• Plopps80

December bebis 2013

Nä inte spelar det någon roll vad man önskar för kön. Det blir ju vad det blir. Men många anser ju att det är tabu att önska och det tycker jag inte det ska vara. Man får bli besviken.

• Plopps80
    moruri skrev 2013-09-04 21:17:40 följande:
    Haha, tabu ;) Andra får gärna önska sina egna barn, gillar bara inte när de önskar vad MINA barn ska bli! :)

Verkligen!!! Min moster är jättebesviken att jag ska få en son. Hon önskar jag skulle få en tjej till. WTF?? Blev skitsur när hon sa det.
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-09-04 21:33:21 följande:
    Fick också känslan av att det bara skulle skrivas positiva saker här så jag skriver inte så ofta av den anledningen! Jag mådde jättebra förra gången jag var gravid, har aldrig mått illa tex och förra var lite foglossning det enda besväret men inte så att det hindrade mig direkt i min vardag! Jag gick på gym och styrketränade fram tills en månad innan sonen föddes - då mitt kort gick ut annars kunde jag ha tränat längre! Den här gången fick jag foglossning på en gång, jag kan Inte ta mina timslånga promenader och jag har varit så trött på grund av brist på järn i depåerna att det har blivit en ond cirkel. Därför kanske jag mår sämre av att gå upp i vikt, jag är van att träna och kan det inte, jag vet att det är inte bara bebis som väger utan en del fett jag inte kan träna bort som jag brukar. Jag jobbar 7,45-16,15 och vill bara gå och lägga mig när jag kommer hem, resten av kvällen har jag ont överallt och jag vill bara tjuta! Jag får ont i magen för jag kan inte gå på toa och det sträcker och drar i magen så jag vill stå och gå framåtlutad hela tiden. När någon frågar hur jag mår svarar jag "bra, lite ont i ryggen.." för man vill ju inte vara negativ eller gnällig... Men vad blir man av allt detta? Det tär ju på en och nej jag är inte mitt vanliga sprudlande jag! Så ja därför undviker jag att skriva här, jag orkar inte låtsas här också, bland människor jag inte ens känner! Det är min man som är mitt stöd, min mamma tänker inte ens på att fråga hur jag mår tror jag, usch nu blir jag gråtmild igen och därmed jäv_igt trött på mig själv och jag bara önskar det är slutet på december!

Här ska vi stötta varandra. Jag tycker du ska strunta i att folk enbart att man ska skriva positiva saker här. Att vara gravid kan vara riktigt jobbigt och jag tycker vi ska stötta varandra här. Jag skriver det jag känner vilket inte alltid varit så populärt men jag struntar faktiskt i det. Vill man bara läsa positiva inlägg kan man ju läsa andra trådar som någon skrev. Jag har exakt samma som dig. Det drar och stränar i magen och jag vill också bara stå framåtlutad. Det hjälper att ta ett rejält tag under magen och lyfta upp den men så kan man ju inte gå runt! Tog på mig ett foglossningsbälte och det hjälpte verkligen. Helt otroligt men det lyfte upp magen så det slutade strama. Är väldigt orolig över magen den känns sprickfärdig. Får kommentarer hela tiden verkligen av alla hur stor jag är. Jag är sjukt trött på detta. Inte roligt att gå upp i vikt när man känner sig helt oförmögen att göra något åt saken.
  • Plopps80
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-04 22:05:56 följande:
    Du är ju jätte fin plopps80!!! Jag hade Ågren förut över vikten å stora magen men nu struntar jag it! Orkar inte bry mig å tycker faktiskt att kan de inte säg något snällt om min mage så kan de gott håll tyst! ;)

