• MissKaos

December bebis 2013

Härlig bebismage

mammatilltvå85 skrev 2013-07-24 17:02:41 följande:
    V.22 (21+1) 

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Storebror har namnföslag: puss-söt eller Isak efter honom eller Olivia efter kompisen. Han tyckte det var jättekonstigt att lillebror inte kan heta Olivia. Vaddå flicknamn? Inte lätt att förklara det.

Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

Fin!

Plopps80 skrev 2013-07-25 11:15:55 följande:
    Här är lite nyinköpt från Newbie mitt favoritmärke. Overall/åkpåse i ett med luva och ärmar man kan vika över händerna samt en lucka för bältet i bilstolen.

• MissKaos

Jag köpte 56nen pop och dom är ju gigantiska i strl..

Plopps80 skrev 2013-07-25 13:09:04 följande:
    Köpte 62. Den kommer vara enorm för en nyfödd men eftersom den ska hålla hela vintern fram i mars kanske april om det blir kallt fick det bli 62. Den är ju så jäkla smidig. Bara att öppna om bebisen somnat i vagnen man behöver ju inte krångla ur bebisen utan bara dra ner dragkedjan och ta ur armarna så kan Lillen ligga kvar och sova. Att det fanns hål för bältet var ju bara så perfekt. Den overallen räcker ju hela vintern då barnet ligger hela tiden under ett täcke eller i åkpåse. Känns som ett bra köp. 249:- det enda jag retar mig på är att det är öron på :/( avskyr kläder med öron. Undrar om man kan sprätta bort dom. Annars får dom väl vara där. Tycker den är så klassiskt fin men öronen förstör ju det!

• MissKaos

Outleten varierar väldigt ibland finns massor.. jag jobbade tvörs över gatat på Järntorget förrut. Farligt..

Åkpåse har jag i vagnen när liggdelen är urväxt. Det var smidigt. Fårskinn däremot är guld värt! Stora är född i januari. Minn kylan.

moto skrev 2013-07-25 19:13:04 följande:
    den där har jag också köpt, jag tänker mig att det räcker med den i vagnen!?

Behöver man verkligen en overall OCH en åkpåse?? Verkar varmt!Jag var där häromdagen när vi var på semester i Gbg, men tyckte inte outleten hade så mycket! Shoppade däremot loss i vanliga butiken!

• MissKaos

Kan kan man kanske.

Fårfäll tunn overall täcke eller filtar räcker. Det är ju lock på liggvagnen

Repan skrev 2013-07-25 22:27:25 följande:
    kan man inte ha åkpåse i liggdel, eller brukar man inte det?

*newbie* ;) 

• MissKaos

Folk har tom sagt till mig att dom hoppasvpå januari. Jag är beräknade 7/12. Omöjligt mao.

Gick övet 16dgr med sonen och det var vidrigt. Önskar man ingen..

• MissKaos

Låter lagom. Fler filtar och täcke hade vi sist så varierade vi utifrån väder. Det är underifrån det blir kallt men en bit liggunderlag etc lösrr säkert det. Jag gillar fårfäll och när katt fanns fick den inte vara i vagnen. Den kan kväva bebis så den fick stanna ur. Men sånt måste man ju välja efter tycke och smak..

Repan skrev 2013-07-26 12:26:44 följande:
    Funderar på om fleeceoverall och underlag samt filt + lock räcker, men det beror ju på hur kallt det blir. Fårfäll blir det inte, har två katter som isf skulle äta upp den och jobba sig bara. Sant att den har lock såklart!

• MissKaos

Min knäpp katt jag hade som älskade alla barn stora som små. Småbarn lät han bära honom och dra i svansen etc. Spödisar ville han lägga sig jämte. Den andra gömde sig under soffan..

Du hinner ju tänka på vagnen ett tag till och kolla alternativ! Det

Repan skrev 2013-07-26 14:50:08 följande:
    Det där med katter som kväver bebis är en halvmyt och mer sällsynt än hundar som biter dem svårt så jag är inte så rädd för det faktiskt. De flesta katter håller sig undan skrikande bebisar, och mina hatar barn och byter helst rum om det är sådana i närheten så vi får se om det överhuvudtaget blir ett problem :P

Katterna kommer inte få ligga i vagnen (vi kommer bära upp liggdelen, chassit kommer stå nere i cykelrummet) men det kommer dom lyckas göra ibland ändå, de skulle dessutom hysteriskt försöka ta sig in i den om det låg en fårfäll där - de jagar raggsockor och allt annat som är ull som galningar! :D

Så det känns inte som ett problem, men ett mycket tunt liggunderlag är ju kanske något att köpa! Ska se vad vi kan hitta.

• MissKaos

Plopp -du är jättefin! Jagrhar nog gått upp samma. Har börjat samla vätska nu. Kände mig som en vattenballong igår.

Svar på tråden December bebis 2013