Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Fick just ett samtal från försäkringskassan, min graviditetspenning har blivit godkänd :) Å så lättad, vetskapen att man slipper slita på jobbet med tunga lyft och dylikt de två senaste månaderna är himmelsk! 

Fina magar ni har tjejer!  

• nyttliv85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-20 12:45:50 följande:
    Vad ska man ha med i sin ansökan?! Går å funderar starkt på att söka. Det är tuffare än jag trott att vara tillbaka på jobbet! Har bland annat några barn med behov hos oss. Å det är långa dagar med mkt lyft.

Du ska skicka in en ansökan som heter "7205 Ansökan om graviditetspenning" , din arbetsgivare ska fylla i blankett  "7206 Utlåtande från arbetsgivare om omplacering av en gravid anställd"
    Utöver dessa två blanketter kan du skicka med div bilagor som du skriver själv, tex hur din arbetsdag ser ut, utlåtande från tex sjukgymnast om du har några problem under graviditeten.
    Jag skickar med en länk till försäkringskassan där du hittar blanketterna och div info.

Lycka till!    

http://www.forsakringskassan.se/privatpers/foralder/vanta_barn/graviditetspenning
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-20 14:58:07 följande:

Bildbombar tråden lite. Bytingenfynden. Strl 62 på byxor och bodys samt 68 på heldressen.
    Bildkvaliteten blev lite sisådär. Tur man inte ska jobba som fotograf.. Det är dinosaurier på den bodyn som blev lite suddig!

Jätte fina kläder, vilket fynd! Jätte fin mage har du också!
    du ska se att allt är fint med magen, försök att inte oroa dig! 
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-20 15:24:10 följande:

Åhh längtar att få sätta det på en liten knodd Så mysigt med fint beg kläder de är ju intvättade och lagom mjuka men fortfarande så fina..

Man ska inte veta så mkt. Det är bara dumt.

Gillar inte mitt jobb ibland. Fick idag frågan om Citodon verklgein var ok när man är gravid (har ju fått det mot foglossningar) och kom på mig själv med att beskriva neontala abstinens, när man bör sluta med det inför fl samt skador av olika typer av narkotiska preparat på barn. Hjärntvättad?
    Och jag VET att det inte är farligt att ta lite Kodein (citodon) mot smärta under grav och att mitt barn sannolkt tar sämmre skada av den hemska stressen vi har ahft det sista. Och att det inte är bra för barnet om jag inte sover pga smärta.. och ändå..

precis, för mkt kunskap kan ibland vara dåligt för ens eget bästa :)  
  • nyttliv85

influensavaccination....
    Kanske lite tidigt egentligen, men såg en broshyr ang vaccin mot årets influensa... och tydligen är vi gravida i riskgruppen och rekomenderas vaccin. Jag har aldrig tidigare tagit vaccin mot säsonginfluensan, är är därför skeptiskt denna gång... hur ställer ni er till att vaccinera er? 

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-08-21 11:59:26 följande:
    Bm idag! Skönt sf 32 mitt på kurvan. Hjärtljud på 145 och hb 121 bgluc 4,1
    Nu lunch och lunchträning! Sen hem och tvätta packa etc. Imorgon åker vi

Härligt att allt såg bra ut! Njut nu av semestern, inte alls avis ;)
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-08-21 20:05:04 följande:
    Följer eran partner med när ni går till barnmorskan? :) Ska dit för första gången sen v12 och nu är jag i v25. Vad gör man? Om man lyssnar på hjärtljuden och sånt så måste det väl vara roligt för sambon att följa med också? :)

Min man följer inte med till barnmorskan då han ofta har möten osv med jobbet och har svårt att komma ifrån, däremot har han vart med på KUB-testet , RUL och läkarbesök. Kommer såklart också vara med på föräldrarkursen som startar i sep.
  • nyttliv85

Lyssna på julmusik i bilen idag, utan att tänka satt och jag sjöng med, min mp3 skiva kom in "jul-mappen".
    Har alltid längtat efter dec, nedräkning sen midsommar, så har det vart sen jag var liten...och denna jul kommer ju utan tvekan vara speciell :)

Så jag längtar också efter lussekatter och julmust!   

• nyttliv85

Funderar på den där FB gruppen, kan man gå med där? Är den hemlig, vill inte riktigt att folk på fb ska se att vi ska ha barn nämligen... ;)

• nyttliv85
    Förstaförsökaren26 skrev 2013-08-25 18:43:38 följande:
    Sitter å skriver min bilaga till havandeskapsansökan! Å undrar nu - ska min chef ta del av min beskrivning av en vanlig arbetsdag? Eller vart å hur är hon/han med i det hela?
    m
    Jag skrev min bilaga själv, sen lät jag chefen skumma igenom den. Om jag hade velat hade vi kunnat skriva den ihop, men tyckte det funka bättre själv då jag vet mer exakt hur dagen ser ut osv.

Var noga med beskriva i detalj med lyft osv, bättre att vara övertydlig! Lycka till! 
Svar på tråden December bebis 2013