December bebis 2013
Kanske
Dagens skörd från villervalla
i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps33eee07c.jpg
Dagens skörd från villervalla.
På morgonen känner jag mig okej. Magen är normal och jag ser inte såå plufsig ut. Men på kvällen händer något. Hela jag svullnar upp. Ser för jävlig ut. Magen växer flera cm och det känns som den ska spricka. Känns jobbigt att andas om jag sitter upp. Antar att jag samlar mycket vätska på kvällarna. Lilleman har rockat loss i flera timmar idag. Magen går som i vågor. Ser så roligt ut. Han har verkligen blivit mer aktiv senaste tiden men det har han nog alltid varit bara att jag inte känt det. 155 slag/minut. "Så blir det när man är aktiv" sa BM igår
Nu har jag rensat bebis och barnkläder hela dagen. En låda med grejer som skall säljas och 2 stora sopsäckar till UFF. Mycket är unisex men mycket är rosa och mycket klänningar så det rök nu när det väntas en liten pojke
Detta har jag i klädväg och beräknar att det kommer räcka till bebisen:
2 tunna kuddar, en till vagn och en till vagga
2 tunna täcken en till vagn och en till vagga
3 påslakanset till vagn och vagga
3 underlakan till vagn och vagga
2 plastad frotté att ha i vagn och vagga
2 tunnare filtar
3 pyjamas strl 50
1 body strl 50
1 par jeans strl 50
1 overall
7 mössor (Helt överdrivet, (räcker ju med en tjock och en tunnare)
2 luvtröjor strl 56
1 stickad dress från Newbie strl 56
8 body strl 56
4 mjuka byxor strl 56
1 par jeans strl 56
16 sockor (Också helt överdrivet, räcker med typ 5-7 st)
2 scarfs mot dreggel och spy
i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zpsc2d35887.jpg Här är allt sorterat. Ska tvätta allt längre fram. Men så underbart att ha allting färdigt. Har gjort plats i dotterns garderob.
Glömde 4 pyjamas i strl 56 också givetvis.
Ja de känns bra en regnig dag som denna. Har allt nu. Vagn, skötväska, kläder o filtar. Nu är det bara grejer till mig kvar. Amningsskydd till bh:n, bröstvårtskräm och sånt ja och lite salvor och blöjor förstås till lilla rumpen.