• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 11:00:28 följande:
    Lyssna inte på allt sånt. Isf skulle hslva sveriges barn vsra sjuka. Däremot kan man ju tänka på hur mkt man tar. Värk är ibte heller bra för fostret eller hur? Och du överdoserar inte. Fråga efter storlek på studien vem som gör den metod mm unnsn du ens lyssnar!
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Jag försöker härda ut och har inte tagit Citodon fast det är ok. Tar bara Alvedon när smärtan är outhärdlig. Ibland 2 st i veckan ibland inga. Någon vecka kanske jag tagit 4 Alvedon.
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 11:27:36 följande:
    Släpp det då. Du kan ta betydligt mer om dagen. Mvh, sjuksystet Som hat tagit citodon utan att tveka.
    Therearetwopartsofmybrain.Theleftbrainandtherightb rain.Inmyleftbrain,thereisnothingright.Inmyrightbr ainthereisnothingleft

Var min kompis som sa detta i dag. Paniiiik. Tack syster kaos
  • Plopps80

Miss kaos. Tar inte 2 Alvedon om dagen utan oftast 2 på en hel vecka. Ibland 4-6 på en hel vecka om nacken är för jobbig. Dessutom tar jag inte varje vecka. Ville bara förtydliga Min mage sitter där den sitter. Har du bild!?Räknar du v.28 idag eller imorn? Räknar från idag. Är så ivrig. Har fått ökad trötthet, fick sova middag idag. Känner mig uppblåst med illamående och gruvlig halsbränna. Har fått ont i handleden på nätterna. Det värker och ilar undrar om det är karpaltunnelsyndrom! Bild på mig i vecka 28 stämmer inte alls in med hur jag ser mig själv. Är mycket större än jag ser ut här! www.aftonbladet.se/halsa/article12653208.ab

• Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 15:12:43 följande:

Ja den har sjunkit! Vilken App har du? Min visar fr.o.m. Imorn. Vill byta vecka idag
  • Plopps80
    MissKaos skrev 2013-09-07 16:26:30 följande:
    Du är ju jättefin

Tack det samma! ska börja med hallonbladsthe och light läsk i vecka 35-36 så kommer han kanske ut i vecka 38+0
  • Plopps80

Såååå utmattad! Gick 3,5 timmar på Liseberg igår det var som att springa maraton. Helt slut efteråt. Idag shopping 2,5 timmar och luften har gått ur mig totalt skulle kunna sova flera timmar. Gud! Tröttheten har kommit tillbaka med kraft!Fler som är trötta. Hb 116 så det bidrar väl.

• Plopps80

Förra graviditeten tog jag dubbel dos blutsaft och hade ett hb på 134 i vecka 28. Nu tar jag 4 Hemofer varjecdag och har 116 i hb. Tål inga järntabletter som niferex och sånt får också diarréer och hemska magsmärtor. Ska äta upp Hemofer och sedan byta ut mot blutsaft x 2 eftersom jag hade så fina järnvärden sist. Vill inte ha lågt hb på förlossningen om jag skulle förlora mycket blod!

• Plopps80

Nässug är helt oumbärligt säger jag, just i vintertider löper babyn stor risk att bli förkyld och då är den kanon!! Termometer till badet hade jag men använde aldrig. Kände med handen.

Svar på tråden December bebis 2013