Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

Dax för RUL i morgon plus minus noll på vikten hittills. Borde vara i v 19 (18+4) i morgon. Vid samma tidpunkt med dottern så hade jag gått upp drygt 4 kg. Så kanske det är em pojke som gömmer sig i magen denna gång får vänta till december tills vi får se ♥

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    cupcakekiller skrev 2013-07-21 21:53:45 följande:
    Har gått de senaste två veckorna och trott att rul är imorgon så kollade jag nyss på lappen där det klart står tis 23/7.. BESVIKELSEN! Har gått hela dagen och varit vidrigt nervös och så måste jag vänta en till dag, blä!

Kan förstå din besvikelse. Men den som väntar på något gott väntar aldrig förlänge hur går det med ert bröllop och allt? Snart färdigfixat? När går det av stapeln? Minnet är gott men kort hos mig
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Jag känner en mamma som har 2 pojkar. Den ena pojken vill ha killkläder och den amdra vill ha mer åt det tjejiga hållet. När det va dax för luciatåg så ville den yngsta som då va 3-4 år vara lussefia och ha ljuskrona. Självklart fick han ha det då hon ansåg att det va hans vilja och att det är vi vuxna som oftast kommer med pekpinnar om hur det ska eller borde vara. Väldigt sund inställning som mamma.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    cupcakekiller skrev 2013-07-23 10:15:53 följande:
    Rul om typ en kvart, kom till sjukhuset 40min tidigt, känns värre att sitta här och vänta än hemma, fy så nervös!

Kommer gå så bra så vi va iväg igår och jar fått nytt bf den 19 december i stället för den 18 dec. Ni kommer gifta er dagen innan oss. Kul med ny klänning. Hoppas du är nöjd med den. På måndag ska jag iväg och sy om och sy ut min så magen får plats ♥ det mesta är fixat nu. Blir att duka och förbereda det sista dagen innan vi gifter oss.
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Viktor och Julia är de namn vi kunnat komma överens om än så länge. Vi har ju redan en Freja och båda passar bra till det. Men vi hinner säkert ändra oss många gånger innan december

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    siolina skrev 2013-07-23 21:10:14 följande:
    Jag fattar inte riktigt varför syskonens namn måste passa ihop? Det är hur som helst ingenting vi tänker på alls. Apropå vagn lutar det åt en kronan för vår del. Egentligen känns det ovärt att köpa en vagn för flera tusen som man bara ska ha i drygt ett år, men vi tror vi vill ha en med svängbara hjul och de modellerna är inte lätta att hitta begagnade. Fast vi får se.

Vi har en kronan duo. Är supernöjd med den. Är dock köpt 2011 så då fanns det inte med svängbara hjul fram. Hade ändå inte funka när hi bor på landet och slask, modd och leriga vägar under perioder. Upplever man får mycket vagn för pengarna
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ted är väldigt fint namn. Så konstigt att de tycker det. Tur att ni väljer det finaste namn ni vet. Låt dem ej påverkar er till att ta något annat i stället.

BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    siolina skrev 2013-07-24 07:37:06 följande:
    Ja, svängbara hjul känns inte så viktigt egentligen för mig (mer för sambon), jag tycker kronan är lättkörd ändå. Vi har deras sulky som vi älskar. Vi har haft en bugaboo samtidigt men den har vi sålt för den blev stående då vi alltid valt kronan, trots att den är större och tyngre och inte har svängbara hjul. Har ni haft adaptrar så ni kunnat fästa babyskyddet från bilen på vagnen? Det tycker jag däremot är väldigt smidigt att kunna göra, så det känns viktigt. Har dock inte sett några annonser där sådana adaptrar har ingått så de måste köpas nya och då är ju förutsättningen att de passar även till en äldre modell. Hihi, dessa bryderier man har. IdaJ, för vad det är värt tycker jag att Ted är ett utmärkt namn!

