• MissKaos

December bebis 2013

Fast den här mamman solade topless. Den enda kvinnan på stranden som gjorde det.. kanske just det att hon uppenbart satt och visade upp lökarna var det som fick mig att öht titta. (Det såg utstuderat ut)

Och ja det är ett förståligt argument. Min son vill ha hängselbyxor när jag har det. Annars verkar det mer vara viktigt att vsra som kompisarna.

Nu ammar han sin nalle ibland han tänker mkt på lillebror.. ang att vara som mamma.

Plopps80 skrev 2013-07-22 14:42:37 följande:
    Jag som har en dotter kan förklara bikinin. Små flickor vill gärna göra som mamma eller andra större som dom tycker om. Min dotter fick bikini som 3 åring eftersom det var det enda hon ville ha. Eftersom jag har bikini och min kompis dotter som betyder mycket för dottern hade bikini. Hon valde en marinblå bikini med vita prickar, röd volang och hello Kitty. Det har aldrig gått att tvinga min dotter att ta på sig något hon inte vill ha. Hon har bara haft rosa eller lila kläder. Folk kanske tror att det är jag som påverkat min dotter men icke. Har köpt kläder i olika färger men hon har vägrat att ha på sig något annat än rosa. Kan bli lite förfärad att folk tänker så mycket på vad ens flicka har på sig. Om hon är klädd i bikini eller rosa från topp till tå. Det är ju så att barn är egna individer och har egen vilja.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag har öven reagerat på dagis. Guldsandaler i ösregn? För att ungen VILL? Min får ta på gummisstöblsrna eller bli inne. Inte gå ut i princip barfota för att vara fin. Jag hillsr inte vapen och dödalekar som vissa uppmuntrar pojkar till Heller.

Åtrtigen. Msn ska vars den man är och ha det man gillar. Men vad man utstrålar måste man med vara medveten om hur omgivningen reagerar etc. Barn kan ju behöva en viss styrning och vägledning där. Vägrat köpa äcklig dödskalletröjja till sonen. Då valde han en med glass på..

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Jag med och det syns på sonen. Tror jag har lovat nytt svart glittetnsgellack ikväll.

Plopps80 skrev 2013-07-22 14:56:15 följande:
    Ja barnen gör ju som man själv gör. Är väldigt mkt för smink och kläder. Dottern tog hål i öronen när hon var 4 år för att hon ville det! Min dotter försöker amma mig haha leker bebis och låtsas äta på tuttarna. Är väldigt öppen med både amning och hur barn blir till och hur den kommer ut. Hon leker ibland att hon föder. Väldigt kul.

• MissKaos

Medelväg. Men då har du ju saker som är praktiska och som går leka i. Thighta jeans som inte går klättra i är ju inget kul.

Min son är rätt smal. När han precis hade lärt sig gå hörde jag gnäll gråt från köket. Gick eftrr honom. Då hade hans byxor åkt ner runt fötterna så han inte kunde gå...stackarn. byxorna var snygga men ja.. *s*

Trist att glitter bara finns på flick för det tycket många småpojkar med är fint. Och varför har hk inte en pojkkompis? Osmart industr -stoooor marknad!

Plopps80 skrev 2013-07-22 15:00:49 följande:
    Givetvis måste man styra barnen. Men tex bikini ser jag inget fel i på stranden speciellt inte när jag själv inte använder annat än bikini. Har köpt jeans och fina färgglada kläder på villervalla men dottern har vägrat ta på sig detta. Har endast accepterat rosa klänningar och tights. Tar inte den kampen eftersom det inte är viktigt. Däremot måste man ha overall när det är snö men då köper jag ju em rosa overall eftersom hon avskyr andra färger. Köpte ett set med skidjacka i grönt med tillhörande byxor i svart det var en evig kamp varje dag. Ser inte varför jag inte skulle köpa rosa ytterkläder nästa år för att slippa bråk. Hon måste ju också få välja.

• MissKaos

Är det ngn som har pottränat från start?

• MissKaos

Villervalla är underbara. Synd dom inte har mammakläder. Deras plyschklänningar med leggings ser bekväma ut.

Plopps80 skrev 2013-07-22 16:11:44 följande:
    Ja många pojkar vill ju har glitter och rosa. Tycker man ska ta på sig det som man tycker är snyggt! Vill man kan man ju handla på tjejavdelningen till sin pojke. Om han vill ha rosa glitter och sånt. Handlade mycket på pojkavdelningen när dottern var liten. Älskar tex Kax på kapp Ahl och har klätt henne i turkost och grönt men när hon fick egen vilja var det slut på allt sånt. Då var det bara "tjejkläder" som gällde. Därför ser jag fram emot en till så jag kan shoppa på villervalla

• MissKaos

Bara tröjjor och inget mamma.

Kanske kan ha 170 i vanliga fall...

Plopps80 skrev 2013-07-22 18:52:49 följande:
    Dom har väl kläder för vuxna men kanske inte i mamma size.

• MissKaos

Jag blir mest nervös föt hur det går när barnet trillar ftån cykel sparkcykel klättrrnät etc. Dom skrapar sig ju fördärvade..

Blir ledsen när grannens 4åring säger att pojkar inte gråter... stackars. Inte få gråta?

[quote=70551271][quote-nick]Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:10:53 följande:[/quote-

nick]Jag ger mig aldrig in i diskussioner kring klädval och genus på nätet där jag inte känner de jag pratar med, brukar urarta. Jag vägrar iaf köna mina barn och är starkt emot sexualiseringen som klädkedjorna sysslar med, skrämmande att se småflickor på 2 år springa runt i så korta shorts att rumpan sticker ut, eller se 6-åringar ha minibh.. Huvva. Och sen undrar vi varför vi kvinnor ses som objekt, varför vi mår dåligt i oss själva och varför vi hela tiden strävar efter att vara snygga och smala.[/quote]

• MissKaos

Jag blir mest nervös föt hur det går när barnet trillar ftån cykel sparkcykel klättrrnät etc. Dom skrapar sig ju fördärvade..

Blir ledsen när grannens 4åring säger att pojkar inte gråter... stackars. Inte få gråta?

[quote=70551271][quote-nick]Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:10:53 följande:[/quote-

nick]Jag ger mig aldrig in i diskussioner kring klädval och genus på nätet där jag inte känner de jag pratar med, brukar urarta. Jag vägrar iaf köna mina barn och är starkt emot sexualiseringen som klädkedjorna sysslar med, skrämmande att se småflickor på 2 år springa runt i så korta shorts att rumpan sticker ut, eller se 6-åringar ha minibh.. Huvva. Och sen undrar vi varför vi kvinnor ses som objekt, varför vi mår dåligt i oss själva och varför vi hela tiden strävar efter att vara snygga och smala.[/quote]

• MissKaos

För mig är det ett större problem än färg och motiv på kläderna. Att kunna identifiera och hantera känslor är ju jätteviktigt! Och ja man kan vara söt och tuff. Eller lite räddhågsen och osöt. Man duger vilkendera..

Annaa1988 skrev 2013-07-22 19:21:25 följande:
    Ja, det är ju oerhört tragiskt. Det där hör man ofta till grabbar "Inte gråta, stora pojkar gråter inte" medan det gullas med små flickor. Mina flickor är lika tuffas om vilken grabb som helst, och de grabbar jag känner kan göra sig illa och gråta lika mycket som mina flickor. De är dessutom lika söta och tuffa!

Svar på tråden December bebis 2013