• Plopps80

December bebis 2013

Idag kände jag mig  ganska  fin när jag gick till jobbet. Kom in på det kontoret jag nu sitter på och hann inte mer än säga god morgon till  tjejen som sitter brevid mig innan hon säger "jäklar vad stor du är". Verkligen vad man behöver höra 7:30 en måndagmorgon, (nej man behöver aldrig höra sånt....)  Sa bara att mitt sf mått ligger perfekt och att jag ligger mitt på kurvan. Då sa hon att  man nog glömmer och ja sa jag det tror jag med. Uch orkar inte höra detta hela tiden, blir helt förtvivlad. Hur kan man uppfattas av alla som enorm när sf måttet är perfekt? Försöker peppa mig själv och inte tänka så mkt på detta men hur faan skall man kunna göra det när alla andra lägger fokus på min mage och hur stor jag är? Fan också Skrikandes

• Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 10:43:12 följande:
    Men jösses, det är bara för man är gravid så ska man fortsätta vara smal o smärt? Jag tycker alla gravida är fina... Och jag vette tusan om jag kunnat hålla tyst om ngn sagt ngt till mig... För jag menar så länge du följer din kurva så är det det viktigaste och att inte bm reagerar. Tycker att har man inget vettigt o säga så kan man lika gärna hålla käften.... ???? Så klappa magen och tänk att du bär ett litet under där inne och låt denna osäkra människa slippa se din irritation. Kram

Alla jag stöter på säger något om magen, alla kommenterar och skrattar. Vissa säger bara oj när jag säger att jag har bf 7 dec. Det börjar tära enormt på mig. Tycker inte själv att jag är enorm men har fått höra varje dag sedan vecka 18 att jag är stor och folk tror jag väntar tvillingar. BM sa att med andra barnet blir magen större pga att livmodern varit uttänjd och man har inte samma muskulatur kvar. Jag låg på 25 i sf mått i vecka 27, perfekt mitt på kurvan. Tycker bara att alla kommentarer gör mig deprimerad och ledsen.
    MissKaos skrev 2013-09-09 10:58:10 följande:

Folk är  ONDA!
    Sen, se dig omkring! Värden är full av människor som är vackra med övervikt. Ogravida.
    Säg till att du blir sårad nästa gång!

Ingen tycker jag är stor eller överviktig, ingen i min omgivning kan se att jag gått upp 15 kg men det är magen alla hänger upp sig på. Fattar inte folk att det ligger ett barn där, en hel människa? Blir så trött. Vill bara gå hem.
  • Plopps80

Tack för era peppande värmande kommentarer. Håller med, helt sjukt att folk tar sig rätten att döma och uttala sig om gravida kvinnors kroppar! Som om man vore allmän egendom. Har nog blivit lite starkare för det rann av mig relativt snabbt. Blev så ledsen att jag ville gråta men sen tänkte jag so what! Jag har en 35 cm lång bebis i magen den får väl vara stor då....

• Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 18:18:07 följande:
    Precis Plopps80 och som behöver ha plats så det så dessutom så säger vi att hon är avundsjuk på din gravidkropp

Så tror vi det är avunsssjuk hihi.
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-09-09 18:53:39 följande:
    Plopps80 - usch blir så arg när jag hör hur folk pratar till dej! Idioter är va de är! Hade lönesamtal med chefen idag å de jag fick höra var bara att åh nu syns det att något är på gång! En sådan kommentar gör mig verkligen inget! Är en underbar varelse på g där inne! Men dumma kommentarer om att man är stor kan de banne mig hålla för sig själva! Fy å skäms på dem!!

Nä det är bara kul när folk säger så! Även om någon säger oj vad magen har växt när man ses. Men just det där åååå vad stooor du är, fnitter oj ska du inte ha fören i december, men Gud vad stor mage du har hur ska detta gå, är du säker på att det inte är två en kan gömma sig och bla bla bla. Detta gör mig helt utmattad. Folk tror man kan säga vad som helst till em gravid kvinna
  • Plopps80
    Ireth81 skrev 2013-09-09 19:15:28 följande:
    Plopps80 klart det är... finns ingen annan rimlig förklaring.. Så imorgon så promenerar du in med magen ännu mer i vädret och huvudet högt för du är banne mig gravid och stolt över det!!!

Ska jag göra
  • Plopps80

Miss kaos bra svar förstår att du blir ledsen när din mamma stressar dig! Sånt orkar man inte med Vägde mig idag. 1,9 kilo upp på 14 dagar. Alldeles för mycket. Ska jag hålla på att gå upp 1 kilo varje vecka slutar jag på 30 kilo plus även denna gången. i1290.photobucket.com/albums/b529/plopps08/null_zps69673154.jpg 17 kilo plus. Klänningen börjar bli tight. Orkar inte bryta ihop i alla fall. Vad förändrar det? Suger åt mig både vätska och fett vad det verkar. Barnet har ju en tillväxtperiod också. Ja jag vet inte. Äter inte massor iaf. Uch uch.

• Plopps80

Man ska klä bebisen som man klär sig själv inte går jag med massa ullkoftor inomhus men vi har väldigt varmt inne. Bebisen ligger ofta nära en och ligger den själv räcker det ju med långärmad body, byxor och en mjuk filt. Man skall utgå ifrån sig själv när man klär sin bebis. Ingen fara det där kommer av sig självt.

• Plopps80

Har haft alla möjliga sköljmedel och tvättmedel willys, coop m.m. har aldrig brytt mig om att köpa allergivänligt tror man kan skapa allergier. Så ditt tvättmedel blir säkert pefekt.Solig

• Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 10:44:14 följande:
    Jag har varit hos barnmorskan. Inga anmärkningar. Något bättre järnvärde än sist, idag på 111. Och bättre blodtryck (90/60 sist, ganska långt)
    Sf-måttet lite över medelkurvan, 27 cm i v 27+0. Vem vet, det kanske blir en stor bebis. Hoppas att den inte ska vara allt för stor, vill kunna bära den länge utan att få ont i ryggen.
    Hade sf mått 26 i vecka 25 sist. Nu föddes dottern i v 38+0 men hon var liten och nätt, hade ett väldigt stort sf mått förra gången. Hon vägde 3350 g och var 53 cm lång. Perfekt Denna gången är sf måttet 25 i vecka 27 så magen är mindre trots att alla verkar tycka jag är groteskt stor om magen... SKumt.
  • Plopps80
    siolina skrev 2013-09-10 11:08:44 följande:
    Jo, jag minns inte några siffror från dottern men livmodern var stor och hon liten så det är ju inte särskilt exakt ur just den synpunkten.

fick se min gamla journal och det var riktigt kul att jämföra
Svar på tråden December bebis 2013