December bebis 2013
Är dock glad att flytten sker nu och inte i oktober typ..
Jeez vad jag känner mig efter med mitt svar om bildtråd. menmen.
Misskaos, asså dunskläderna... oj oj. Så fina! Är de köptai Linnéaffären? MVH väldigt sugen
Fint inlägg Repan! Blev liksom glad och det kändes nyanserat. Inte alla som liksom klarar eller får plats i kännandet här. Så himla bra att du tog dig tid att förklara.
Jag håller på team lussekatter. Håller dem frysta och käkar dem nyvärmda. Älskart.
Usch så ledsen och arg jag blir av att läsa sånt här som cupcake & Emme fått utstå. Viktigt att kommentera på det som hänt. Så som andra tipsat, låt sambon hjälpa till och ringa och säga till och maila dem också om det hela.
BM kanske inte ens bemödat sig med att läsa journalen och hade kanske ingen koll alls på historiken. Det är onödigt oavsett, och det säger ju också en del om att ha ett yrke där man möter människor i ett känsligt skede och därför ALLTID behöver vara noggrann och hänsynsfull!
jag och sambon jämförde våra egna papper från förlossning och vägningarna som följde. vi är båda sent sjuttiontal och tappade båda 200 gram dagarna efter födseln.
Kul att föräldrarna sparat tycker jag!
vart mindre nöjd med att jag vägde närmare 3800, men men. sambon var en liten en på 3200
I mina papper fanns märkliga noteringar om amning, en kolumn för moder en för annan. på annan var det inskrivet olika 30ml 20ml etc. WEIRD de måste väl mena ersättning då? inte att nån annan kvinna fanns till hands för att ge bröstmjölk?
Hallå ni som vet...
jag undrar om nån har ett bra svar på om man kan ta ut hälften havandeskapspenning och hälften av den där ledigheten man har rätt till 60 dagar före? Om jag fattat det rätt så går den att ta som obetald ledighet och påverkar då inte föräldradagarna?!