December bebis 2013
Stort grattis till alla bebisar som kommit och vad spännande med dem som verkar vara på G :) lycka till och dela med er lite av värkarna ;)
Stort grattis till alla bebisar som kommit och vad spännande med dem som verkar vara på G :) lycka till och dela med er lite av värkarna ;)
Grattis Nillis13! Vilken underbar förlossning du verkar haft! Kan man beställa en sådan? ;) Lite läskigt dock att du inte kände öppningsvärkarna, du hade ju lik väl kunnat föda hemma.
Har sån magknip/kramp som kommer och går, blir akut illamående och kallsvettig då :/ sen lugnar det sig 5-10 min för att ett nytt "krampanfall" ska komma. Magontet sitter inte alls i sk tjejmagen och påminner alltså inte om mensvärk. Det gjorde det när värkarna med sonen satte igång. Denna smärtan sitter mer precis i ovankanten av gravidmagen. Har svagt molande mensvärk. Kan detta ändå vara förlossning på G eller är det snarare magsjuka? :/
Tycker jag som omföderska borde veta hur det ska kännas... Men tänkte att det kanske även kan kännas så här?
Repan: ja, det känns mer som det är tarmarna som spökar... Det har börjat avta nu, men lite illamående håller i sig. Är varken lös i magen eller förstoppad, men tarmarna kan ju jäklas ändå. Känner mig jättekonstig i kroppen :/
Plopps: jag önskar så att det skulle vara förlossningen som är på G, så att man slipper ha ont och må dåligt helt i onödan. Men börjar tro att det inte är nåt denna gången heller :/ men så fort mannen och sonen gett sig iväg för att låta mig vila i lugn och ro så ska jag lägga mig i ett varmt bad!
Detta måste vara magsjuka eller nåt.. Ont i magen, illamående from hell, frossa och ingen aptit.. Har inte förmått mig att äta, mer än en piggelin och en banan på hela dagen. Vill bara gråta :/
IdaJ: detta har hållt i hela dagen :/ tror inte att det är ngn förlossning på G, även om jag har mkt sammandragningar (det hör ju till så här nära BF). Ska jag vara ärlig så skulle jag nog inte fixa en förlossning nu som jag mår, helt orkeslös och illamående :/ Spännande för dig som uppenbarligen är nära målet! :) Har ditt illamående gett med sig nu?
IdaJ: åh, grattis! Så himla mysigt! :) hoppas ni alla mår bra!
Gravidbilder tagna för två veckor sedan, i vecka 38 :)
Grattis till alla nya bebisar! Är väldigt avundsjuk på er som har förlossningen avklarad och framförallt som har era små bebisar på "rätt sida av magen" :) Hoppas ni alla mår bra!
BF-6 idag.. Sonen föddes på BF-4, har hela tiden trott att andra barnet borde komma tidigare än det.. Men nu tvivlar jag! Enligt min BM så brukar man följa ungefär samma tidsmönster som med förra barnet. Hoppas hon har rätt för i så fall borde bebis vara här inom en vecka iaf *håller tummarna*. Har 4-5 sammandragningar per 30:e minut idag, har inte haft det tidigare.. Men de håller bara i ca 10 sek även om det är lite mensvärkskänsla över dem. Men kroppen luras väl som vanligt :/