• MissKaos

December bebis 2013

Jaha nu blir man gay av ett namn?

Vilken grym värdering dessutom? Jag är glad så länge min son kan älska. Och hoppas han hittar någon som han blir lycklig med. Oavsett kön... sen är det säkerligen enklare att följa samhällets normer.

*suck*

Plopps80 skrev 2013-07-24 10:21:22 följande:
    Snacka om att ha fått negativa kommentarer!!! Freddie Mercury var ju bög... "Tänk om han blir bög". "Haha ungen ska ju bli bög"... Blir så förbannad. Det är ett oskyldigt barn dom pratar om och blir han det så blir han. Och varför skulle han bli bög för att han heter Freddie?

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Vi köpte på blocket och den vagnen kommer tåla en unge till! Men har man råd och lust är nog ny barnvagn roligt.

Repan skrev 2013-07-24 10:24:53 följande:
    Ja jag har tänkt på det också, men så bor vi i Göteborg och det brukar inte direkt komma jättemycket snö ;) Men det är ju bra även för nästa vinter så att säga.

Eftersom vi vet att vi kommer försöka få barn nummer två inom några år efter ettan så känns det kanske också bra med en helt ny Go, som räcker även till det barnet utan att bli för sliten. Vad tror ni om det?

Men ingen är positiv till detta - alla säger köp begagnat och sen köp begagnat igen... jag tror dock inte att man tjänar speciellt mycket på detta, men vet inte... skönt också med garanti när man har en ny vagn... 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Grattis!

AnnaKaffekanna skrev 2013-07-24 10:34:46 följande:
    Vi var på ultraljud igår och allt såg jättefint ut! Vi väntar en liten flicka

• MissKaos

Välja ngt nytt är kul!

Lakan köptes i ullared sist. Kommer bli en tur dit i höst! Man kan spara mkt på att bunkra tvättlappar etc där.. tror jag ska köpa ny skötväska.

Repan skrev 2013-07-24 11:05:56 följande:
    Ja det är ju lite så man tänker, klart en begagnad kan hålla men man har ju garanti på en ny i tre år om det är något fabrikationsfel och liknande :)Ja man kanske ska ta sig råd? Vi köper säng och kläder och sånt begagnat, så det vore roligt med en ny grej... 

• MissKaos

Ja det kändes jätteknepigt.

Jaha. Så du och jag har större potential fö att ligga runt än xx och xx pga en ring färre resp sexuell läggning? Intressant! Tur vi fick veta det av staten så vi kan akta oss...

Kunde dom inte nöja sig ned att man skrev på ngt på bb son skickades in? Samma för alla.

Repan skrev 2013-07-24 11:09:04 följande:
    Ja alltså egentligen borde ju i så fall alla få gå till familjerätten - gifta eller ogifta - det är ingen skillnad på otrohetsrisken. Varför skulle sambopar vara mer benägna till otrohet än gifta par? Det är skitlöjligt.

Att det är krångligare när det görs utomlands är säkerligen för att man inte vill uppmuntra det - man vill att det görs i Sverige enligt svenska lagar och regler - danmark tillåter t.ex. extremt många fler barn per donator än sverige. 

• MissKaos

Tänket även på följande historia som är sann.

Ett par kunde inte få bsrn pga mannen. Dom bad då en annan man ge sperma genom atg ligga med frun. Han gjorde det och nu finns ett barn i det äktenskapet.

Det handlar ju inte om otrohet på det sättet utan om en udda inseminering. Dock behövdes inga papper skrivas och blodsbandet finns inte melksn barnet o pappan ändå.

Inseminatorn är idag avliden han var en äldre herre som hjälpte paret. Har egna vuxna barn.

• MissKaos

Lövly!

Ska hålla hårt i min karl om vi träffas *lol*

Det är humor på hög nivå.

Repan skrev 2013-07-24 11:15:55 följande:
    Ja, det är också kul att jag är lesbisk gör mig mer benägen att vara otrogen med MÄN ;) hahaha, älskar logiken i detta! :D

• MissKaos

Lövly!

Ska hålla hårt i min karl om vi träffas *lol*

Det är humor på hög nivå.

Repan skrev 2013-07-24 11:15:55 följande:
    Ja, det är också kul att jag är lesbisk gör mig mer benägen att vara otrogen med MÄN ;) hahaha, älskar logiken i detta! :D

• MissKaos

AJ! Fick ett skvätt kokande vattenpå magen ajajaj.

• MissKaos

Avdelöningen för gammalmodiga och omoderna lagar.

Repan skrev 2013-07-24 16:41:24 följande:
    Det är en dålig ursäkt - det är lika troligt att barnet får fel information om sitt biologiska ursprung i ett heterosexuellt äktenskap. Det borde räcka med att visa upp papper på genomförd insemination i Sverige från universitetssjukhuset för gifta lesbiska par det vill säga. Det är inte troligare att det barnet får "fel" info än att barn till heterosexuella gifta föräldrar får det - mamman kan lika gärna ha varit otrogen. Det är exakt samma problematik. Om det finns papper på en insemination så är det lika fullgott som att det finns en make i relationen - till och med mer, det är läkarkontrollerad insemination! Till skillnad från "okontrollerat" samlag.

Det är inget annat än diskriminering med andra ord, mot ogifta och mot homosexuella.

Om det ska kontrolleras så ska ALLA kontrolleras - gifta, som homosexuella som ogifta som heterosexuella etc. :) Jag respekterar att man vill ha lite kontroll på genetiken i det, men inte att man inbillar sig att det behövs mer kontroll i ett lesbiskt par än i ett heterosexuellt. Problemet är att det anses fult att kontrollera ett heterosexuellt gift par - äktenskapet ska ju liksom duga som kvitto på att det är KLART att det inte är något fuffens - men i en lesbisk relation så duger inte det + papper på insemination - det finns ju faktiskt ingen anledning till att en icke-födande mamma skulle ha mer att misstänka än en heterosexuell man i det läget.

Så antingen kontrollera alla eller ingen :) Om Födelsedatumet man fått från ultraljud inte alls överensstämmer med inseminationsdatumet så ser man ju det i så fall på familjerätten och kan ta en kontroll med dumma frågor då ;)

Jag tycker alltså detta om svenska insemination - jag förstår anledningen till att man vill göra det krångligare för danmarksinseminationer även om jag mest tycker att det drabbar barnen som står utan två vårdnadshavare från 0-12 månader från födseln :/ 

Svar på tråden December bebis 2013