• Plopps80

December bebis 2013

Har nu färgat håret 3 ggr under graviditeten. 2 ggr med färg och idag med toning utan amoniak. Har dåligt samvete känner mig så oansvarig. Tänk om lillen tar skada. Ska på bröllop imorn och håret var helt urtvättat efter sommarens alla salta havsbad. Tonade det dock denna gången som sagt. Ska inte färga mer nu utan får se ut som f-n i håret resten av tiden.

• Plopps80

Det råder ju väldigt spridda meningar om det med att färga håret under graviditeten. Jag tror inte heller det är farligt med tanke på att just frisörer står i dessa ångor hela dagarna. Men får ändå skuldkänslor. Här är ett typiskt exempel på att jag längtar efter att ha min kropp för mig själv igen utan att behöva oroa mig och känna just skuld. 

• Plopps80

Tackar ska på bröllop idag och testar olika klänningar. Tror det blir denna. Kan inte komma på vart tusan jag köpte den. Brukar hitta lite udda klänningar i små butiker i Göteborg. Långklänningar är min största fetisch Teor klänningen är köpt i en butik på Backaplan som har massa fina ovanliga klänningar. N.Y. Collection. Jo där är den köpt vet jag nu. Förra sommaren.

• Plopps80

Det lustiga är att jag är större IRL. Annars brukar kameran lägga på några kilo men tycker jag blir mycket bättre och ser smalare ut på bild.

• Plopps80

Har gått upp 12 kg i vecka 24 magen är jättestor spänner i den. Är mycket större med barn nummer två.

• Plopps80

Var smal innan jag blev gravid första gången! Gick upp 35 kilo då med dottern. Gick ner 38 kg och var smal och vältränad innan jag blev gravid nu med nummer två. Vikten har rusat iväg. Idag är jag i v 25 och vikten är +12 kg. Hoppas inte det blir 35 kg denna gången. Lever enligt viktväktarnas koncept annars och promenerar ca 3 mil/v. Cyklar och är aktiv. Kommer göra så efter barnet kommit så jag kommer i form igen. Snabbt. Hatar att se ut så här.

• Plopps80

Min lilleman är riktigt aktiv känner hans kroppsdelar och han sparkar väldigt mycket. Träffade en 1 vecka gammal bebis igår och det är ju något magiskt. Längtar efter min lille plutt.

• Plopps80

Fick en chock nu. Enligt vågen har jag gått upp 14 kg. Men har kläder, klocka och har druckit 0,5 l samt ätit frukost. Väger mig alltid naken innan mat och dryck så det kan ju inte stämma. Men 13 kg är det säkert. Börjar få ångest fullkomligt. Hur fan ska det sluta??? Gode värld. Tycker inte att jag är så tjock men det är jag nog vill gå och gömma mig. Gud skulle inte vägt mig. Blev iskall. Börjar ju jobba på ett nytt ställe i dag. Behöver självförtroende inte ett sånt slag i ansiktet. Fuck :-/

Svar på tråden December bebis 2013