• Irlais

December bebis 2013

Gillar inte rosa överlag...

Har ett bebisplagg som är ca hälften rosa och har beställt ett med rosa detaljer. Detta till pojkbebis.
    Jag själv har 1 rosa träningslinne som jag fått (men det är ganska snyggt faktiskt :)).

Tack för påminnelsen, har tänkt beställa 100 möjligheter men glömt bort det... Måste ta tag i det :)

• Irlais

Jag är också sjukt sötsugen, antar att det är pga trötthet för det är verkligen oemotståndligt när jag är som tröttast. Ingen aning om vad jag väger, säkert nere på startvikt men magen är mjuk och sladdrig. Längtar till att kunna börja träna igen, det är nog det enda som råder bot på magformen. Har tänkt fråga BM om det på efterkontrollen men någon här kanske vet hur det funkar, när ungefär är det lämpligt att börja igen? Antar att man får vänta med tung styrketräning den första tiden? :)

Här är det enda rosa plagg lillen har, som han turligt nog har på sig idag :)

• Irlais

Bästa natten hittills! Lillen ville äta konstant igår kväll men efter amningen vid 12 så behövde jag bara vakna 3-3.30 och som vanligt vid 5.30 för amning och blöjbyte. Nu sover han fortfarande vid 9 :)

Min bebis somnar ju ofta när han äter eller är nöjd en liten stund sen vill äta igen, så det är riktigt skönt att jag lyckades amma honom precis tillräckligt länge under natten och slapp ta upp honom igen efter en stund när jag trott han var klar :)

• Irlais

Tyckte också det var läskigt att vara hemma själv efter 6-7 veckor tillsammans, sambon började jobba innan jul men det är ju först nu det blir riktiga arbetsveckor. Men det är enklare att skapa rutiner när jag är själv så det funkar bra! Gäller bara att ha matlåda hemma för lunch så löser sig resten :)

• Irlais

Och angående liggamma så somnar jag alltid så min bebis ligger kvar på sidan... Vi låg och kramades så hela natten inatt (brukar annars inte lyckas liggamma mitt i natten), så mysigt! Är av någon anledning inte så nojig över just det där, men mage skulle han inte få ligga på i sängen med oss.

• Irlais

Hur gör ni med kudde för bebisen när ni liggammar? Jag försöker lägga honom med kudde när vi går och lägger oss men oftast vaknar han och då ammar jag honom till sömns. Dvs kudden försvinner någonstans...

• Irlais

Vilka fina bebisbilder!

Plopps, min bebis skrikgråter vid bröstet ibland, det är så jobbigt... Han visar att han vill ha men är så missnöjd ändå. Oftast hjälper det att rapa honom/hålla mer upprätt men inte alltid. Då får han äta ändå sådär missnöjd sen blir han lugn när han är mätt och det går att ta bort honom från bröstet :/

• Irlais

Cornelia: jag har för mig att BVC sa att man ska söka vård om febern inte går över efter 3 dygn. Då behövs medicinering. Men är du väldigt illa däran efter 2 så kanske du inte behöver vänta?

Plopps: HAHA. Jag önskar min bebis åt med 2h mellan amningarna. Han är 8v på måndag, äter med 1-2 h emellan på dagen. På natten kan det gå runt 3h men det har nog inte hänt på dagen hittills. Inatt var det 4h, 2,5h, 1h, 1,5h.

På kvällarna brukar det vara strax under en timme...

• Irlais

Tycker det är väldigt tröttsamt att amma så ofta men hoppas det blir bättre med åldern. Så avundsjuk på de vars bebisar äter var tredje timme på 5 min typ...

Han ammar ju mer effektivt nu men somnar ofta vid bröstet och vill ha mer om han vaknar. Eller det nya då med att börja stöka efter 5 min... Tror inte det är att han är nyfiken på omgivningen utan han är missnöjd. Men på vad?!

Han började ge svarsleenden vid 4v och nu ler han flera gånger om dagen. Mest när vi ler och leker med honom men han har börjat le mot leksaker, och så slumpmässigt typ ibland när han ammar. Gillar ansikten men även lampor, börjar intressera sig för händerna o babygymmet. Din kille kanske bara är en suris, Plopps? :) tror inte det är ngt konstigt men är väl ett ypperligt tillfälle att fråga då på fredag!

• Irlais

Håller med er - MIN bebis (även om andra såklart fått hålla honom också). Men nu börjar det släppa och det är ganska roligt när han charmar andra. Men vill ändå inte att han ska lukta annorlunda eller att någon ska gå iväg med honom. Självklart räknas inte sambon som "annan", absolut naturligt att han har bebisen :)

Hade efterkontroll igår, 8 veckor efter förlossningen. Lite deppigt, hon såg direkt att bäckenbotten är försvagad (bara genom att kolla - hur fasiken ser man det) och jag måste knipa knipa knipa. BM kunde inte heller riktigt ge råd angående träning utan hänvisade till instruktörerna på gymmet. Men skönt att det läkt bra ändå.

Vi hade 8v-besiktning av bebisen idag också. Han är uppe på 6,7 kg och 61,4cm lång. Han har gått upp 500g på en vecka, helt galet :)

Svar på tråden December bebis 2013