Inlägg från: Cornelia 084 |Visa alla inlägg
  • Cornelia 084

December bebis 2013

Min stackars son har åkt på kräksjukan och ikväll har jag fått torka spya i flera timmar få han kaskadkräkts :/ Nu är jag verkligen livrädd för att jag också ska åka på det med 19 dagar kvar till BF :( Kräksjuka är väl jättesmittosamt? :/

Har tvålat händer och armar noga, tagit ett varmt bad, svalt 30 vitpepparkorn... Vet inte mer vad jag ska göra?

• Cornelia 084

Miss Kaos: jag ber allt jag kan för att slippa det! Hua :/ Ska genast ta och klippa mina naglar som är långa och manikyrade.

Dessvärre jobbar gubben kväll så jag har fått ta det :(

Smittar det via luften eller enbart i kontakt med kräket? Vill sova inne på sonens rum i natt (dock inte i samma säng) för att snabbt kunna undvika en allt för stor olycka. Har redan fått byta sängkläder 2 ggr ikväll.

• Cornelia 084

Asså jag har verkligen hängt upp mig på det här med sonens kräksjuka... Har typ dödsångest och känner mig livrädd över att ha blivit smittad och att det när som helst ska bryta ut ???? Han har inte kräkts sen tidigt fredagsmorse och mannen har inte heller fått det än... Min undran är mest när man kan börja "andas ut"?

• Cornelia 084

Repan & Miss Kaos: tack för era svar! Ingen kräksjuka hos mig eller mannen än.. Förhoppningsvis har vi klarat oss undan och jag kan kanske börja släppa oron/ångesten :)

• Cornelia 084

Det här med amningsbh är jättesvårt. Då jag har implantat är det näst intill omöjligt att hitta storlekar i min storlek. Har 75F eller G just nu (då brösten redan växt mycket under graviditeten). Undrar var det ska sluta när mjölken rinner till? Och var fasiken ska jag hitta bra amningsbh:ar? Change har bara med byglar nu, vilket jag inte vill ha och Twilfits största storlekar använder jag nu. Så har ni några tips på var jag kan hitta bh:ar för en relativt okej summa (inte 599:- st) så får ni mer än gärna hojta till! :)

• Cornelia 084

Var hos BM idag och fick SF-måttet mätt till 33.5 och är i vecka 39 (38+1). Vet att andra fått ett TUL pga lågt mått men min BM är inte alla oroad och uppskattar bebis vikt till 3500 g fullgången tid. Hon menar på att det är för att jag är så lång (179 cm) som bebis har "mer plats" eller nåt. Men med sonen låg SF-måttet strax över kurvan, nu ligger den under och har gjort sen vecka 30.. Dock följer det "sin egen kurva". Bör jag vara orolig?

• Cornelia 084

Tuttiluttan: Vad skönt att höra att din BM inte heller ser någon orsak till TUL. Det får mig att känna mig mer lugn :) alltid ska man oroa sig för något ;) När har du BF då? (är alldeles för trött i huvudet för att orka räkna ut det själv, haha)

• Cornelia 084

Pyysen: Det stämmer säkert! Min BM sa ungefär samma sak och uppskattade att bebis kommer väga 3500-3600 gram vid fullfånget. Det är ju inte så litet :) Jag låg lite över kurvan med sonen och han vägde 3735 gram när han kom ut... Så allt är säkert som det ska :) Spännande att det kan skilja så mycket dock, men ändå ha ungefär samma vikt!

Svar på tråden December bebis 2013