• MissKaos

December bebis 2013

mamma till oliver skrev 2013-08-01 20:40:43 följande:
    Buffa inte bygga :)

Börjar med lego tidigt
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos
    http://www.tradera.com/blatt-set-stl-50-ej-sikke-lej-auktion_341783_187310747

...shoppat extra kläder till bebis -vem vet, den kanske blir en kräkis?
    mamma till oliver skrev 2013-08-01 20:57:09 följande:
    Miss kaos: he he börjas i tid :)

De sista dagarna har det känts som om min försöker bygga ut sin etta.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightbrain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbrainthereisnothingleft
  • MissKaos

D anmälningsärende. Avd ska avvikelserapportera. Ni ska anmäls via sjukhusets patientombudsman. Ni ska erbjudas ny undersökning av kompetent läkare

pyysen skrev 2013-08-02 13:53:34 följande:
    Var på vårt andra RUL idag och oj så besviken jag är. Fick en sån skit läkare som undersökte mej så jag har bara vilja gråta hela dagen. Har väntat så mycket till den här dagen och nu finns det bara en stor klump i halsen.

Vi fick inte alls veta nåt nytt sen RUL i v.12. Läkaren kunde inte svenska el. finska och så förstod han sig just och just på hur ultra"maskinen" fungerade. vilket betydde att det var omöjligt att fråga nått för vi kunde knappt kommunicera. Det vi fick ut var att Han sa att det är omöjligt att se könet just nu men ändå så sa han att det kunde vara en flicka. (fast lillen var svängd så att vi inte kunde se nått och fast läkaren som undersökte mej i v. 12 sa en kille. okej det vet jag att kan ändras men han idag kunde ju inte ens se nått kön alls) och så sa han att jag har normal mängd fostervatten när har 10 min senare sa att det är för lite vatten. Allt sånt höll han på med. Vi fick inte grepp om nånting vad han yrade på med. Räkna mej till fel graviditetsvecka fast det är omöjligt eftersom jag alltid har känt av mina ägglossningar och kan säga precis på dagen när det hände. vilket betyder att jag inte ens vet när min BF är nu. Så nu är vi bara förvirrade om allt står rätt till.

Så direkt efter besöket körde vi till en privatklinik och beställde ny UL till en privatläkare för att få kolla upp att allt står rätt till. Fick tid redan till nästa tisdag men det är ju "evighetslånga" dagar tills det nu när man grubblar på allt.

• MissKaos

Borde skrivit under med "arg sjuksyster" ovan..

Plopp njae det är ju extremt varmt men rätt skönt. Svalkade av mig med ett spinningpass...sen kändes det svalare ute.

• MissKaos

Åsa havsbad. Sen freeport. Råkade köpa ny skötväska. Babyblå från kaloo aldrig hört talas om märket.. stor massa fack och lös skötbädd. 600kr ord 1500..

• MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-03 19:00:47 följande:

Fynda e alltid skoj :) 
    Jag köpte en skötväska idag på blocket, har tidigare tittat på en från Skip Hop, och igår slö-surfa jag på blocket och hitta exakt samma för 300 kr, så jag slog till :) 

Var dock inne på en bildtråd från novembertråden och såg en bild på en urläcker skötväska i skin, trånar! Men 1500-1600 är på tok för mkt för min budget. 
    Inser att pengarna kommer försvinna fort, sitter nu och gör upp en kalkyl i Excel, som jag skriver upp ALLT jag köpt till det lilla livet, skoj att se vad det i slutändan går på. (Och har även en rad för vad det SKULLE kostat, om man inte fyndat på rea, blocket... haha mest för att min man ska se jag "kan" spara jag också... haha )       

Bra ide´!! Jag tycker med det är mkt pengar för en väska... Och det blir mkt ihop, massa pengar kostar barn.
    Idag har vi gjort åt en hel massa pengar.. Handlade nya löpskor + kläder till gubben.l (MKT billigare än i stan) Sonen fick en rolig radiostyrd leksak. Och jag fick sockarObestämd och choklad.... På POP outleten på Freeport fanns windstopperfleece overaller för 300kr.. OCH mammajeans för 99..
  • MissKaos

Väskan :-.)
    Massa fack inuti och en mojäng att ha vällingflaska i.

