Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Eller äta messmör på mackan. Både järn och laxerande verkan. Även leverpastej är både gott och nyttigt.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Vad innebär med spökveckor? Läst flera som skrivit så. Men inte förstått innebörden av det uttrycket.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-12 11:25:43 följande:
    spökveckor är de veckor kring v.12 (oftast) och kanske v.14 ca då symptom som illamående och trötthet gått över, man känner alltså inte att man är gravid, magen inte hunnit bli så stor att det syns så jätteväl och man har inte heller börjat känna fosterrörelser ännu.....Man kan alltså ha lite svårt att tro på att man är gravid dessa veckor...

Ok. Tack för svaret. Än har jah symtom kvar iaf. Har fått rosa/bruna flytningar nu i några dagar. Idag har det inte varit något än iaf. Peppar peppar. ... har sjukskrivit mig veckan som kommer så jag får ta det lugnt. Är i 8+3 idag.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Inelg skrev 2013-05-12 12:35:27 följande:
    Har inte du haft flytningar tidigare också? Så är det ju för vissa.. Har du sjukskrivit dig för flytningarna?

Jo jag hade flytningar när jag plussa. Har nu sjukskrivit mig pga mina flytningar. Även väldigt öm i magen när jag anstränger mig. Kan typ inte lyfta min dotter som väger 10 kg utan att få ont. Så nu gäller det att vila.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Inelg skrev 2013-05-12 13:46:04 följande:
    Har du varit hos BM eller läkare och kollat upp och där fått sjukskrivning?

Björnmossa skrev 2013-05-12 13:35:19 följande:
    Va? Har du sjukskrivit dig för flytningar? Berätta mer!

Har haft rosa/bruna flytningar fram å tillbaka i flera dagar nu. Känns som det kommer när jag ansträngt mig lite. Har ett tungt jobb och har svårt för att kunna utföra mina arbetsuppgifter som jag ska. Även att jag är öm i magen av minsta ansträngning. Pratade med en på jobbet som tyckte det va klokt av mig att sjukskriva mig. Är riktigt psykiskt påfrestande kan jag säga. Ska på vul på torsdag. Skulle höra av mig till jobbet då så de vet om jag blir hemma längre eller ej. Ska nu vila så att kroppen får återhämta sig och kanske kan bli av med min ömhet i magen.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jobbar som vaktmästare inom kyrkan. Så då får man göra allt från att hjälpa till att lyfta kistan, bygga gradänger, städa, köra ut återvinning, storhandla till alla verksamheter. Kan inte lämna över det på någon annan.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Björnmossa. Vad du är skeptisk till allt. Vet att vi alla tycker och tänker olika. Men le och va glad för de andras skull

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Björnmossa skrev 2013-05-13 23:12:44 följande:
    Som jag skrev så får alla göra som de vill, men det är bra att hålla sig så informerad som möjligt. Jag tror inte att alla vet om tex att strålskyddsmyndigheten avråder från onödiga ultraljud. En kompis fick reda på detta efter att hon redan fött och tyckte det var väldigt jobbigt. Hon hade trott att ultraljud inte påverkade barnet alls och glatt gjort alla hon kom åt, både privat och på mvc. Jag tycker att man gärna kan sprida kunskap så att fler inte hamnar i hennes situation, alltså att sitta och ångra sig.

Ok. Då förstår jag. Är väl medveten om att det påverkar fostret av ul. Känns även ganska logiskt att 3D gör det ännu mer. Något sådant vill jag inte göra iaf. Mer spännande att få träffa sitt barn när det väl kommer ut och få se hur det ser ut
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ang UL. Behöver man göra flera Ul så behöver man, men de som dte inte finns någon anledning till att göra fler än de vanliga ul bör kanske undvika det iaf. Har gjort ett Vul den 30 april och ska göra ett nytt den 16 maj. HAr haft 2 mf på kort tid så jag är väldigt nojig och rädd. Har fått se hjärtat slå, men ska bli en mätning av vad stort embryot är och attdet utvecklas som det ska. 

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag kommer ha 20 månader mellan mina. 1 börjar hos dagmamma i augusti. Men har inte helt hundra bestämt om hon ska få å kvar när jag är hemma eller ej. Fast kan kanske vara skönt som du säger att bara ha egentid med nr 2. Känner mig oxå kluven.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013