Inlägg från: mammatilltvå85 |Visa alla inlägg
  • mammatilltvå85

December bebis 2013

babylängtan20 skrev 2013-04-22 10:08:53 följande:
    vad tidigt ni har iskrivning :O här görs ett hälsosamtal mellan 5-8 sedan ca 10-11 är de inskrivning så seeegt :/

där jag bor har man hälsosamtal i v.10 ca och inskrivning i v.12....
  • mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-04-22 12:57:33 följande:
    Jag tycker dock att det var lite mer "pinsamt" när man blir undersökt i en gynstol än under min förlossning. Då är man ju knappt vid medvetandet!

sist jag gjorde vul lågd jag inlagd på sjukhus efter en operation och de misstänkte en cysta så det blev ett akut vul och maken var då med mig, det var en äldre kvinlig läkare som utförde undersökningen MEN hon hade en yngre elev, man i 30-35 årsåldern som stod där nere och kikade på för att lära sig, DET var inte lika kul för min man....han var alltså också med i rummet. Kan säga att jag känt mig mer bekväm i livet än jag gjorde just då, dessutom nyopererad, orakad och i sjukhuskläder, ni vet sådär sunkig och inte tillfreds med sig själv som man bara kan bli...

• mammatilltvå85
    Buzan skrev 2013-04-22 20:20:36 följande:
    Mammatilltvå: hahaha usch! Jag kan förstå den känslan!! :P Inte kul, men va ska man göra! Haha! Har varit med om nått liknande under min förra graviditet då jag fick starka magsmärtor i v 14 och jag och sambon åkte in akut efter svettig sommardag och det kommer in en ung SNYGG man och vill känna med fingret i min rumpa!! Jag trodde jag skulle döö!!! Sambon fick gå ut då kan jag säga men det var jäkligt stelt när han kom in igen! :P

haha, ja jag kan tänka mig det...fast man vet att det är deras jobb och allt det där så känns det jäkligt mysko, tror det är jobbigare för våra män faktiskt, typ där inne ligger min fru med en annan mans finger i rumpan....;=( .ja då är förlossningarna en helt annan grej faktiskt, då är ju sånt där det absolut sista man tänker på!
  • mammatilltvå85

Jag har sett någon som duttade på textilfärg med en svamp...det blev riktigt snyggt, såg det i en blogg, kanske kommer upp om man googlar....

• mammatilltvå85
    TessLiihten skrev 2013-04-27 17:26:43 följande:
    Går nog inte vägen för mig denna gången heller. fick blod på pappret och lite i trosorna. Inte mycket, och har inte ont. Är i vecka 6 (5+0) idag.

men vad jobbigt=(( vad visade ditt Vul? Om vul var bra kanske det bara är en liten blödning utan att det betyder mf?

håller tummarna att det inte är mf! 
  • mammatilltvå85

Idag har jag haft en vidrig graviddag. Fick så mkt kväljningar när jag borstade tänderna att jag spydde upp lunchen. Sen har jag haft heeeeeeeeeelt sinnessjuka humörsvängningar. Gråtit och skrattat på samma gång för att 5 sekunder senare bli fly förbannad. Helt utan anledning dessutom. Visste inte ens varför jag var arg. Jag har vart ett riktigt hormonmonster med andra ord. Inser att jag nog är gravid trots allt. Fick så ont i magen när jag var på stan att jag var "tvungen" att gå runt med uppknäppt knapp. Imorgon får vi besök hela dagen och jag borde ju vara trevlig då, hur ska det gå till? Känner bara för att bosätta mig ensam i en skogsstuga och gråta några veckor. Minns inte att jag mådde såhär sist. Hoppas det bara är nåt tillfälligt som snart går över. Har även fått helt sjukt mkt acne de senaste dagarna. Nån mer som har så?

Går in i v.10 på måndag, har man extra mkt hormoner nu eller nåt? Eller varför reagerar jag plötsligt såhär?  

• mammatilltvå85

men åh så härligt med allas ul, vad roligt att det gått så bra för er! vi har tid på fredag, hoppas vi får se bebisen också då och att den mår bra=)

Var på hälsosamtal/inskrivning idag (de slog ihop det), är i v.9+0 idag. Gick bra, bm var trevlig. Känns lite konstigt dock att nästa besök är först i v.25...ett tag dit;=) Typ i Aug....

Fick veta att jag kommer få göra vul i v.9, Ul i v.12 ul i v.19 ca och sedan ett i v.23 ungefär. Massa ul 4 st men typ inga bm, besök.... lite skumt känns ju det..

• mammatilltvå85
    Plopps80 skrev 2013-04-29 10:15:27 följande:
    Kommer inte göra kub. Man kan ändå inte avbryta graviditeten fören tidigaste i vecka 15-16 och då får man föda fram barnet. Nej tack jag avstår...

Vi bestämde också idag hos bm att vi nog inte kommer göra KUB...känns som stor skillnad på om det gick att avbryt i v.12 typ men v.16 (och många ggr ännu senare) nej det hade jag inte fixat.....=( ska man ändå inte göra fp så känns det som en onödig oro för mig att bära OM man får dåliga siffror....
  • mammatilltvå85
    Mandyyss skrev 2013-04-29 14:27:20 följande:
    Är det fler här inne som blir knäppa pga oron för missfall?? Idag har jag sån mensvärk i magen och springer och kollar efter blod hela tiden. Blir GALEN! är i 4+6 bara, så det är måååånga veckor kvar. .

Jag kände också så fram till kanske v.7 då släppte faktiskt en stor del av oron, varför vet jag egentligen inte, men den gjorde det...
  • mammatilltvå85
    Kiira skrev 2013-04-29 16:10:04 följande:
    Ja detta illamående. vill typ bara kräkas vid tanken på mat! Ida gjorde ja mig en smooti med äppel fil mango o hallon, det fick bli min middag. klarar inte av att sitta vid matbordet med de andra utan att få kväljningar. 4 graviditeten och man är så här känslig. Otroligt!  Lyckades hålla nummer 3 hemlig till vecka 20, tror inte ja lyckas lika bra denna gång. illamåndet gör mig osocial..  tröttheten smyger sig på oxå. Tur att gubben min tar en del av hemma jobbet och att jag pluggar på distans så ja kan vila en stund på dagen...

Vad många ultraljud ni gör så tidigt, varför? något nytt som dom "kollar" eller har de alltid varit så där ni bor?  här i norrland gör man 1 ultraljud i vecka 19-20 om man är frisk och kry. 

Här är det rutin att göra UL i v.12-13 ca och ett i v.18-20 nångång. Men då min graviditet räknas som komplicerad pga av tidigare prematurbarn och ett barn med hjärtfel görs ett VUL i v.10 (vet egentligen ej syftet med det men är ändå glad att det görs) och sedan ett extra UL i ca v.23 för att kolla ytterliggare på bebisens hjärta för att utesluta hjärtfel. Detta kollas även på RUL i v.20 men tydligen dubbelcheckar dom det igen vilket känns tryggt.

Med mina andra söner gjordes RUL i v.19 bara som standard. Dock blev det fler UL pga av att de höll på att födas förtidigt samt ett extra med barn nummer två i v.16 då livmodern växte så snabbt att de ville datera och se om det var tvillingar. Det var en bebis och jag var så långt gången som vi hade trott men det var tätt mellan barnen och tydligen kan livmodern växa snabbare då i början, detta lugnade ner sig efter v.20...

Svar på tråden December bebis 2013