December bebis 2013
Jag löste det problemet genom att köpa en gravidkudde som håller mig på sidan hela natten :)
Jag har vaccinerat mig! Lite öm i armen några dagar bara. Känns bra :)
Vad är det som inte funkar med Fks hemsida? Jag ansökte om föräldrapenning i söndags på hemsidan, då verkade allt funka....
Karpaltunnelsyndrom! Nån som vet vad som kan lindra mer än att få skenor till handlederna? Har domningar, svaghet och värk i händerna :(
Sjukskriven på halvtid pga karpaltunnelsyndrom! Läkaren var jättegullig och sa att jag får höra av mig om jag vill bli sjukskriven på heltid. Kan det eventuellt bli så att Fk nekar sånt? bara undrar, vet inte hur det funkar.
Annars, BM-besök idag. Huvudet är neråt, 150 slag/min och magen var 32 cm nu i vecka 35+2.
Förresten, nån annan med gbs (Grupp B streptokocker)? Jag ska få antibiotika vid förlossningen pga det.
Min är också rätt lugn i magen. Tillräckligt regelbunden aktivitet för att jag inte ska noja i onödan men annars rätt lugn. Lite mer bök på kvällen, men inget på natten alls som jag känt av. Verkar vara lite morgontrött också för det tar alltid ett tag innan jag känner den efter frukost :)
Tjejer, jag behöver lite råd! Är i vecka 37 nu och har fått brunrosa flytning i trosan. Inget när jag torkar. Haft lite mensvärk inatt och idag. Behöver man "oroa" sig över detta eller är det helt normalt? Alltså hur gör man? Första bebisen för mig så jag vet inget :)
Ok men jag ska inte ringa förlossningen i detta läget? Dom säger ju att man ska ringa vid blödning men när klassas nåt som blödning tänker jag? Brunrosa flytning är inte lika med "blödning" va?
Hej alla! Vår dotter kom på beräknad dag den 8 december! Vi har legat inne på neonatal ända tills nu så därför är jag lite sen i uppdateringen här. Lillan vägde bara 1940 gram så det blev direkt till neonatal och få sondmatning och övervakning. Hon hade även lågt blodsocker och gulsot. Men hon blev starkare och bättre och nu är vi äntligen hemma med vår lilla älskling!
Förlossningen skedde i raketfart. Värkar startade på kvällen den sjunde och ökade i styrka och täthet. När jag inte längre kunde andas mig igenom värkarna och började spy ringde vi in till förlossningen. Var inne halv sex på morgonen, var då öppen 5-6 cm. En timme senare var jag fullt öppen. Bara lustgas. Kl 8 tryckte jag ut henne! Vi var i chocktillstånd och barnmorskorna med :)