December bebis 2013
Foglossning också! Det är numera väldigt jobbigt att åka på badutflykter med filt, kan knappt ligga på magen så ryggen är vit och framsidan brun. Kan knappt ligga på sidan heller, idag somnade jag på sidan och grabbarna var iväg och badade...ja då kom jag inte upp eller runt själv! Vadå strandad val i v 17!
Har verkligen passat på att handla bebiskläder nu på alla sommarreor. De rear ju inte bara ut sommargrejor utan även vårkollektionerna....Sen får vi komplettera i höst om de kommer nya fina saker på typ hm och KappAhl...Har köpt en vinteroverall på rea i strlk 44, men ska köpa en i strlk 56 senare i höst. Finns ju viss risk att lillasyster tittar ut i förväg om hon är som sina bröder.....
Har dock mest handlat basgrejer om man får typ söta koftor/klänningar och liknande i present. Blir ändå så osäker på hur mycket kläder som behövs i varje storlek, fast detta är mitt tredje barn, hehe. Mina barn har ju kunnat ha varje storlek ganska länge, räcker då 4-5 pyjamaser (vi har ingen tvättmaskin i lägenheten)...tänk om hon blir en kräkbebis och vi måste byta flera ggr per natt. Men det vet man ju inte i förväg så då får vi väl komplettera senare. Känns nästan som vi väntar fösta barnet igen, jag har glömt allting känns det som. Över sex år sedan vi hade en liten sist. Mycket känner jag mig betydligt tryggare i som flerbarnsmamma men lika mycket känner jag mig så bortkommen angående, haha.
Minns inte heller hur mycket man ska ha i klädväg, köper på mig lite! Köpte det gråa med stjärnor på Livly när vi var i Sthlm i veckan! Men sonen kunde ha 50-56 lääänge! Han hade alla storlekar väldigt länge och vägde ändå 3100 g när han föddes så ingen mini!