• Plopps80

December bebis 2013

nyttliv85 skrev 2013-08-20 11:21:58 följande:
    Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk!  Fina magar ni har tjejer!  

Grattis skönt. Väntar på mitt beslut men var så sen med att skicka in pappren så det lär dröja. Chefens del har jag inte fått skickat ännu.
  • Plopps80

Miss kaos fin mage. Dina andra bilder ser jag inte. Är oxå orolig för sf måttet men hade barnet haft hydracefalus hade dom redan upptäckt det vid rul. Oroar mig däremot för ett stort barn och att magen ska brista sönder och samman. Alla kommentarer hur stor jag är hela tiden. Och det stressar mig enormt. Ligger vaken på nätterna pga detta. Skulle ha sockerfri dag. Svärmor har bakat kladdkaka. Min annars så starka karaktär finns inte.

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-20 18:24:57 följande:
    Fast ligger du vaken pga vad folk säger tycker jag du ska säga till dom det! OCH prata med MVC! Få extra sf mätning? Och nej man ser inte alltid vattenskalle på r-ul utan det kan även upptäckas via förstort SF som vid koll visar på för mkt fostervatten och vidare undersökn  kan tom krävas.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Tror det är extremt ovanligt att vattenskalle uppkommer efter rul. Hänger ju oftast ihop med ryggmärgsbråck. Är inte ett dugg orolig över det utan över när folk säger "hur ska detta sluta". Det håller mig vaken för jag undrar verkligen hur det ska sluta. Ska magen hänga till knäna sen.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-20 19:15:28 följande:
    Fast jag har inte sett NÅGON med mage till knäna precis, och din ser ju inte ut att vara i närheten. Dessutom går det fixa med plastik i värsta fall. Mycket bristningar går ju behandla med laser. Jag hade med tänkt en sockerfri dag, men det sket sig *s* Nästa vecka ska jag ha en njutarvecka.Semester med mat ingår och vi vet att det är BRA så det blir en hel del god mat och finfina deserter Hade eg tänkt mig att en sund vecka innan hade varit bra för magen men *hmm* Fusk med träningen dessutm, orkar inte idag. Är för trött.. Sover rätt kasst nu!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Sover också dåligt! Drömmer massa mardrömmar och känner mig aldrig utvilad. Kommer ta till plastik om magen hänger ner sen. Hoppas ni får en Go semester! Jag tränar ingenting och äter mkt så det är inte konstigt att jag ser ut som jag gör. 13,8 kg+ är det. Vågen visade 15 kg men 1,2 kg försvann över natten. Känner mig väldigt nedstämd pga detta. Känner mig misslyckad och skäms över mig själv. Vet att det inte är rätt men känslorna kan man inte ta bort.
  • Plopps80

Kommer inte ta vaccin när jag är gravid. Känns inte tryggt. Vet inte om jag har belägg för rädslan men känns helt fel att spruta in massa ämnen i kroppen när man är gravid. Är emot vaccin i vanliga fall också ja influensa vaccin. Tror det är bäst om kroppen får jobba lite med immunförsvaret.

• Plopps80
    Prins Williams Mamma skrev 2013-08-21 12:46:40 följande:
    VECKA 25
    Williiam 110428 lilla bebisen bf 131208

Fin du är!
  • Plopps80

Tog inte vaccinet mot svininfluensan. Gav inte dottern det heller och det är jag oändligt glad över!

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-08-21 20:07:27 följande:
    Oj men då vet du ju vad dina kilon består av!

Ja en stor del är nog vätska. Men det finns nog en hel del rester efter gott också på denna kropp men jösses vilka svullna fötter och händer.
Svar på tråden December bebis 2013