Nej vi hade ingen adapter. Anser inte det särskilt nödvändigt för min del. Har funkat bra med dottern att lyfta över henne från stol till vagn. Har jag handla på maxi har det funnits bra vagnar att ställa babyskyddet på så man kunnat storhandla utan problem. Hoppas nästa barn är lika smidigt. Men man vet aldrig
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Elsapelsa11 skrev 2013-07-24 22:16:55 följande:
    Så fina bebismagar mammatilltvå85 och pyysen! Det är kul att det börjar synas lite mer ordentligt nu. Man får passa på att njuta nu för jag minns det som att den var lite stor och i vägen i slutet av graviditeten... ;) i varje fall när man skulle försöka sova! :) Vår lilla (ja än så länge är hon liten) flicka klappar på min mage och vinkar och säger hej, hej! Och så fnissar hon lite. Men hon förstår förstås inte fullt ut vad det innebär att det är en bebis i mammas mage.. (fyller 2 i sep). Hon pekar på sin egen mage och frågar Bebis? och sen pappas och mormors osv... hihi. Ganska gulligt! Hoppas hon tycker det är lite kul när bebisen kommer också. :)

När jag berättade för mi kompis barn på 2,5 år att det låg en bebis i min mage så hade hon oxå det i sin mage. Ca 1 år efter min kommit ut så berätta hon att hennes bebis äntligen kommit ut. Nu när jag väntar nr så är det samma procedur och nu är hon 4 år. Finns mycket funderingar och fantasi hos barn. Kan tillägga att jag är hennes kompis i stället för hennes mamma anser hon
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Goldie skrev 2013-07-26 12:0n:22 följande:
    Nej, det är väl sant. :) Jag har ju inte direkt heller planerat att ha dem i december (har så oregelbunden mens så kan inte riktigt planera mina barn...) men även om jag kunde planera mer tror jag inte att jag aktivt skulle undvika att få dem då faktiskt. tycker det är skönt att få när det är ganska ödsligt, var trevligt sist att kunna ha eget rum och lätt att få hjälp från personalen i och med att de typ inte hade något att göra :P jag är ju definitivt i riskzonen för att få en julaftonsbebis, men är inte vidare bekymrad över det heller. tror man löser det som det kommer - tycker barnet när det blir större att det är jobbigt att ha julafton och födelsedag på samma dag kan man ju lösa det, välja att låta själva födelsedagsfirandet ske vid något annat tillfälle och göra det till en rolig och lite speciell grej, typ. Men sedan spelar det säkert roll att jag själv är född i december och har känt mig väldigt otraumatiserad av det :P Om något har det faktiskt mest varit positivt. Ni vill bo kvar i samma område eller, bara större? Kan ju vara värt att kika efter bytesannonser, eller lägga ut en själv. I och med att det finns mycket studenter brukar det vara ganska stort sug på byta större mot mindre, typ kompisar som delat lägenhet och vill ha något eget. Om man byter får man ju behålla sin kötid. Vi bor på Ålidhem, bodde på stan förut men flyttade ett tag efter att dottern kom. Billigare hyra, mer grönområden och dessutom närmare till plugget härifrån :) Jag hittar förresten inte den där forumtråden för Umeåbor som skulle ha barn i slutet av året, kan du skriva något i den så den kommer högre upp? :) eller var det en medlemsgrupp?             

Det där med att planera barn är inte det lättaste när man får mf månader efter varandra. Jag är så otroligt glad och tacksam att det går att få barn. Men tror inte folk som aldrig varit med om mf och allt går så lätt kan förstå helt hur det är tyvärr. Har fått flertal kommentarer om att det är synd om barnet som blir fött i december. De brukar bli ganska tysta när jag säger att vi kunde fått en i augusti eller oktober men det inte ville sig. Förstår inte att de har mage att ens kommentar vilken månad mam får barn. Sedan känner jag flera som sagt att det är en bra månad att fylla på då de själva fyller i december. De har aldrig upplevt att det varit jobbigt att fylla då. Skulle det bli på självaste julafton så löser man det då. Inget att va rädd för nu. Det kanske inte ens händer. Mer decemberbarn åt folket ♥
    BF 19 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013