Inlägg från: Äntligengravid |Visa alla inlägg
  • Äntligengravid

December bebis 2013

Helt galet vad ont man ska behöva ha. Foglossning, ont i fötter och knän och så onda sammandragningar på det. Tänker sjukskriva mig imorrn och försöka få tag på läkare. Jobbar timmar på en förskola och det är riktigt tungt nu med alla nyinskolade som vill bäras en del och som behöver mycket hjälp.

• Äntligengravid
    MissKaos skrev 2013-08-21 17:11:26 följande:
    Onda sd ska du def sjuka dig med. Du kan ringa fl och fråga om råd väl? Eller sjukvårdsupplysningen! Idag! Din bm borde kunna fixa tid omg
    Nja till förslossningen behöver jag nog inte ringa. Hade likadant när jag väntade mitt andra barn. Men barnmorskan ska jag ringa när dom öppnar imorrn
  • Äntligengravid

Har varit hos barnmorskan idag. Allt verkade bra. Har nu gått upp 8 kg. Magen var 27 eller 28 cm. Alla värden var bra och jag slipper järn ett tag till Mysigt at vi fick lyssna på bebisens hjärta oxå

• Äntligengravid
    LängtanSåStor skrev 2013-09-11 09:47:02 följande:
    Hej Sannio :) Jag är förskollärare och fick just min graviditets penning (tidigare kallad havandeskapspenning) godkänd. Jobbar man i förskolan får man gå 2 månader innan beräknad BF. Jag jobbar med barn 1-5 så för mig var det ingen tvekan att jag skulle få alla 60 dagar men mina två kollegor som jobbar med de större barnen (samma som dig) fick sina också godkända. Vad du behöver tänka på är att söka i TID. det tog ca 5-6 veckor för oss att få beslutet. I ansökan beskriver du din dag där du berättar att det är mkt aktivitet på golvet, hjälp med av och påklädning samt att SÄKRHETEN för barnen minskas då du inte kan springa till ett barn som skadar sig utomhus. Det var det vi yrkade på mest och som fick oss alla godkända. Går du ut på en promenad och ett barn springer iväg så kan vi inte springa efter tex. Vi kan inte lyfta och bära ett barn som ramlar och slår i huvudet tex osv... lycka till :)
    På min arbetsplats som oxå är en förskola med ålder 1-5 år fick ingen av dom som sökt
  • Äntligengravid

Här känns det oxå riktigt gnälligt just nu. Foglossning så jag knappt kan gå ibland. Sammandragningar som gör lite så där lagom ont. Sen trcker det upp mot revbenen när jag ligger eller sitter. Står jag blir jag yr i huvudet. Bläää. Tur det börjar närma sig slutet nu iaf. Ska till MVC nästa vecka och hoppas på att blir sjukskriven på heltid istället för halvtid. Är ju orolig oxå at fk inte ska godkänna min sjukskrivning

Men det är ju riktigt mysigt att känna alla rörelser i magen. Ska försöka göra plats här hemma så vi kan sätta upp sängen.Verkar ju som det inte blir nåt större boende på läääänge. Har försökt få större i typ två år men snudd på omöjligt här tyvärr. Får väl bo i vardagsrummet några år till

• Äntligengravid
    siolina skrev 2013-09-23 13:02:49 följande:
    Klart att man är olika, men det är ju inte en förklaring. Jag undrar varför det är så viktigt att visa omgivningen vilket kön barnet har.
    Viktigt är det inte för mig. Men jag tycker det är supergulligt med jättetjejiga kläder. Klänningar, tunikor och byxor med volang på rumpan.  Men har även köpt en del rockiga bodiesar. Kan säkert ses som killkläder men jag tycker dom är fina.
  • Äntligengravid

Varit hos både barnmorska och läkaren idag. Blev sjukskriven på heltid nu. Känns bra eftersom jag ibland har vansinnigt ont. Hos barnmorskan gick det oxå bra. Magen växte på (31 cm nu) och hjärtat slog fint. Var förbi Lindex efteråt och köpte lite mer bebiskläder fast jag egentligen redan köpt alldeles för mycket

• Äntligengravid
    Tuttiluttan skrev 2013-10-01 16:15:01 följande:
    Dagen blir bara bättre!
    Bra värden på glukosbelastningen, bebis hjärta ticka fint, bra blodtryck, magen växer fint! Bara järn värdet som sjunkit en aning! O så nu pricken över i:et beviljad graviditetspenning!!

Today is a good day
    Härligt med bara en massa bra besked
  • Äntligengravid

Vad mysigt att det redan kommit bebisar. Fast lite väl tidigt kom dom ju. Grattis till er

Har varit till barnmorskan idag. Allt såg bra ut. Bebisen ligger med huvudet nedåt. Blodvärde var 113. Glukos 4,6 och magen var 34 cm. Är så glad att jag slipper järntabletterna. Mina andra graviditeter har jag fått äta dom från början och fått problem med förstoppning. Har fortfarande mycket onda sammandragningar men foglossningen är lite bättre just nu. Krångel med försäkringskassan har det varit oxå. Gör ju inte precis att man blir mindre stressad. Har nu efter lång väntan fått godkänd halvtidssjukskrivning. Men från 25 september ville läkaren att jag ska vara sjukskriven på heltid. Så vi får se om om kommer bevilja det. Verkar ganska kört tyvärr

• Äntligengravid

Jag sover typ halva natten på ena sidan och sen andra halvan av natten på andra sidan. Kan inte längre vända mig i sömnen. Så jag vänder mig när jag vaknar och har ont. Ett jäkla projekt att lyckas ta sig runt

Svar på tråden December bebis 2013