Tuttiluttan skrev 2013-09-07 10:13:40 följande:
Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan. Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig. Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner! Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig! Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra! Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...
Men gud då borde jag åka in varje vecka :-O min bebis kan vara extremt aktiv en dag, röra sig oavbrutet för att nästa dag sova sig igenom hela dagen. Vissa dagar böljar magen av alla rörelser och jag känner kroppsdelar medan nästa dag kanske jag inte känner en enda spark utan enbart lite kill långt ner i magen. Min bebis mönster är väldigt olika. Uch är nojjig som faaan idag. Min kompis sa att forskare kommit fram till att Alvedon kan vara skadligt för foster. Fan jag har migrän och nackproblem. Har tagit en del Alvedon tänk om min bebis är sjuk nu