• gosnosen

December bebis 2013

sarak skrev 2013-10-20 09:58:17 följande:
    Jo, jag  har också läst om just vänster sida. Ligger därför alltid på vänster sida när jag somnar, men vänder mig alltid till rygg när jag sover Jaja, det är väl inte mycket att göra. Än så länge är bebis väldigt pigg åtminstone! Typ helgalen

Jag löste det problemet genom att köpa en gravidkudde som håller mig på sidan hela natten :)
  • gosnosen

Vad är det som inte funkar med Fks hemsida? Jag ansökte om föräldrapenning i söndags på hemsidan, då verkade allt funka....

• gosnosen
    moruri skrev 2013-10-31 13:43:30 följande:
    Har provat på massa olika datorer och telefon men de har nå problem med deras e-legitimation. Står på förstasidan. Jag kan logga in på min men min Karl kommer inte in på sin. (han som ska föra över sina pappadagar till mig)
    Men problemet gäller ju bara Internet Explorer verkar det som? Installera Chrome eller liknande istället! :)
  • gosnosen

Karpaltunnelsyndrom! Nån som vet vad som kan lindra mer än att få skenor till handlederna? Har domningar, svaghet och värk i händerna :(

• gosnosen
    moruri skrev 2013-11-04 15:17:05 följande:
    Någon som drömmer lika mycket som jag?

Känner mig oftast utmattad när jag vaknar, som jag har hållit igång hela natten. Sjuka sexdrömmar, otrohet, åker läskiga karuseller utan bälte. URK!

Drömmer också jättemycket och konstiga saker! Är ibland tröttare när jag ska upp än vaf jag var när jag gick och lade mig :/
  • gosnosen

Sjukskriven på halvtid pga karpaltunnelsyndrom! Läkaren var jättegullig och sa att jag får höra av mig om jag vill bli sjukskriven på heltid. Kan det eventuellt bli så att Fk nekar sånt? bara undrar, vet inte hur det funkar. 

Annars, BM-besök idag. Huvudet är neråt, 150 slag/min och magen var 32 cm nu i vecka 35+2.

Förresten, nån annan med gbs (Grupp B streptokocker)? Jag ska få antibiotika vid förlossningen pga det.

• gosnosen
    Fröken78 skrev 2013-11-06 10:48:46 följande:

Jag har också GBS. Är inne på min andra antibiotika kur pga GBS under den här graviditeten. Ska också få dropp vid fl. Hoppas att man hinner få det i tid bara!
    Ja, jag nojar också lite över att hinna in! Är det fyra timmar innan som dropp ska påbörjas? Känns lite olustigt....Men det får väl funka, är glad att det upptäcktes iaf :)
  • gosnosen

Min är också rätt lugn i magen. Tillräckligt regelbunden aktivitet för att jag inte ska noja i onödan men annars rätt lugn. Lite mer bök på kvällen, men inget på natten alls som jag känt av. Verkar vara lite morgontrött också för det tar alltid ett tag innan jag känner den efter frukost :)

• gosnosen

Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)

• gosnosen

Ok men jag ska inte ringa förlossningen i detta läget? Dom säger ju att man ska ringa vid blödning men när klassas nåt som blödning tänker jag? Brunrosa flytning är inte lika med "blödning" va?

• gosnosen
    MissKaos skrev 2013-11-12 19:02:55 följande:
    Hellre ringa en gång för mkt!

Kan ju likagärna vara en slemhinneblödning dom bli sköra av graviditet. Haft sex?

Jag hafe nog väntst och sett om det kom mer om bebisen hade rört dig som vanligt. Meb jag hadr inte lagt mig orolig!! Då sover man inte bättre ringa isf

Nope no sex. Men gick mycket igår så det kan varit orsaken kanske. Har inte hänt nåt mer förutom lite molvärk nån gång då och då så jag tar det med ro :) bebisen rör sig som vanligt!
  • gosnosen

Hej alla! Vår dotter kom på beräknad dag den 8 december! Vi har legat inne på neonatal ända tills nu så därför är jag lite sen i uppdateringen här. Lillan vägde bara 1940 gram så det blev direkt till neonatal och få sondmatning och övervakning. Hon hade även lågt blodsocker och gulsot. Men hon blev starkare och bättre och nu är vi äntligen hemma med vår lilla älskling!

Förlossningen skedde i raketfart. Värkar startade på kvällen den sjunde och ökade i styrka och täthet. När jag inte längre kunde andas mig igenom värkarna och började spy ringde vi in till förlossningen. Var inne halv sex på morgonen, var då öppen 5-6 cm. En timme senare var jag fullt öppen. Bara lustgas. Kl 8 tryckte jag ut henne! Vi var i chocktillstånd och barnmorskorna med :)

Svar på tråden December bebis 2013