• Plopps80

December bebis 2013

Repan skrev 2013-07-31 10:53:17 följande:
    Hittade en overall som jag tror fungerar med fleecefiltar osv i vagnen under vinter/vår! :)  Äntligen! (Och som inte kostar 500 spänn) www.filur.se/product-view.asp&pro... Stör mig bara att alla barngrejer alltid ska ha "gulliga" öron ;) Tycker inte det är gulligt alls, men kan väl kanske sprätta bort dom och sy igen. 
    Bebis BF 20 december 2013

Avskyr också öron. Är på min overall jag köpt också. Har lust att sprätta bort dom men det kanske blir fult.
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-07-31 11:24:37 följande:
    Det beror nog på hur de är sydda (snett över eller i samlad punkt i en annan söm). Om det är det senare så syr man bara igen den sömmen så blir det bra. Sitter de mitt på med egen söm så syns det nog mer efteråt... Jag beställde ju på nätet så jag ska se när det kommer hur jag kan göra. SÅ farligt är det inte med öron, men jag tycker liksom det blir för mycket, så många plagg som har öron. 
    Bebis BF 20 december 2013

Jag köpte en vit klassisk åkpåse/overall som jag älskar från Newbie men så har vi dom där jädra öronen Tycker inte heller det är så farligt men det retar mig. Jag kan inte sy men min sambo är jätteduktig ska se om han kan ta bort dom.
  • Plopps80

Är rh negativ och mannen positiv. Dottern positiv. Fick spruta efter förlossningen och räknar med att få det igen. Vill inte ha någon injektion under graviditeten. Är era bebisar lugna i perioder? Den lille har rört sig konstant ett par dagar så det synts på utsidan. Men igår var han mest stilla hela dagen. Kände hicka och några lätta buffar och idag har jag inte känt något alls. Har glömt hur det var med dottern. Han är väl trött men att gå från superaktiv till slöis känns inte kul.

• Plopps80
    moto skrev 2013-08-01 10:32:46 följande:
    Det som var nu med rh-negativa är att utvecklingen gått framåt och att man kan se bebisens blod i våra blodprov vi lämnar och därför kan man ge en spruta under tiden man är gravid istället för efteråt, det är ju ingen farlig spruta utan för mamman och barnets bästa! ;) men som sagt olika hur man gör i olika län tydligen!

Aha inget jag hört talas om. Men bra att utvecklingen går framåt!
  • Plopps80

Efter två lugna dagar med enbart lite buffar och bök har Lillen härjat runt i 40 min nu på morgonen. Väldigt vad olika det är vissa dagar rör han sig hela tiden och vissa dagar verkar han sova hela tiden.

• Plopps80

Fler än jag som är helt klubbade i värmen? Älskar sommaren men börjar längta lite till hösten. Är helt slut i värmen. På stranden leker jag mkt med dottern för där kan man svalka sig. Men hemma i trädgården 27c i skuggan. Jag dööör!

• Plopps80

Är i Ullared ca 6 ggr/år och deras utbud av bebiskläder, bebisgrejer och barnkläder har minskat med 50% Har skrivit och klagat till Ullared. Jättetråkigt eftersom dom är kända för sina barnkläder.

• Plopps80
    Smulan91 skrev 2013-08-04 17:47:03 följande:
    Jag va där i juni :) dom har lite kläder det håller jag med om! Men mycket säng kläder och leksaker, nappar, flaskor, hygien artiklar till barn, filtar och ja, en massa annat!!

För 6 åt sedan när jag väntade första barnet var utbudet mycket större! Det var massor av sängkläder och snuttefiltar och sånt. Nu hade dom inga snuttefiltar och 4 olika påslakanset. Inga amninskuddar hade dom längre och ett babyneste som kostade 900:- helt otroligt. Men kul att du hittade mycket och upplevde utbudet bra! Själv är jag så besviken. Något som Ullared har billigt är torra tvättlappar. Det är ju nästan halva priset där mot i vanlig butik. Det går ju åt om man har en bebis som bajsar mycket
  • Plopps80

Jag såg inga men dom kanske var tillfälligt slut! Frågade inte. Deras amninskuddar var bäst! Har kvar min som jag köpte där men skulle köpa åt en kompis. Utbudet är under all kritik nu

• Plopps80

Miss kaos. När var dessa bilder utlagda på bloggen. Jag var där två gånger samma vecka (har sommarstugan nära) och det var för exakt två veckor sedan. Då hade dom ingenting av de underbara kläder och prylar som du lagt ut här. Bra att det fanns amninskuddar. Kanske kom i en rejäl svacka för det var såååå dåligt utbud. Många som har klagat på Instagram om hur dåligt sortiment dom hade nu men det kanske bättrar sig. Ska dit i höst igen och då hoppas jag dom har ryckt upp sig!!!!

Svar på tråden December bebis 2013