• pyysen

December bebis 2013

Repan skrev 2013-07-24 09:57:57 följande:
    Jättefint namn, förstår inte alls varför någon skulle reagera på det!? Helt vanligt, fint namn som också är lite roligt att inte precis alla heter. Gulligt men låter även vuxet, fungerar på engelska... jättebra! :)

Vi har pratat om Theodor här så vi är kanske lite partiska ;) Blir ju Theo ofta men vi döper till hela långa namnet. 
    Kände bara för att säga att min sambo heter Theo och han har alltid tyckt om sitt namn. Glad
    Och jag själv kan aldrig sluta att tänka på hur fint namn han har varje gång jag skriver/säger hans namn.
    Theo är verkligen ett fint namn!! Glad
    Så jag tror att er pojke också skall trivas i de namnet Flört
  • pyysen

Var på rutin kontroll idag hos hälsovårdaren. Oj vad det kändes bra.
    Lilla hjärtat slog i full fart med 152 slag/minHjärta
    Mit hb har stigit igen efter att jag har börjat med järntabletter var 3:e dag (i en månad)
    Och idag började dom mäta magen också. Låg lite över kurvan men hon sa att det gör dom flesta. Flört
    Och nu har jag börjat gå upp i vikt istället för att gå ner. Okej endast 0,3 kg men endå uppåt Skrattande
    Man liksom slappnar av igen efter en ny kontroll. Man blir så nervös att nånting är fel mellan varje kontroller. Skrattande Men nu är det inte så länge kvar till vårt 2:a RUL. Nästa fredag skall vi på det Skrattande Hoppas på att vi skall få se Lilla Bebisen i 4D då Flört

Tog kort av magen på hotellet i Rhodos förra veckan. Tycker redan att den har växt sen dethär Skrattande

v. 20 (19+2)
  • pyysen

Dagens Mage Flört Tagen ikväll så den är lite större än på morgonen. Men här syns ju också mitt "fina" ärr efter blindtarmsoperationen den 12 Juni (bilden tagen i spegel, därav ser ärret ut att va på fel sida av magen)Skrattande Har haft sår tejp på så att inte ärret skall bli så uttöjd när magen växer så då har jag fått en fin liten ruta runt som är ljusare hud då jag solat Skrattande "snyggt javisst" Flört Struntar i det för det är innehållet som är viktigast Hjärta

V.20 (19+6)
  • pyysen

Jag och min Sambo var idag och "testkörde" en Bumbleride Indie vagn.
    Har googlat den länge och blev förälskad på en gång när jag testade en i verkligheten.
    Men nu är ju frågan?
    Är det nån annan här som har använt en sådan vagn och kan berätta lite positiva och negativa saker om dem??

Vi har som "krav":
    *Stora lufthjul och alla hjul lika stora
    *Svängbart/bara framhjul
    *Skall gå att ha en mjuklift i sej.
    Finns det nån annan vagn då som nån kan rekommendera. så vi har flera alternativ att välja mellan?
    Men än så länge lutar det hårt mot Bumbleriden Skrattande

• pyysen
    Annaa1988 skrev 2013-07-29 21:22:47 följande:
    Vad tyckte ni? Hur kändes den?
    Jag blev kär med detsamma!! Flört
    Otroligt lätt att köra och det är huvudsaken tycker jag. Älskar det svängbara hjulet framtill. Man svänger så lätt 90grader i hörnen av hyllor, gator, väggar m.m.
    Mjukliften var kanske lite liten men bebisar är ju inte så stora heller när den används.
    Det fanns fina färger att välja mellan.
    Och så gick det ju att köpa adapter till så man kan sätta fast babyskyddet i den.
    Det mest negativa som jag hittade var att sittdelen inte gick att svänga mot sig själv. utan barnet har alltid ryggen mot mig. Men kanske barnet också vill se framåt hellre. Vet ju inte!! (första barnet för mig så)
    Den var i vår prisklass och så har den 2 års garanti istället för 1 år som Phil och Teds liknande vagn har. (här i Finland)
    Så om vi nu inte hittar nå andra "negativa" egenskaper hos den så beställer vi nog en sådan. Men vill höra av andra som har erfarenheter av den om dom har nått att tillägga före. Men hittills är den Super skön! Skrattande
  • pyysen

Var på vårt andra RUL idag och oj så besviken jag är. Fick en sån skit läkare som undersökte mej så jag har bara vilja gråta hela dagen. Har väntat så mycket till den här dagen och nu finns det bara en stor klump i halsen.

