siolina skrev 2013-10-10 10:58:54 följande:
Tack. Jo, jag har gjort en lista och delat in den i kategorier. Det dåliga är att jag tycker att jag har gjort mitt för idag, men det håller inte riktigt för vissa saker måste liksom göras och lösas ganska omgående. Speciellt om jag ska få några pengar, och det handlar om relativt mycket pengar (närmar sig sexsiffrigt). Så jag måste sätta lite mer press på mig än jag egentligen känner att jag orkar med.
Enligt listan har jag tre saker kvar att göra idag, varav två är enkla och en lite mer tidskrävande.
Förhoppningsvis, när jag har löst alla de här röriga jobbgrejerna så kommer det lugna ned sig, men det känns som ett sådant trassel. Måste skicka grejer hit och dit och ringa runt osv.
Sedan kommer vi ju i och för sig dra igång med hemmafixet men då är det ju åtminstone hantverkare som kommer göra huvudjobbet.
Men det låter som du ändå har kommit ganska långt, heja heja!
Och glöm inte att det är okej att känna sig helt orkeslös ibland, det är inget konstigt. Det har varit mycket tuffare att vara gravid än jag trodde. Det känns som att alla kvinnor i samhället bara går runt och är gravida lite lätt och jobbar på som vanligt, men det verkar snarare vara så att många inte riktigt orkar. Vissa dagar ger jag upp och bölar lite!