• Nania

December bebis 2013

verkar skrev 2013-03-30 20:44:09 följande:
    Ja, iPhone det var väll därför. Tack
    Jepp alla mellanrum mellan rader försvinner då tyvärr :(
  • Nania
    iloveyou skrev 2013-03-30 22:40:33 följande:
    Hejje va många som kommenterat redan! Haha jag har ingen möjlighet att läsa alla från min mobil skärm så hoppar in här ändå :) jag plussade imorse och har bf 4 dec! Var det ngn mer som har samma dag? :) jag bor i Göteborg och råkar ngn bo här kanske? När jag testade imorse så sätt jag och gapade i 25 minuter och kollade på testet ca 50 ggr.haha jag kommer faktiskt imorgon köpa en clearblue digital bara för att fatta det! Detta är vårt första barn och jag har oxå ett missfall bakom mig för 3 år sedan så går lite på nålar just nu och kan inte njuta riktigt! jag ska inte heller berätta ngt för min kille innan jag har digital testet...mest för att jag vill förstå det innan jag visar honom haha kramar
    Irlais skrev 2013-03-30 22:46:08 följande:
    Jag har också BF 4e :) enligt familjelivs beräkning i alla fall, vissa appar säger 5e... Jag har berättat för sambon men testet var ganska svagt så kommer också göra ett digitalt (med veckoindikator) nästa vecka för säkerhets skull, det blir väl lite verkligare för oss båda då :)

Välkommen och grattis! Jag fick gravid på ett digitalt med veckoindikator på ÄL+10 så det borde gå bra för er nu med :D
  • Nania
    iloveyou skrev 2013-03-31 10:27:10 följande:
    Nania tack :) vet du hur Clear Blue digital funkar? Kommer den visa antal veckor sedan ägget befruktasts eller som alla andra graviditetskalendrar att den plussar på två veckor? 
    Det visar antal veckor sedan befruktning. Vilket är det enda vettiga eftersom den omöjligt kan veta när du hade mens då tiden mens-ÄL är så himla olika och HCG som den mäter bland annat bara utsöndras efter man blivit gravid :)
  • Nania
    Plopps80 skrev 2013-03-31 14:19:45 följande:
    Hej! Jag fick ett fint plus på digitalt cb och har bf 8/12 enligt appen. Väntar mitt andra barn. Vill gärna vara med här. Mina symtom är ömma bröst diffust illamående, trött till tusen!
    Välkommen och grattis! Kul att du hittade till rätt tråd med!
    Lindan85 skrev 2013-03-31 14:58:33 följande:
    Halloj ! Gravid 5 veckan och har nog alla symptom man kan ha förutom illa mående men har istället halsbränna från helvetet, så önskar nästan att jag mådde illa istället :-/ Har BF 2 Dec om det nu stämmer :)
    Välkommen och grattis! 
    Plopps80 skrev 2013-03-31 15:19:23 följande:
    Hade en sån brakfylla förra helgen va. Spydde och blev helt väck och kräktes som förmodligen pga att jag var gravid utan att veta det... Tog en Diklofenak i förrgår. Det ska man inte ta när man är gravid. Visste ju inte detta då... Herregud undra hur detta ska gå :-O
    Enstaka gånger brukar inte vara någon fara jag tror det bästa är att bara inse att det är så och inte stressa upp sig för mycket kring det då stress inte är bra för den lill* heller.

• Nania
    MissKaos skrev 2013-03-31 13:56:24 följande:
    TS -kanske en egen tråd för BF listan med länk i TS? Den kommer bli lång, och sen kommer alla justera efter hand med olika ultran gjorda.. Och så försvinner den bakåt man hittar den inte om ett tag. Kankse
    Låter inte helt fel. Ser dock att TS inte hört av sig sedan i fredags. Kanske inte hemma över påsken? 
  • Nania
    tjej89 skrev 2013-03-31 19:46:21 följande:
    Är så orolig. Snart två veckor sedan jag plussade nu. Vi har inte haft någe sex då. Men nu i helgen kunde vi inte hålla oss. Är det farligt med sex tidigt i graviditeten? Är så nojig nu. Vill ju inte att de lilla livet ska lossna... :(
    Är det nåt som alla är överens om så är det nog det. Sex kan INTE framkalla missfall/skador osv på ett foster. Så sluta anstränga er relation i onödan genom att låta bli! 
  • Nania
    verkar skrev 2013-03-31 22:28:47 följande:
    Jag får skarpa smärtor i höger äggledare? När jag rör på mig om jag är stilla känns det inte alls eller bara som ett molande ont. Det har varit så här sen i fredags.
    Låter precis som jag har och har haft båda mina två tidigare graviditeter utan att det varit något problem. :)
  • Nania
    marlinire skrev 2013-04-01 01:00:57 följande:
    Här kommer en till! Fick besked i fredags att vi är gravida. Da vi har genomgatt insemination vet vi ganska precist när befruktningen gick till, och baserat på detta har vi BF 5/12 enligt familjelivs kalkylator.

Vi har försökt sedan September 2011 utan minsta lilla resultat, fick därför prova hormonbehandling och insemination - och det tog sig på första försöket! Kan fortfarande inte riktigt fatta att det är vår tur, och har lite svårt för att lita på att allting kommer att ga som det ska. Samtidigt känner jag en försiktig, spirande glädje.

Jag är ganska övertygad om att jag kände när ägget fäste, och jag har lite molvärk i livmodern till och från, och det liksom spänner och har sig mest hela tiden. Plus att jag har blivit oerhört glömsk... i vanliga fall har jag väldigt bra minne, nu funkar ingenting, Jag gör en massa konstiga saker (la en tepåse i makens morgonkaffe imorse....), hoppas verkligen att det inte varar hela graviditeten. Blir nog inte så lätt att planera och förbereda när huvudet inte är rätt påskruvat :) Någon som känner igen sig?
    Välkommen och grattis!
    emmali skrev 2013-04-01 05:48:28 följande:
    Hänger på här!
    Nyplussad och BF 10/12!

Ett ma i bagaget, men nu hoppas jag att kroppen lärt sig! Ska bli kul att följas åt!
    Välkommen och grattis!

• Nania
    Plopps80 skrev 2013-04-01 09:18:00 följande:

Det hoppas jag inte för allt i världen. Det skulle jag inte orka med Så här såg mitt test ut i torsdags: i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/87... Och idag....i1290.photobucket.com/albums/b529/p lopps08/7161450F-E048-4238-8F00-BF857CEC9ADE-266-0 000001D9F8FF1C7_zps0b81b824.jpg Men tvillingar det hoppas jag verkligen inte. Då måste vi flytta, byta bil.
    Jag tror nog snarare på att du har ganska hög nivå HCG bara och 1 dag hit eller dit är ju inte så mycket egentligen. Jag fick med 2-3 på bim men det är mycket möjligt jag hade det tidigare med då jag inte tog några test på dag 11-13.
  • Nania
    Joset skrev 2013-04-01 10:25:14 följande:
    Hej, Jag hoppar gärna in här Glad

Fick ett väääääldigt svagt plus i lördags på bim-6 med testlagret, testade igår igen på bim-5 med CB digital och den visade gravid 1-2 Skrattande Har BF 12/12  
    Välkommen och grattis!
Svar på tråden December bebis 2013