• Plopps80

December bebis 2013

En ljuvlig dubbelhaka blottas också. Förlåt men jag har drabbats av panik.

• Plopps80

Dessutom ser det värre ut IRL än på bilden. Det är de allra värsta. Nä förlåt för mina inlägg nu ska jag åka och jobba och inte överta hela tråden. Fick bara en chock.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-19 16:47:42 följande:
    Jag skriver endast i denna tråden orkar inte hålla på med en massa olika. Vikten/viktökning är en del av att vara gravid, och en del av det som man får med i paketet sas.  Kan du ta fram KBT metoder (antar att du har gått i det?) och tänka vad hör till mig, vad hör inte till mig? samt strunta i det du inte är intresserad av. Svara inte på det utan skumma igenom och hoppa över det? Idag går det ju inte läsa en veckotidning utan att undra om hela värledn ÄR bulemi. Ena sidan bantning, nästa kakor och bullar på recept. Jag tror det blir svårt att censurera en tråd från saker som det är naturligt att prata om. Jag förstår mkt väl att detta är svårt för dig och kankse ett hårt svar. Men jag tycker du ska focusera på dina framsteg iställer för på andras viktprat. Tex "MK har det jobbigt med sin viktökning, det är ju synd för henne men det har inget med mig att göra JAG är nöjd med min kropp just nu och det tänker jag njuta av" etc. För min del handlar det även om fogloss och bla en diskskada som riskerar att börja krångla med ökad vikt...  
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Håller med! Vi måste kunna ventilera våra känslor här inne. Det har vi alltid gjort. Som du skriver är vikten en stor del av att vara gravid. De andra trådarna vägrar jag kolla på och skriva i. Alldeles för mkt att hålla ordning på. Att vara gravid kan vara deppigt ibland och jag tycker vi ska kunna skriva om allt här! Är jätteglad över alla fina ord från er i dag! Det värmer och känns mycket bättre! Tack alla som skrivit. Är ju det träden är till för att man ska kunna bolla sina problem med andra. Har aldrig haft ätstörningar så. Är däremot väldigt fixerad vid kroppen och vikten. Har fått ångest några ggr när jag ätit för mkt godis och "gjort det ogjort" så att säga. Jag mår oerhört dåligt nu när vikten skenar. Var också väldigt smal innan så det kanske är därför kroppen suger åt sig allt den kan....
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-08-19 17:31:30 följande:
    Jag känner mig också rätt rejält påverkad av allas vikthets här, så undviker aktivitet i tråden tills ni gått vidare ;) får nog av vikt- och utseendehets i livet ändå. Men ibland kan det vara bra att bara konstatera hur olika det är för alla.

Vikthets? Det förstår jag inte riktigt. Man är orolig och mår dåligt över att man gått upp på tok för mycket i vikt under graviditeten man vikthetsar ju inte! Det blir ju en inre stress när vågen bara pekar uppåt och man själv inget kan göra! Det skapar hos mig panik och det är inte enligt mallen att ha gått upp 14 kg i vecka 25. Det är mer ett faktum än något annat. Det ska bort också och det gör mig livrädd eftersom jag fick kämpa rejält sist. Det handlar inte om fixering vid kroppen eller att jag jagar kilon. Det handlar om en djup oro jag känner.
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-08-19 21:07:23 följande:
    Jag orkar inte riktigt debattera detta men svarar en gång till iaf: säger bara att jag förstår vad man menar med att det tjötas en del om vikt i tråden och trashas (på sig själv då) och att det kan bli påfrestande särskilt för någon som har ätstörningar. :) Liksom för mig är "panik" + har kräkts upp godis samt "fixering" saker som fullkomligt skriker ätstörningsproblematik! Jag har själv mkt att arbeta på psykiskt med detta, tränar jag för lite blir jag fixerad, tränar jag för mkt blir jag nästan ännu mer fixerad, vid min kropp. På ett mkt osunt sätt. som MÅNGA kvinnor är. :( graviditeten försvårar för mig med. Nu skrev jag ju att jag gör så att jag hoppar viktinläggen men ville inte att hon som skrev skulle tro att hon var helt ensam i sina känslor så jag ville ändå berätta att jag också tänkt på det, det var allt! :) det är också skillnad på att kanske seriöst samtala om hur svårt det är med graviditet och kontroll på kroppen, förväntningar på kvinnor, sig själv etc. Och på att alla bara pratar om hur tjocka och fula de är medan andra som kanske väger mer eller bara ser ung. Likadana ut, läser och mår dåligt. Tycker nu inte att ngn måste vara överens med någon annan om detta utan så här är det ju bara i forum och nu var denna kvinna antagligen lite för ensam i tråden för att få gehör... Vill tipsa om trådar som heter typ positiva gravidtråden etc. där det inte bör vara så mycket ångest osv om man har svårt för det!

Ok tack för förklaringen. Blev lite ledsen över inlägget. Att man anklagas för Vikthets när man är orolig och söker stöd. Absolut har jag problem ang vikten men detta handlade inte om att jag gått upp 3 kilo och har panik. Jag har gått upp 15 kilo i vecka 25 enligt vågen och höll på att flippa ur. Förstår hur du menar men jag tycker sånna här trådar är till för allt som rör graviditeten och nej man måste inte ha samma åsikter men då kan man ju som sagt låta bli att läsa. Familjeliv har blivit mkt hårdare på något sätt. 2008 var jag med i en bf april tråd och alla stöttade varandra och var supergoa (det är alla här också) men det är så mycket tabu nu. Folk vill inte att man lägger upp bilder på kläder man köpt för "det tar upp mycket plats i tråden", man får inte skriva om sin oro över vikten för då tar folk illa vid sig. Det har jag svårt att ta, det förstör stämningen. Tycker man ska kunna dela glädje och jobbiga saker i en sån här tråd. Min förra bf tråd hade inga tabu och det var skönt!
  • Plopps80
    Repan skrev 2013-08-19 21:57:28 följande:
    Ej meningen göra dig ledsen! Tror inte jag menar något så allvarligt med ordet vikthets som det låter :)

Nej det är ingen fara. Fattade bättre efter du hade förklarat hur du menar. Är väl lite överkänslig och hormonfylld är inte min dag i dag heller om man säger... :)
  • Plopps80

Jösses vad min bebis är vild i magen numera. Han rör sig oavbrutet och sparkar så det kan göra ont. Känns som han är överallt. Hickar gör han hela tiden också. Det är verkligen mysigt. Men liiite lugn och ro hade inte suttit fel. Tror jag har en busig liten där inne.

Svar på tråden December bebis 2013