Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

nyttliv85 skrev 2013-05-14 18:56:12 följande:
    Min man kom hem idag och hade vart och storhandlat, till saken är den att han hade köpt en del kött till 50% pga av att det snart har passerat utgångsdatum. Vågar man äta detta kött om man tillagar det, var bla lövbiff, ryggbiff och köttfärs?    

Det ska inte va någon fara. Det upphettas och då dör bakterierna. Så länge det inte gått ut i datum. Men undvik pålägg som är bara någon dag kvar innan den går ut.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Fin mage. Min känns bara stor och fet. På dig syns det klart och tydligt att det är en bebismage hoppas min kan se ut så om 2 veckor

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är i v 11 (10+0) idag. Om 6 dagar har vi inskrivning. Då är jag i 10+6. Känns som tiden går framåt ganska bra nu. Börjat berätta för en del att det ska komma en liten i december. Har inte riktigt hunnit fatta det än själv. Blir nog mer verkligt när den lille börjar röra på sig i magen♥

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Jag jag skrev 2013-05-23 21:22:18 följande:
    shiit kvinna!! är du säker på att det inte är flera? :D

Tycker hon har fin mage. Men vet att man inte vill höra att man har stor mage å frågan om det är 2. Tyckte inte det va kul när jag väntade min 1a. Vad kommer man få höra när det nu är 2a??? Alla är vi olika.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Man kan känna fosterrörelser redan i vecka 12 verkar det som.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ja det är lika mycket folsyra i mina vitamin kvinna som i bara rena folsyretabletterna. Så kommer äta det hela graviditeten. Gjort i 2 års tid.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    crushelix skrev 2013-06-01 07:03:07 följande:
    shit, spökveckorna är inget skämt! min stora hårda mage som har funnits och vuxit sedan typ v 8 har plötsligt förvunnit!!! förra veckan liksom: och nu bara Borta! såå jävla mysko!

Hur gick det för dig på ul? Eller har du inte varit iväg än? Får/fick sonen följa med?
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Är det bara jag som har ont i ryggslutet eller är det någon mer? Har även växtvärk i magen. Är i ca v 12 (11+2)

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Många skriver om deras livmoder som är si och så högt upp. Jag kan inte känna min eller gör jag fel?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Elsapelsa11 skrev 2013-06-01 21:31:54 följande:
    Har också ont i ryggslutet och kände idag av min lilla språngmarsch till bussen. Gissar att det kan vara fogarna som protesterade lite. Men ryggslutet har jag ont i när jag står och går mycket vilket jag gör varje dag på mitt jobb... Min förra graviditet var väldigt "lätt" förutom sammandragningarna jag hade fr v 20 så jag gissar att jag får känna på lite andra graviditetskrämpor denna gången... ;) Jag kan inte heller känna min livmoderskant... tycker det är hårt lite överallt från blygdben till naveln... :) 

Skönt att inte va ensam om det iaf. Vet att jag blev trött i ryggslutet i förra graviditeten, men inte såhär tidigt och lika ihållande. Men gissar på att kroppen är "sliten" efter förra graviditeten. Är ju bara ett år sedan jag väntade dottern. Så det blir 20 månader emellan dem. Även hunnit haft 2 mf på det. Denna gång ska allt gå bra iaf har jag bestämt
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013