Inlägg från: Äntligengravid |Visa alla inlägg
  • Äntligengravid

December bebis 2013

Em me skrev 2013-10-27 14:39:35 följande:

va gullig du är som bryr dig så mycket! tack! har haft uvi och de har jag märkt kan jag säga!  men de känns inte på samma vis då man är gravid sa de ju när jag pratade med de... tycker inte kisset luktar illa, är ju så utspätt så kissar typ vatten, dricker mycket;) men tycker inte flytningarna luktar mumma... luktar typ som man har tränat med binda eller något... bytte trosor innan för andra gången så jag kände mig lite fräschare. men då har jag ju luktsinne som jag vet inte vad med... inget luktar gott! jag skulle ta de lugnt sa de bara och ringa igen om jag får ont eller något.

en annan sak är dessa blemmor som helt plötsligt ska envisas, har lite sån hy att jag har ju nån finne då och då och lite orena porer.. men nu är det flera åt gången, blir galen och känner mig ful! sånna ömma finnar som typ bara blir svullnader med, vart kommer de ifrån!!!!  
    Jag har oxå haft urinvägsinfektion tidigare (väldigt ofta). Känner alltid av det ordentligt. Men när jag varit gravid har jag kunnat haft det utan att känna det. Ska kontakta min bm nu i veckan för att kolla om jag kan ha det nu. Känner inget men tycker kisset luktar annorlunda och så får jag mycket ondare sammandragningar när jag är minsta lilla kissnödig

• Äntligengravid

Varit hos bm nu på fm. Är i vecka 35+0 och har nu gått upp 14 kg. Helt okej tyckte bm. Med dom andra har jag gått upp 16 kg varje gång men lär väl bli lite mer den här gången. Magen var 36 cm. Översta kurvan fortfarande. Huvudet neråt men gott om plats att röra sig i magen och det känns ju. Känner av henne lite överallt i magen

Börjar bli riktigt less nu på att vara gravid. Orkar typ inte göra nånting alls. Får ont och yrsel när jag gör nåt. Får ont av att sitta, ont av att ligga och ont av att gå. Tur det inte är så långt kvar nu. Även om det känns som en hel evighet.

• Äntligengravid
    Repan skrev 2013-11-04 20:41:25 följande:
    Hur fungerar det vid sjukskrivning för foglossning?

Jag kommer inte klara av att fortsätta studierna, eftersom jag idag fick reda på att läraren inte kommer tillåta mig ha anpassade uppgifter (= individuellt arbete istället för grupp) under e här fem veckorna. Då kan jag, trots hennes skepsis, inte fungera då jag måste ligga ner och vila stora delar under en dag. Och alltså inte kan befinna mig i skolan på grupparbeten flera timmar varje dag. Det går helt enkelt inte, det gör för ont.

Men nu är jag panikslagen då jag måste få läkartid och hur får man det så snabbt som möjligt? Min BM är jätteloj och även om jag har tid där i morgon är jag rädd att de bara ska rycka på axlarna o säga att jag får väl vänta två veckor på den tiden... veckor som jag då inte sen får ersättning för? Samtdiigt som jag inte kan gå i skolan...  Det förstör min ekonomi ganska grovt alltså.

För sjukskrivningen gäller från den dagen läkaren skrivit intyget, om den alls går igenom dvs.? 
    Min läkare sjukskrev mig på heltid för foglossning och onda sammandragningar. Men på Fk kunde dom baa godkänna på halvtid för foglossning om det inte var så pass illa att jag behövde sitta i rullstol

• Äntligengravid
    Lina1990 skrev 2013-11-05 14:25:14 följande:
    Äntligengravid: jag fick heltid från fk för foglossning o jag har varken suttit i rullstol eller kryckor. (Även om jag gärna hade åkt i rullstol där ett tag ;) )
    Tänk vad olika det kan vara. Jag har ju både foglossning och onda sammandragningar. Och så yrsel. Så jag orkar knappt göra nånting. Lämnar barnen vid skolbussen varje dag men sen är jag oftast bara hemma. Försöker jag hitta på nåt har jag vansinnigt ont i flera dagar sedan. Är lite förvånad över att läkaren inte kollat min livmodertapp. Hade samma problem när jag väntade min dotter och då var livmodertappen påverkad tidigt. Och jag var sjukskriven på heltid då från typ vecka 20. Nu går jag hemma med sjukpenning på halvtid och hoppas jag får alfakassa för den andra halvan. Är ju så drygt att det tar sån ång tid till dom beslutar på fk. Tog nog minst 40 dagar från att jag skickade in till jag fick veta att jag inte var beviljad på heltid utan bara halvtid.
  • Äntligengravid
    MissKaos skrev 2013-11-08 20:06:35 följande:
    Ja packaf är den. Delvis. Kamrra mobil och laddare saknas. Det viktigaste mao..
    Tror det är olika vad msn vill ha med sig.
    Egna mjuka kläder o innetofflor
    Nessesär läpsyl man blir torr av lustgasen
    Ngt att äta
    Sportflaska till fl (jag fixar inte dom där små plastbägarna ffa inte liggande)
    Kläder till bebis glöm inte liten mössa lätt åtkomligt det sätter man ju på direkt.
    Egna filtar t bebis bbs är hårda
    Tvättlappar (torra) bbs är hårda
    Overall t bebisen för hemresa
    Evt ngn tidning att läsa
    Bärsjal
    Mobil kamera och laddare

Mer?
    Då verkar det som jag fått med det mesta Inget ätbart packat än men det finns hemköpt och lapp ska sättas på dörren så man inte glömmer
  • Äntligengravid
    Nania skrev 2013-11-10 13:14:24 följande:
    I tisdags blev det beslutat om en igångsättning som gick bra i några timmar för att sedan sluta i ett urakut snitt då lillan inte klarade värkarna. Ut kom en liten Leah på 42.8 cm och 1930g. Just nu bor vi på neo men än så länge går allt i rätt riktning i alla fall.
    Åh vilken fin tjej. Grattis
  • Äntligengravid

Här är en tlll som är vansinnigt less på att vara gravid. Aldrig mer! Har verkligen inte sett fram emot förlossningen men det gör jag nu. Ska bli så skönt när allt är klart. Nu orkar jag inte göra nåt. Ligger jag får jag ont och måste vända på mig typ en gång i halvtimmen. Sitter jag får jag ont i rumpan. Står jag får jag yrsel.. Går jag får jag onda sammandragningar. Går och lämnar barnen varje morgon vid skolbussen sen flyttar jag mig bara runt i lägenheten. Får sitta på en stol för att kunna laga mat.... Blä vad less man blir. Har massa presentkort som jag skulle vilja handla för men orkar inte gå i affärer. Beställde iaf ett nytt babyskydd igår eftersom det jag köpte begagnat ev kan vara för gammalt På Barnens Land kunde dom inte se säkert hur gammalt det var. 23 dagar kvar till BF. Hoppas verkligen inte att jag behöver gå över.

• Äntligengravid

Ja jisses humöret åker verkligen berg- och dalbana. Gråter och är arg och igår fick jag helt plötsligt massa energi och städade en massa. Sambon tykcer det är jobbbigt när jag är arg och när jag gråter. Så till och med han grät lite för nån dag sen. Stackarn. Kan inte vara lätt att bo ihop med mig just nu.

Jag har bf 8/12

• Äntligengravid

Irlais: Grattis till bebisen

Ska till bm idag. Egentligen tid imorrn, men har mått illa, är yr och har ont i huvudet sedan några dagar så fick komma tidigare. Vill bara att bebisen ska komma ut nu så man får må bra igen

Svar på tråden December bebis 2013