December bebis 2013
Bumbostol, ni som har, är det lönt att köpa den nu vid 3 1/2 månad? Hur länge kan de användas?
Bumbostol, ni som har, är det lönt att köpa den nu vid 3 1/2 månad? Hur länge kan de användas?
Hoppgunga is the shit! Övertygad att det var den som gjorde att Ferdinand gick tidigt!! :)
Kollat runt lite på blocket. Verka kunna hitta bumbo för 2-300, så blir nog att försöka fixa en i veckan! :) är ju så tråkigt att ligga nu. :D
Har en brio happy där det finns en litet ryggstöd man kan fälla upp i hårdliften, mycket smart. Dock används ju nästan bara syskonvagnen, där tycker jag Douglas än är lite liten för att sitta. Kanske nästa månad.
Missk: härligt! Längtar sååååå till sommaren, när Douglas kan sitta upp! ska köpa jeans shorts med hängslen på hm, Ferdinand har sånna, så ska jag köpa matchande t-shirts och kepor! ;)
Känner inte någon press heller att introducera mat tidigt.. Ferdinand var helt ointresserad till han var 6-7 månader. Och då bölade han typ hela tiden när han åt. Han ville ha mer men blev arg på att maten inte flödade som med flaskan, så vi hetsa med sked in i munnen snabbt snabbt in med nästa :p. Men sen gick det bra och vi har världens matgladaste unge! För mig gällande maten är jag bara övertygad om att ge varierad mat och att mina barn ska äta det som serveras på bordet. Inget jäkla daltande om att mitt barn bara gillar köttbullar och pannkakor ;). Här äter vi mexikanskt, indiskt, afrikanskt osv osv och med en hel del chili. Haha!
Annars så har jag gått loss på tradera. Hujedamig! Fyndade ett par timberland kängor till mig själv för 210kr, sprillans nya. Så jäkla glad. Sen massor med nya kläder till pojkarna :D
Fiafunderar: beklagar verkligen sorgen. Alltid så ofattbart när någon rycks ifrån en helt plötsligt. Kram!!!
Sitter på förlossningen, vän i vecka 37 som hade vattenavgång igår och är igång med förlossningsarbetet nu, hon skickade hem sin man att städa och tvätta, haha, så jag fick komma hit och hålla hennes hand, hjälpa att andas, Ge dricka osv. Supermysigt, snart en till liten pojke(?) till världen!
Såå söt Ida!!!
Hur tigger en tre månaders ;) ?
Varför ska bäbisar alltid bajsa precis när man satt på ny blöja? Jämt, jag svär
Här var det dött...
Hemma här är det sjukstuga, mannen ligger nedbäddad med 40 graders feber. Svängt mellan 38-40 sedan igår lunchtid.. Hoppas bara att han inte blev biten av någon malariamygga. Skulle vara sjukt jobbigt. Ska hålla lite koll inatt och hoppas på att det lägger sig snabbt.
Douglas växer och växer, tycker det känns som vi aldrig är på bvc, vill veta vad han väger, nästa tid är 25e.
Ferdinand växer otroligt, han klättrar på allt. Sambon kallar honom för white monkey, haha! Slår sig oftare är oftast, känns som han alltid har en bula i pannan. Trillar och hinner inte ta emot sig, är det vanligt ni som har äldre? :p känns som man inte orkar med att de ska slå sig en gång till. Men antar att det är så när man bara gått i 4 månader. Balansen är inte 100..
Attsingen, nu vakna Ferdinand med feber också :/ skönt att veta att det inte är malaria men jobbigt för vill inte lillbebben ska bli smittad. Håller tummar och tår