• Plopps80

December bebis 2013

Inpräntat i kvinnors dna att sminka sig? Nä givetvis inte men det är något kvinnor gör och i regel inte män. Varför vill feministerna sudda ut det kvinnliga och manliga? Jag vill ha olikheterna kvar! Jag vill inte leva i en värld där alla är klippta efter en potta och man inte kan se skilnad på kvinnor och män. Jag är feminin min man är maskulin. Det gillar jag. Hade inte tänt på en Karl i klänning med smink eftersom det är kvinnligt. Trots att jag växt upp med en feminist förstår jag mig inte på er alls. Men nu lämnar jag detta då tråden håller på att spåra ut totalt.

• Plopps80
    siolina skrev 2013-07-23 21:27:49 följande:
    Ja, så klart, men jag fattar inte. Det vill säga, jag kritiserar inte utan jag undrar vad tanken är? Det vore intressant om någon kunde förklara för jag hör det där ibland men jag förstår inte vad man menar. Vad innebär det att namn passar ihop, t ex?

Jag personligen känner att namnen på våra barn måste passa in. Det ska låta bra och gå smidigt när man pratar om dom tycker jag. Filippa heter dottern och sonen ska heta Freddie. Älskar sångaren Freddie Mercury och då Filippa går ihop så bra med Filippa. Alla tänker ju olika kring det med namn.
  • Plopps80
    IdaJ skrev 2013-07-23 22:44:58 följande:
    Vi har fått jättemånga negativa kommentarer om det namnet vi har pratat om att våran pojk ska ha. Förstår inte varför alla ska ha åsikter om något dom inte ens behöver bry sig om, och isåfall kan dom väl ändå hålla det för sig själva och inte såra oss genom att säga något elakt eller göra någon konstig min när vi berättar vad han ska heta. Hur kommer ni att bädda vagnen i vinter? Jag funderar på att lägga ett fårskinn i botten av vagnen och ha overall och filt. Är det helt fel?? ( noll koll) ;)

Snacka om att ha fått negativa kommentarer!!! Freddie Mercury var ju bög... "Tänk om han blir bög". "Haha ungen ska ju bli bög"... Blir så förbannad. Det är ett oskyldigt barn dom pratar om och blir han det så blir han. Och varför skulle han bli bög för att han heter Freddie?
  • Plopps80

Tack för alla svar ang de dumma (jävla) kommentarerna jag fått ang namnet Freddie. Skulle glatt visa ulj bilderna för min moster. Hon tittade knappt utan sa med allvarlig min "tänk om han blir bög då". Vet inte om det var pga namnet eller att det var en pojke i magen. Hon blev besviken för hon ville att det skulle vara en tjej till. Jag är djupt besviken på henne. Kompisens man retar alltid mig för att jag gillar Freddie Mercury och kan inte för sitt liv förstå hur man kan döpa ett barn efter honom. Han och hans son retar mig och säger att barnet kommer bli bög eftersom han ska heta Freddie. De har en väldigt rå jargong jag är van men givetvis sa jag till och sa till min kompis att jag tog illa upp. För mig är alla lika värda. Jag älskar Freddie Mercury för att han stod för den han var. Han var manlig men hade en väldigt feminin sida. Han ville gärna klä sig i kvinnokläder och så i privatlivet. Beundrar honom för att han stod upp för sig själv. Har sett alla dokumentärer om Queen och läst böcker och allt som finns på nätet. Han fachinerar mig och är min store idol. Skulle min son bli homosexuellt bryr jag mig inte ett dugg bara han är lycklig. Det är bara så dumt att anse att ett namn skapar sexuell läggning.

• Plopps80

Ja Freddie är kung. Tycker det är tråkigt att folk dömer efter sexuell läggning.

• Plopps80

Här är lite nyinköpt från Newbie mitt favoritmärke. Overall/åkpåse i ett med luva och ärmar man kan vika över händerna samt en lucka för bältet i bilstolen.

• Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-07-25 13:00:47 följande:
    Plopps80 åh den overallen har jag oxå kollat på. Funderar på om man kan ha den på väg hem från BB?! Vilken strl bör man isåfall köpa den i?! Har noll koll på strl känns det som!

Köpte 62. Den kommer vara enorm för en nyfödd men eftersom den ska hålla hela vintern fram i mars kanske april om det blir kallt fick det bli 62. Den är ju så jäkla smidig. Bara att öppna om bebisen somnat i vagnen man behöver ju inte krångla ur bebisen utan bara dra ner dragkedjan och ta ur armarna så kan Lillen ligga kvar och sova. Att det fanns hål för bältet var ju bara så perfekt. Den overallen räcker ju hela vintern då barnet ligger hela tiden under ett täcke eller i åkpåse. Känns som ett bra köp. 249:- det enda jag retar mig på är att det är öron på :/( avskyr kläder med öron. Undrar om man kan sprätta bort dom. Annars får dom väl vara där. Tycker den är så klassiskt fin men öronen förstör ju det!
Svar på tråden December bebis 2013