• Repan

December bebis 2013

LillaBulan skrev 2013-04-19 18:41:55 följande:
    Repan: hur kommer det sig? Själv har det med psykisk ohälsa att göra tror jag.
    Nja, inte så, hon är rädd för förändringar och ser sitt barn som ett mycket litet barn som inte klara någonting (snart 30...). Det var lite negativt när vi flyttade ihop, lite negativt när vi skulle gifta oss och därför räknar vi med att det blir lite negativt även när vi väntar barn...

Trist och man vet inte hur man ska berätta det för att det ska bli så bra som möjligt - när, hur, med vilka andra med och så vidare. Och vad gör man om det är negativt? Många tankar. Vad förväntar ni er? Vi tror på kommentarer om förstörda karriärer, för lite pengar (för det är ju viktigast av allt, förutom status) och så vidare.
  • Repan
    LillaBulan skrev 2013-04-19 18:50:48 följande:
    Jo menar att jag har psykisk ohälsa (borderline) och man tror inte att jag är redo. Men jag känner att jag vill och vill gärna att min mamma ska vara glad för detta barnbarn som sina andra. Svår sits där man inte vet hur man ska säga saker.
    aha! Då förstår jag. Ja det verkar ju lite svårt och känsligt säkert. Jag vet faktiskt inte hur en ska göra, lugna och kontrollerade samtal brukar ju lösa det mesta :)
  • Repan
    zod skrev 2013-04-20 11:48:00 följande:
    Hej på er! Här har man haft en hemsk natt med toalettbesök stup i kvarten då barnen smittat mig med magsjuka Kan ju säga som så att jag inte lär klaga på mitt gravidillamående efter att ha mått så här dåligt. Blir ju inte roligare av att ligga helt utslagen på soffan när solen lyser så underbart där ute heller Hoppas det är bättre med er!
    Din stackare. :(
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-20 20:30:13 följande:
    Ja jag förstår att det känns jobbigt. Men magen är extremt svullen. Hormoner och tarmarna slöar till sig. Man får ju mage direkt med andra barnet. Du är fin miss k.
    Hur kommer det sig egentligen? Är livmodern större från början eller växer den snabbare bara? Varför då i så fall? :)

• Repan
    Inelg skrev 2013-04-20 20:36:09 följande:
    Repan vad jag förstått så har kroppen ett minne och vet hur och vart den ska flytta på alla organ och tarmar när man blir gravid. Så så fort man blir gravid flyttar allt sig upp för att göra plats för livmodern och därav ser man gravid ut snabbare. Vet ej om det är så att livmodern också växer snabbare?
    spännande! 
    Letar efter bra fosterutvecklingsguider på nätet och försöker lära mig så mkt som möjligt, tycker kroppen är otroligt fascinerande i graviditeten!
  • Repan

Fick precis världens illamående-attack! Spydde dock inte utan klarade mig, fick sitta inne på toa i tio minuter och försöka stoppa det. Plötsligt bara från ingenstans så vattnades det i munnen och jag fick kväljningar.

Usch.
    Jag är i v. 6. Trodde i min enfald att jag skulle klara mig från illamående... men det verkar ju då inte så nu! 

• Repan
    Soli82 skrev 2013-04-24 18:33:35 följande:
    Någon som har bra koll på light drycker? Är det ok eller inte som gravid?
    livsmedlesverket nämner inte lightprodukter överhuvudtaget.
  • Repan
    Plopps80 skrev 2013-04-25 10:10:53 följande:
    Jag väntar på spökveckorna! När alla symtom bara försvinner. Fy fasen vad jag ska njuta!!! Är så trött på att må illa och känna mig överkörd av ett tåg...
    Känner mig också överkörd av ett tåg. Mår inte jätteilla, bara lite, men är så vansinnigt TRÖTT. Sover hela dagarna och hela nätterna. Känner mig sjuk.
  • Repan
    MissKaos skrev 2013-04-25 13:05:31 följande:
    Vad är det för studier? Metod? Validitet?
    Vi som. Fargas sitter ju inte och andas in ångorna som friaören gör. Skillnad.Tänker inbland att det är lite obehagligt att hantera så stora mängder opiater aom jag gör.
    Två svenska studier, men en annan visade inget samband (utländsk studie) www.sahlgrenska.se/upload/SU/omrade_6/Arbets-%20och%20Miljömedicin/AMM/pdf/Fbladgrav110406%20(2).pdf   Däremot var risken ganska lite förhöjd och då gällde det ju som sagt frisörer som ideligen arbetar med kemikalierna.
  • Repan

Puh, vad det skrivs! Fick ta bort december/januari-tråden pga det är mycket jobb att bara hänga med i en :)
    Grattis till alla VUL! Det är två veckor kvar för oss, lång lång väntan. Men i morgon är det hälsosamtal på MVC i alla fall. 

Svar på tråden December bebis 2013