Inlägg från: babylängtan20 |Visa alla inlägg
  • babylängtan20

December bebis 2013

jag har slemmiga blodblandade flytningar... tror de beror på antibiotika kuren.. de kommer dock endast på kvällarna..

vad tror ni de kan vara? har inte ont alls.. tror ni de kan vara väggarna eller tappen pga bakteriell vaginos

• babylängtan20
    missmaja skrev 2013-05-02 01:09:30 följande:
    Lämnar dessvärre er, har fått ett missfall igen... :(
    beklagar :( hoppas ni blir gravida snart igen har själv 2 mf bakom :(
  • babylängtan20
    mamma till oliver skrev 2013-05-02 08:40:48 följande:
    Tråkigt med missfall :(.. Usch ja vet har missfall bakom mig med 😪😪..en hoppas innerligt att denna gång är det vår tur igen ! Håller tummarna att ni blir gravid fort ! Lycka till alla dom ska på Vul idag ! Babylängtan : säkert ingen fara då du har den bakterie så länge du inte har ont är det nog ingen fara ! Men får du ont och blöder så ring upp till KK .
    sista antibiotikakuren var igår så hoppas allt går över nu :)
  • babylängtan20
    Mandyyss skrev 2013-05-02 09:47:07 följande:
    Åh det har jag missat.. vem är admin? =)
    jag haha Mirelle Norén heter jag på facebook skicka en vänförfrågan så lägger jag till dig i gruppen och sedan tar jag bort dig som vän igen :)
  • babylängtan20
    Inelg skrev 2013-05-02 21:08:44 följande:
    Har haft världens jobbigaste dag men som ändå slutade bra.

Vad jag vet är jag i v 7+6! Men icke.

För att göra en långdragen historia kort:

11:00: VUL hos min gyn visade inget/mkt litet foster men "eventuella" hjärtslag men som var alldeles för långsamma. Jag blev helt knäckt att såg hela historien med MA upprepa sig. Hinnsäcken mätte 7+5 men inte foster.
    Min gyn ville ha en second opinion så vi åkte till gynakuten och har suttit där och väntat en hel dag.
    När vi väl kommer in hittar hon ett pickande hjärta! Ca 50 slag/minut.
    Hjärtat slår långsamt och fostret är endast 5mm stort. Hon säger att allt ser jätte fint ut och att jag är i v 6+0.
    Dvs att jag blev tillbakaflyttad nästan 2v. !!!??!???
    Det stämmer inte och jag har svårt att smälta det hela. Jag vet när jag hade ÄL osv.. Hon säger att det här händer hela tiden och att det inte betyder något att man blir tillbakaflyttad utan normala graviditeter och bebisar kommer ut av det hela ändå.
    Att jag bara får acceptera det ta in det och njuta av att hjärtat slår

Jag är fortfarande chockad och har svårt att ta in det just för att det inte stämmer i mitt huvud :/.
    Men ett hjärta slår iaf så jag får försöka släppa det och vara glad.

Vi ska tillbaka om 2v igen för uppföljning.
    jobbigt med att de slog sakta osv.. :/ vet hur de känns att bli tillbaka flyttad blev tillbakaflytta med 8 dgr :P hjärtat slår och de är ju de man vill se :)

men har hört många som stannat i vikt och sedan på rul har de blivit framåtflyttade exakt de dagarna de blev bakåtflyttade osv så man vet aldrig :P
  • babylängtan20

de här med att man fryser .. de gör nog de flesta man växlar mellan hetta och frossa iaf jag.. men frossan .. din temp har ju höjts något och då brukar de ju kännas som omgivningen är kallare ..en tanke bara

• babylängtan20

tänkte slingaa håret är de okej tror ni eller är de farligt?

• babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-05 20:11:57 följande:

alla säger att det är ok. Jag har dock läst en studie om kemikalier osv och att det kommer vara "framtidens no-no" för gravida så rekommendationerna idag är nog betydligt snällare vad gäller både smink, kemikalier och tex konserveringsmedel osv än hur det kommer se ut i framtiden när det har studerats mera.

Jag tror inte det är någon större fara i måttliga mängder dock. Mitt hår behöver VERKLIGEN färgas och det kommer jag göra men jag väntar till efter v.12 då det är under första trimestern som så otroligt mkt viktigt bildas hos fostret....

kommer också stå ut med utväxt lite längre tid än normalt under graviditeten för att minska antalet ggr jag färgar. Sen är det ju såklart upp till var och en hur nojjig man vill/orkar vara....

jag har nojat både förra och denna graviditeten men jag orkar fan inte noja går de inte så gör de inte och tror inte en slingning skadar denna gång för säkerhets skull har jag både plastpåse påoch en bindel för näsan och munen mest för jag känner lukten så tydligt :p haha nej men kör en slingning sitter med den i nu och sen får de blekas under sommaren för är som sagt naturligt ljusblond egentligen :p  bättre så här en gång och kanske en till i sommar nån gång om ja orkar :p än o behöva färga utväxten varje månad som brunett :)
  • babylängtan20
    IdaJ skrev 2013-05-06 17:37:01 följande:
    Usch, jag har en sån klump i magen!! Upptäckte att jag hade bruna flytningar idag när jag torkade mig. Har under hela tiden av graviditeten varit orolig missfall, men nu när jag börjar närma mig v12 ( går in i v10 imorgon) så har jag lugnat ner mig. Är så fruktansvärt orolig att det är missfall på gång :( Någon mer som har varit med om detta??!

har både haft rosa och röda fluýtningar, blodblandadeflytningaf med blodsträng i och bruna :) hr du inte ont dont worry ! :) vet hu rläskigt de är men de är ingen fara oftast :)
  • babylängtan20

#ej alla var ett tag sen jag skrev trr jag haha.. Har en fråga har ömma punkter på h och v sida det tänjs känns de som är de ligamenten? :p

och jag är så trött så jag är lat skäms men jag har ingen rok till nåt är helt matt :/ 

• babylängtan20

Har finnar sedan innan men nu är de som pms och hela ryggen är full hade mycket innan med men nu är de fan hemskt :( ansiktet skiter ja i de kan man täcka med smink...

