• Plopps80

December bebis 2013

I dag har jag en liten svacka. Är givetvis överlycklig över att vara gravid och att vi ska få en till men verkligheten har kommit i kapp. Jösses vad har jag gett mig in på. De första åren är bu väldigt tuffa med extremt lite sömn och ständig passning. Och alla sjukdomar barnet får när det börjar på dagis. Tänk om jag inte klarar skriknätter och att underhålla min dotter på dagarna. Hur ska jag klara denna Sömnbrist igen. Jag har valt att ha 5,5 år mellan mina barn just eftersom de första åren bestod av extremt lite sömn. Förkylningsastma, krupp och andra sjukdomar som avlöste varandra. Dottern vaknade 04-05 varje morgon tills hon var 4 år. Jag är ingen morgonmänniska och har lidit av dessa tidiga mornar. Lär få ett barn till som är morgonpigg. Hoppas jag ska tycka det är lättare denna gången och att omställningen inte är lika enorm och chockerande. Ursäkta men var tvungen att häva ur mig lite tankar. Hur känner ni andra?

• Plopps80

Skönt att man inte är ensam! Som ni skriver är det ju väldigt jobbigt under flera år men man är ju samtidigt överlycklig att få ett barn till. Läste just på appen att sånna tankar är vanliga så det är normalt. Jag tänkte gå till öppna förskolan och lite andra små aktiviteter som finns på orten. Har en vän som just nu är på bf+10 i sommarvärmen stackare. Vi har barn i samma ålder så vi kan umgås. Är bra att det är några år mellan barnen då de större klarar sig mer själva och faktiskt kan hjälpa till lite. Hoppas det ska bli bra. Är så fruktansvärt trött idag och då kommer det ju i kapp hur utmattad man är när man är småbarnsförälder och så börjar tankarna. Har glömt järntabletterna i 5 dagar mitt jävla pucko. E på landet och har inte haft en tanke på de. Nu börjar nog depåerna sjunka och jag känner mig utmattad.

• Plopps80

Jag är sååå trött. Fattar inte vad som händer. Sover iofs fruktansvärt dåligt om nätterna, ligger vaken i timmar. Sedan somnar jag om framåt morgonen och är helt utslagen och stensover till 10:30 går upp men är ändå trött. Igår somnade jag på soffan mellan 18-19:30 och kollade sen på en film för att somna igen 23. Låg vaken i natt och sov sen som en stock till 10 då jag fick tvinga mig upp. Skulle kunna sova hela dagen tror jag. Värmen tar styggt på mig det känner jag. Hatar att vara sån här det värsta jag vet är att inte ha ork och kraft.

• Plopps80
    Otåligast skrev 2013-08-07 11:39:47 följande:
    Plopps80: Jag är precis likadan - så trött att jag knappt kan fungera. Har haft urinvägsinfektion och ätit penicillin förra veckan, vilket troligen inte har hjälpt gällande krafterna. Har dessutom flyttat under sommaren och haft gäster konstant - hade middagsgäster 13 kvällar i rad = lite mycket för mig just nu. Ska i alla fall till barnmorskan på fredag och ser fram emot att kolla järnvärdet igen - känns som att det är i botten men det är kanske allt annat som gjort mig så matt. Kämpigt bara att jobba igen nu... Hatar också att må så här - vill bara vara pigg!!!!

Förstår att du är trött efter dessa aktiviteter. En annan har ju bara slappat vid stranden och haft lugn och ro. Ändå är jag så himla trött. Ska också kolla järnet vid nästa besök. Vet inte om Hemofer är tillräckligt.
  • Plopps80

Miss kaos verkar som du är lika stor shoppaholic som jag är ju så kul med barnkläder. Hoppas dom fått in riktigt mkt i Ullared. Och att jag hade otur

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-08 09:42:08 följande:
    På väg dit! Ullared here we come.. Japp. Anonyma shopoholixs! Fast mest barnkläder och jag säljer på tradera så en del får jag igen
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Have fun
  • Plopps80

Jag har mycket molvärk som mensvärk. Inga SD så att magen blir hård utan det känns mer som växtvärken man hade i början. Vet inte om det är normalt i vecka 23.

Svar på tråden December bebis 2013