siolina skrev 2013-08-28 09:37:41 följande:
Rätt, man kan faktiskt inte hålla på och bry sig! Du ser inte ut att vara ohälsosamt tjock eller så, du är väl bara en som lägger på dig vid graviditet. För det är ju olika. Det är lätt att hålla vikten om man inte går upp. Jag äter onyttigare än jag skulle önska och har gått upp mer än vad jag skulle tycka var optimalt, men det finns så mycket annat att tänka på och oroa sig över och hålla koll på att jag struntar i det nu. (Har gått upp 10-11 kg i v 26, det får vara som det är!)
Det är så hemskt att kvinnor är så programmerade att hålla koll på vikten att detta blir ett stort orosmoment. Jag menar, om man plötsligt skaffar sig vansinniga matvanor är det ju dumt, eller om det visar sig att man samlar på sig märkligt mycket vätska, men så länge man lever på ett normalt sätt så borde man få släppa vikthetsen. Folk går ju upp 35-40 kg och går ned dem igen sedan. Och om man skulle sluta på fem kilo plus vad man än gör så har man ju en unge i sitt liv som är värd det bekymret.
Bry dig inte! Skit i vad folk säger, det är inte ditt fel att folk är idioter och inte fattar att det inte är sådant man kommenterar.
Nä jag orkar inte bry mig mer nu. Har haft ångest så det räcker. Hela min kropp är stinn av vätska och jag kan inte göra något åt det. Har ju slutat med söta drycker och godis på veckorna och går i den mån min kropp klarar det. Mer går inte att göra. Gick upp 35 kg sist och det värsta är att det är ett enormt slit att bli av med alla kilona. Inte bara för att vara snygg utseendemässigt utan också för att det inte är hälsosamt att bära runt en massa extra fett vill jag gå ner. Skall tänka mig för men tänker inte må psykiskt dåligt, det är bortom min kontroll....
Srinakri hur har det gått?? Hoppas du inte har HSF.
Miss K låter hur gött som helst, skulle gärna vilja åka på en sista utomlandsresa innan lillen kommer men så lär det inte bli.