LWE skrev 2013-05-14 09:46:46 följande:
Uuh här ger sig illamåendet till känna varje dag och mer el mindre hela dagarna! Hade glömt bort hur det kändes ;) helt matt. Trodde man inte skulle ha tid att känna efter när man redan har en, men jodå det har man, det är det att man bara inte har tid att vila ;) Tänkte höra med er som kommer få nr 2 ganska tätt här i dec...har ert barn redan börjat på dagis (el heter det kanske förskola idag) eller när kommer ni låta barnet börja? Jag är lite kluven med det där..på ett vis vill man ju att han ska vara hemma så länge som det bara går, men samtidigt kan det kanske vara vettigt att man får lite egentid med nr 2 och låter ettan gå de där 15 tim el så. Hur tänker ni andra kring det?
Jag har bara 14 månader mellan mina två barn...ettan hann inte börja förskolan innan lillebror föddes. Han var hemma med mig till han blev 1 år och 10 mån, då fick han gå 15 h i veckan till barn nummer två började förskolan och jag började plugga. Anledningen till att jag hade honom hemma var för att han var så liten när lillebror kom. Men när han fick börja gå sina 15 h i veckan så märkte vi att han var redo för det och han fick ut jättemycket av det och älskade de timmarna med alla aktiviteter.
Hade inte ett dugg dåligt samvete då det inte alltid var lätt att få tiden att räcka till till de lekar/aktiviteter jag ville göra med honom för hans skull när jag smatidigt hade en bebis hemma som åt väldigt ofta och sov extremt dåligt och dessutom var opererad och inne på mkt koller osv. Jag tycker inte man ska ha dåligt samvete för att man låter de gå på förskola några timmar, de timmarna kan man som mamma tex passa på att sova när bebisen sover. Båda våra åt på nätterna i flera år, och de vaknade inte samtidigt, vi kunde vara uppe sammanlagt 8 ggr per natt och sen vaknade den äldsta vid fem på morgonen och jag kunde inte sova på dagen när bebis sov för då sov inte storebror...så förskolan behövdes faktiskt, annars hade jag varit ett vrak utan dess like utan de timmarna sömn och hur bra mamma är man då?