Tack! Vad bra att du kan skaka av dig kommentarerna. Jag lyckas inte riktigt. Hade den klänningen på mig igår och mötte en bekant. Hon grattade mig till magen och fråga när det var dags. Är i vecka 27 sa jag. SJUGOSJUUUU Å HERRE GUD skrek hon över hela centrum. Ville bara fly. Vad jag minns var hon rejält stor redan i vecka 20.... En kompis kom hem till mig. Stirrade på magen och sa "hjälp vad stor dem är". Tyckte också hon var väldigt stor som gravid men kommenterade det aldrig. På kvällen gick jag en promenad. Gick in till min vän en sväng. Hennes kille bara skrattade och sa vilken liten mage du har. Han är sån och det är helt okej men i det stora hela känner jag mig anfallen och utdömd. Ska till BM idag. Ska ta upp detta med henne. Oroar mig så oerhört hur det ska sluta eftersom folk verkligen ser mig som ett groteskt monster.
  • Plopps80
    Peak skrev 2013-09-05 06:55:49 följande:

Har också fått kommentarer som oj nu är det dags snart va? Eller tjockis, får man ju höra jämt... Ja jag var nog inte så här stor förra gången men det ska bli kul att jämföra sf-mått sedan! Är du förresten med i fb-gruppen?

Har du någon bild på din mage? Hade varit kul att se vad folk tycker är SÅ STOOORT fast det ligger en människa där inne... Nä jag har inte facebook. Gick ur för 1,5 år sedan tyckte det blev för mkt.
    FiaFunderar skrev 2013-09-05 08:01:38 följande:
    Vecka 26 (25+4)
    Nu tycker jag faktiskt att magen har stannat lite i storlek :) Skönt!
    Hur upplever ni? Står magen still eller växer den mycket nu?

Är i vecka 27 och magen har växt explosionsartat de sista veckorna, tycker den blir större för var dag. Läste att det är en tillväxperiod nu så jag hoppas det är normalt trots att jag får panik över hur stor jag skall bli och hur mkt bristningar jag kommer få igen..
  • Plopps80
    FiaFunderar skrev 2013-09-05 08:48:31 följande:

Lägger in via datorn istället. Det verkar inte funka via skitappen.
    Här har ni min bulle GravidGlad  

Fin mage!
  • Plopps80

Är så sjukt trött på att vara gravid. Orkar inte mer. Vill bli mig själv och få min kropp tillbaka. Idag känns allt tungt, är så jävla trött och har ont i höftrna och ryggen. Känner mig uppblåst och illamående. Fuck Kräks

• Plopps80
    Mirella85 skrev 2013-09-05 09:07:21 följande:
    Jag vet inte ena dagen tycker jag det står still medan andra inte.. så svårt..
    Vill ni se på en stor mage??? så kan ni får se hur jag såg ut med min son i v38
    jag kommer nog bli lika stor denna gången som då..

Jag vill se
    Repan skrev 2013-09-05 09:14:22 följande:
    Försök att inse att det ligger hos dom och har ingen relation till hur du faktiskt ser ut!

Jag får höra att jag är enorm "är du säker på att det inte är två?" jätteofta, men får också höra "herregud vad liten du är, trodde du skulle vara större! Långt kvar än!" 

Folk har ingen koll liksom. Det handlar om deras egna föreställningar bara, inte om din kropp. :) Dessutom, även om man är stor, är man aldrig ett groteskt monster, man är gravid liksom. Magen ska bli större. Så bli mätt av BM och om magen är normal så är den ju det! 
    Ja för folk glömmer ju hur det är att vara gravid. Tycker inte själv att jag är grotesk och vissa dagar har jag självförtroende men så blir jag så sänkt av vad folk säger. Jag har alltid brytt mig väldigt mkt om vad folk tycker och så. Ska till BM i em och mäta magen, är livrädd att mitt sf mått är på tok för stort. Oroar mig hela tiden.
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-05 09:15:06 följande:
    Plopps80 - usch folk ska lära sig att hålla TYST!! Det är ett mirakel man bär på!! Jag tycker att alla magar som läggs in här i tråden är jätte fina! Som jag sa tänk på vilka fina mirakel vi bär på!

Förstår inte varför man vill oroa gravida kvinnor och göra de ledsna genom att kalla en tjockis och att typ svimma när man  säger vilken vecka man är i. Tar detta oerhört hårt faktiskt. Oroar mig att magen skall tänjas ut till den milda grad att jag får opereras. Om folk bara kunde tänka sig för.
Svar på tråden December bebis 2013