Vagnen är ju beg, köpte den på blocket pre son... Ska renoveras lite! Bromsen måste fixas och så ska jag nog måla suffletten. Har en grön åkpåse till när liften är urväxt!
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-03 19:39:44 följande:

Den nya väska var jätte fin! 
    Man har ju alltid förstått att barn kostar pengar, men inte HUR mkt :) Min syster har två barn, vilket jag gärna har handlat till, och tyckt att gud så billigt det är med barnkläder... haha men då har man ju inte sett alla andra utgifter... och att man behöver SÅ mkt mer än bara den där söta klänningen, body eller leksaken m.m. :) 

Strumpor och choklad... något ojämn fördelning, vi får hoppas att du kan använda detta emot dem en annan gång :)

Å han handla löparskor alltså! Gud vad jag vill ut och springa och träna!  Men får nöja mig med promenader och lite småträning här hemma... mitt gymkort gick ut i sista maj, och kändes onödigt och teckna nytt på ett år när jag viste att semestern skulle ställa till det osv. 
    Tänkte jag skulle försöka ta mig till simhallen nu längre fram i aug, om jag tar mod till mig... hatar badkläder... och ännu mer nu när man känner sig som en flodhäst ;)   

Jag går till gymmet, men springa går inte med fogarna. Saknar det massor... Men, mannen sa att jag får åka och köpa nytt när jag kommer igång i vår igen eftersom det ju är en sporre och roligare att ge sig ut i fina kläder...  Simhallen ja, jag får inte simma med fogloss. Ska kolla runt och se om jag hittar vattengympa det är bra.
    Jag gillar väskan (såklart) inte alls min stil eg men kändes ändå kanon MASSA plats! Flera ombyten, tvättlappar, blöjjor etc. Samt extra kläder till sonen ser ut att få plats. OCH ett litet ytterfack till min plånbok, mobil, läppsmörja etc.
  • MissKaos
    Äntligengravid skrev 2013-08-03 19:49:21 följande:
    Om man vill ha en billig skötväska Kan jag tipsa om cykelväskorna på Stadium för 99:- Har en sån svart med vita stjärnor och så har jag köpt en svart Skip hop Duo Deluxe. Skip hop hade jag till mina två yngsta barn och var supernöjd med den. Beställde den på nätet när man fick lite rabatt

Var på barnloppis idag och kom hem med massa fina kläder till bebisen. Hittade en sängmobil oxå med Spöket Laban. Hade tänkt köpa en sån redan innan men dom kostar ju minst 400:- nya. Nu fick jag betala 50:-  Nu är det bara lite småsaker kvar att köpa. Vill vara klar med allt i god tid. Ska snart börja köpa vinterkläder och julklappar till mina stora barn. Lär ju bli lite stressigt att hinna handla annars med nyfödd bebis
    Tänkte mig en Ullaredsresa i höst -passa på med julklappar och ladda upp med barnkalaspresenter. Vill med vara klar i tid.  Skip hop är väl inte superbilliga?  Beg är alltid fint annars   Jag ska köpa en beg Beco med babyinsats blir spännande att testa sele jag gillar sjal..
    nyttliv85 skrev 2013-08-03 19:41:19 följande:
    Misskaos: Glömde fråga... måla suffletten, nu blir jag nyfiken, vad innebär det?  
    Den har blivit blekt av väder och vind. Tänker måla den (svampa på färgen tror jag. Textilfärg)
  • MissKaos
    nyttliv85 skrev 2013-08-03 20:25:27 följande:
    Aha textilfärg, gud vad smart! Berätta om resultatet sen :)
    Inte för att jag just förtillfället har nått att måla, men alltid skoj att veta för framtiden, då vi planerar att köpa en svart vagn... misstänker att med tiden finns risk för solblekning. 

Ullared, vi planerar en tur dit snart också, ska bli himla skoj att känna och klämma på allt på babyavd... och nu dessutom få handla till sig "själv" :)      
    Dom har tydligen skötväskor där för 199 som är helt ok! Har inte sett själv.

Jag ska åka SJÄLV! *ser fram emot*

Egentligen borde vi ha en trådträff i rödafikan därnere Jag kommer åka i oktober..
Svar på tråden December bebis 2013