December bebis 2013
Psst... Ser ni Vår fina Bebis på ultraljuds bilderna till höger om mig ??
Jag går in i vecka 17 idag och mitt illamående är värre än någonsin! Kväljningar regelbundet och illamåendet på topp. Känns verkligen inte kul, särskilt när det var bättre ett par veckor. Kan det vara pga stress kroppen reagerar så eller är det ett tecken att jag kommer ha illamåendet hela graviditeten...? :/
Ser fram emot RUL i alla fall om exakt 2 veckor!
Jag var illamående fram till vecka 12, men spydde nästan ingenting. Men så i morse, som en blixt från klar himmel kunde jag inte behålla frukosten. Mer illamående än någonsin tidigare! Jag tror säkert det kan bero på stress i ditt fall om du är stressad. Jag har märkt att jag oftast mår illa om jag sovit för lite, vilket jag gjort denna vecka + att jag jobbat som en tok och varit förkyld med feber emellanåt. Kroppen sa helt enkelt ifrån i morse. Så idag jobbar jag hemifrån och nu tänkte jag gå och ta en tupplur!
Ni som känner bebisen, hur snabbt gick det från första gången ni kände till att känna regelbundet? Jag tror (hoppas!) att jag kände för första gången igår, var som några ganska bestämda pet på exakt samma ställe, typ vid troskanten. Men nu vill jag ju känna igen om det nu var så... :)
Jag investerande också i dopplern från teknikmagasinet idag. Gick snabbt att hitta lilla hjärtat, verkligen en lättnad att veta att bebisen lever. Har börjat känna bebisen sen ett par dagar tillbaka också tycker jag, kanske inte är inbillning ändå :)
Nu är det dags för RUL om några timmar, vid 13... Känns evighetslångt. Om allt är bra ska jag berätta för chefen sen, det känns inte roligt alls. Dubbel ångest just nu.
Tack för lyckönskningarna allihop, det gick jättebra! Allt såg fint ut och bebisen visade upp sig bra (förutom profilen men det var ju kanske inte så medicinskt relevant...)! Nu är oron mest att det kommer bli en stor bebis för varje mätning så är den större än beräknat haha
Chefen vet jag kommer reagera negativt, hoppas bara att han inte försöker sig på något fult. Har dock informerat chefen högre upp sen innan (som blev glad för min skull så klart) och hon kommer hantera eventuella jobbiga situationer, så det ordnar sig... men jag ser inte fram emot att berätta ändå :)