• babylängtan20
    Plopps80 skrev 2013-05-09 11:59:06 följande:
    Jag vågar inte färga håret! Läste om att tvåkomponentsfärg kan vara skadlig. Kolla hur mitt jävla hår ser ut. Det brukar vara mörkrött och har nu antagit en urtvättad orange look! Jag vantrivs. Sambon ska fråga svärfar om vi kan få låna en mask som reducerar farliga ångor. Om han har en sån. Kan inte se ut så....i1290.photobucket.com/albums/b529/plo pps08/null_zps64184707.jpg

Äh de är nog inget... de stod om att om man inte haft rött hår sen innan skulle man nvika det... men ja blonderade slingor i söndags o de gick kanoners hade en tygbit för nösao mun just för deluktade så jävla starkt ochöppnade fönstrena med... tror inte de ska vara någon fara :)!
  • babylängtan20

tjejer jag behöver er hjälp!!! har ett illamående som vägrar lägga sig :( kräks inte utan det är i hållande dag ut och in :(

• babylängtan20
    LWE skrev 2013-05-18 07:48:57 följande:

Samma här och det är otroligt jobbigt! Minns inte alls att jag mådde konstant illa hela dagarna när jag var gravid med sonen, men nu vägrar det släppa. För mig hjälper det lite att äta saltlakens..men det kan man ju inte vräka i sig hela dagarna, gillar inte ens saltlakrits så mycket. Spola kallt vatten på handlederna hjälper också en kort stund.
    som 17 vaknar med nästan inget illamående o så fort ja stoppar i mig lite mat svullnar ja upp och så blir ja sjukt äckligt illamående o så håller de i sig hela dagen.. :(

inget hjälper emot detta..  blir galen och så förvärras de vid hunger och så äter man o så börjar allt om :( då hade ja hellre kräkts faaan..
  • babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-23 09:33:14 följande:

Nu har jag gjort KUB:UL fast utan att göra KUBtestet. Men hon sa att nackspalten var normal...
    En SÅÅÅÅÅ söt liten bebis som sprattlade runt därinne...på slutet, först sov den...hihi. Vi tyckte verkligen att vi såg en snopp flera ggr. Den första Juli i v.17+6 har vi RUL då vet vi säkert;=)
    Åh vad underbart det är att göra UL och få se den lille därinne...
    Blev flyttat en dag från 1 december till 2 december...
    åh sån liten minibeebis :) kul härligt :) längtar till vårt kub nu börjar dock redan bli nervös med tanke på förra grav slutade i et ma :S
    idag är det 18 dagar kvar till KUB :D
  • babylängtan20
    mammatilltvå85 skrev 2013-05-24 10:57:22 följande:

Jag tror säkert det går bra för er denna gång=) Ni har ju fått se den lill* och det har ju sett bra ut? Tiden går snaaabt, kan inte fatta att jag går in i v.14 nästa vecka helt sjukt!

Alltså min mage har VERKLIGEN blivit mindre...måste ha varit svullnaden som lagt sig. Är inte lika (hård/trög) i magen längre heller....ursäkta infon;=)

Igår hände nåt helt fantastiskt när vi skulle sova. Jag låg på rygg och maken frågade om det rörde sig därinne, jag har ju känt bebis ett litet tag nu och just då var det lugnt, men så plötsligt kommer några tydliga buffar och maken lägger dit handen och PUFF kommer starkaste buffen hittills och han kan känna den! fatta lyckan!!       
    ja i v7'(6+1) såg vi ju ett hjärta ticka :) så känslan i magen är bra men ibland kommer flashback bilder från sist :S
  • babylängtan20

Idag köpte vi första saken till bebisen :) lite optimister är vi allt men den var så billig

• babylängtan20
    babylängtan20 skrev 2013-05-28 18:38:52 följande:
    Idag köpte vi första saken till bebisen :) lite optimister är vi allt men den var så billig
    glömde ju bilden :P

den kommer att bli så fin när den är bäddad och vi fixat en sänghimmel till den :)

ynka 100:- kostade den oss :D! den ska gå i arv i min familj nu :)

• babylängtan20

ledsen tjejer jag lämnar er nu efter ett missfall i toan ikväll .. skulle för första gången av 3 graviditeter fått gå på ultraljud på tisdag men vi miste även detta barn :'(  snacka om att snubbla på mållinjen :'(

vi har nu fått 3 missfall på rad och hoppas få hjälp för tänker kräva en utredning nu..

• babylängtan20
    Plopps80 skrev 2013-06-08 11:36:24 följande:
    Men Babylängtan är du helt säker på mf? Kan det inte vara blod från tappen? Uch vad tråkigt :( kramar

Ja de är jag för den hemska smärtan innan nåt lossnade hhade ja inte ens sist vid min cytotecbehandling.. Och de är massa klumpar som kom ut.. Nu rinner de färskt blod ur mig :'(
Svar på tråden December bebis 2013