstaförsökaren26

SaraK - hihi va söt å vilket fint leende! När börjar bebisar att le?! Min ler när hon sover men inte annars. Å det med att ha bebisen i sin säng verkar funka. Jag hade min sessa i sängen å vi sov från 21 till typ nu med undantag för blöjbyten å amning. Helt guld!! Känner mig som en ny människa!

Svar på tråden December bebis 2013