Inlägg från: MariaOchNiklas |Visa alla inlägg
  • MariaOchNiklas

December bebis 2013

mammatilltvå85 skrev 2013-06-02 11:14:14 följande:
    Kanten känns lättast om man ligger på rygg, helst på morgonen innan man kissat då höjs livmodern och kommer närmare huden liksom...då kan man känna som en rund ballong och då kan man också känna var ballongen slutar i ovankant...sen beror det säkert på kroppsform/livmoderns placering osv.... Man måste slappna av i magmusklerna också..annars är det svårt att känna....  

Ska kolla det i morgon då tack för tipset
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-07 10:06:13 följande:
    Är det nån mer som nyser varje dag?! :S har de senaste 4 veckorna nyst varje dag, är det normalt?! Hehe

Jag nyser flera ggr varje dag. Har gjort det sedan några dagar innan jag plussa. Är nu i v 13 (12+1).
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Kram på dig vännen. Hoppas ni får hjälp nu. Lycka till i framtiden. Finner inga ord för vad hemskt det är babylängtan.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Plopps80 skrev 2013-06-11 10:55:07 följande:
    i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/nu... Magen i vecka 15. 14+2 kan fan inte tro att detta är sant! Ser grotesk ut tycker jag. Är inte den som trivs med att vara gravid. Smal och slank är min melodi!

Jättefin mage ♥ den ska du vara stolt över.
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Charlow skrev 2013-06-13 11:24:22 följande:
    Rökning och graviditet?  Jag är medlem på en ett Mamma forum på facebook där det diskuteras allt möjligt som har med familjelivet och graviditet och barn och göra. Det finns helt galna människor där inne enligt min åsikt. Många kloka också, men jag förvånas lika mycket varje gång jag loggar in där. 

En mamma inledde debatten med rubriken: 

Och så blev det världens debatt. Och det lustiga är att de flesta som kommenterade där var faktist gravida som röker/rökte under sin graviditet och verkligen försvarade det in i det sista. Kom med massa ursäkter och undanflykter. Jag tycker det är helt galet att röka när man bär ett barn i sin mage. Det är livsfarligt och medför massa risker för barnet, vilket dessa mammor verkar skita i. Trots att de på mödravårdcentral informerar jätte nogrant med riskerna för alkohol och tobak under graviditet. Idioti!  Trots att en utav mammorna skriver att hennes dotter föddes förtidigt och dog av att hon rökte när hon var gravid så fortsätter de att försvara rökning när man är gravid.. Hela debatten tog jag inte med utan bara en liten liten del för den var galen och på sandlådenivå där folk hotade och hoppade på varandra som galna hönor.
      Kolla gärna in den är väldigt intressant och knäpp... www.charlottesplace.blogg.se 

Undrar om andra kan se som man är vänner med på fb att man är med i den gruppen? Eller är den typ hemlig? Vill inte att folk vet på fb om min graviditet. De jag vill ska veta vet det redan utan massa rykten och så? Hoppas du förstår vad jag menar
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

22 juli blir det rul för oss. Är idag i v 14 (13+1) och vid ul ska jag vara i v 19 (18+4). Längtar dit så himla mycket.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Ni som har barn ganska tätt. Har ni haft tvillingvagn eller ej? Min sambo tycker det är onödigt att köpa. Vi kommer ha 20 månader mellan våra. Jag tror vi kommer ha stor nytta av den, men han tror den kommer bli stående. Har sagt att han gärna får ta första tiden pappaledigt och se hur lätt det blir med 2 barn utan vagn till båda. Jag vill inte var hindrad av att in kunna åka bort en hel dag med båda barnen utan att det finns möjlighet att kunna vila sina trötta små ben eller sova en stund. Eller tänker jag helt galet?

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Blir självklart en begagnad tvillingvagn. Vet två stycken som ska sälja sina under hösten. En är sitsarna bredvid varandra och den andra på rad. Får se vilken som är smidigast både körmässigt och plats i bagageluckan. Onödiga pengar att köpa my då de flesta begagnade vagnar är i så bra skick och bara behöver betala max hälften av vad nypriset är. Finns roligare saker att lägga pengarna på

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-06-21 13:31:31 följande:
    Hej! Snabb fråga - får man äts sill på midsommar? Typ Abbas löksill?!

Det får man göra har ätit det redan idag. Så njut
    BF 18 DECEMBER ♥♥♥
  • MariaOchNiklas

Någon som har erfarenhet av Teknikmagasinets doppler? Funderar på att köpa den. Kostar bara 400 kr.

BF 18 DECEMBER ♥♥♥
Svar på tråden December bebis 2013