Vi fick inte alls veta nåt nytt sen RUL i v.12. Läkaren kunde inte svenska el. finska och så förstod han sig just och just på hur ultra"maskinen" fungerade. vilket betydde att det var omöjligt att fråga nått för vi kunde knappt kommunicera. Det vi fick ut var att Han sa att det är omöjligt att se könet just nu men ändå så sa han att det kunde vara en flicka. (fast lillen var svängd så att vi inte kunde se nått och fast läkaren som undersökte mej i v. 12 sa en kille. okej det vet jag att kan ändras men han idag kunde ju inte ens se nått kön alls) och så sa han att jag har normal mängd fostervatten när har 10 min senare sa att det är för lite vatten. Allt sånt höll han på med. Vi fick inte grepp om nånting vad han yrade på med. Räkna mej till fel graviditetsvecka fast det är omöjligt eftersom jag alltid har känt av mina ägglossningar och kan säga precis på dagen när det hände. vilket betyder att jag inte ens vet när min BF är nu. Så nu är vi bara förvirrade om allt står rätt till.

Så direkt efter besöket körde vi till en privatklinik och beställde ny UL till en privatläkare för att få kolla upp att allt står rätt till. Fick tid redan till nästa tisdag men det är ju "evighetslånga" dagar tills det nu när man grubblar på allt.

• pyysen
    gosnosen skrev 2013-08-02 15:06:42 följande:
    Usch vad tråkigt! Om ni orkar så borde ni kontakta kliniken och framföra klagomål. Men bra att ni bokade annat ul! hoppas det blir bättre.
    En vän till sambon tyckte detsamma. Men det är så att både Jag och Min Sambo är såna personer som är lite försiktiga. Tar vad man får och klagar inte på det man får gratis från staten. Fast vi tycker det är skit stil av läkaren. Men vi skulle ju behöva stå på oss och säga till om det men vi är för "fega" med sånt Skrattande Sväljer och går vidare! Men om inte privatläkaren som vi måste betala själva för är nå bättre så då blir jag jätte arg. Men han vet jag att kan prata svenska så då blir det ju mycket lättare med frågorna och sånt.
  • pyysen

Var på privat UL igår och den här gången fick vi svar på allt vi ville veta. Känns så skönt att allt var som det skulle och inte som Han som undersökte mig i fredags kom fram till.
    Vi fick även se att det är en liten Tös i min mage Hjärta Så nu skall vi bara komma fram till nått tjej namn då. Killnamn hade vi färdigt bestämt men inte nått tjejnamn. Kan ni ge några förslag åt mig?? Älskar gammaldags och korta namn som typ Maja, Iris, Siri, Ebba. Har nån nått ovanligare gammalt namn på lager??

Undrar också hur lång Lillen skall vara när jag är i v. 21+2? Hon var 15,5cm från huvudet till stjärt. Jag läser bara att de skall vara ca. 19cm i den veckan. stämmer det?

Kände också igår för första gången att Lillen hade hicka  Skrattande Kunde inte hålla mej från att små le även om jag satt ensam på en bänk mitt i staden. Skrattande Så mysigt att känna det Hjärta

Och idag köpte vi barnvagn. Köpte också lite mera kläder till Lillen. Jag kan inte hålla mig från att köpa kläder när dom är så små och söta. Hjärta Älskade Unge vad jag längtar till December  Hjärta

• pyysen

Tack så mycket! Glad

Alva och Elsa skrev jag faktiskt upp på min lista igår så dom är där. Men har Ännu inte hunnit visa listan för Sambon. Så får se vad han säger. Flört

• pyysen
    MariaOchNiklas skrev 2013-08-08 08:46:08 följande:
    Pysen. Hilda och Freja är oxå fina namn som inte allt för många barn har än
    Tack för förslagen. Glad Hilda måste jag nog tyvärr stryka. Har en systerdotter som hete Milda så jag tror det blir lite väl lika varandraSkrattande
Svar på tråden December bebis 2013