Inlägg från: nyttliv85 |Visa alla inlägg
  • nyttliv85

December bebis 2013

Jag jobbar på en gruppbostad för funktionshindrade, blev godkänd GP från och med 17 sep, gör dock min sista arbetsdag nu på ons , bara fyra pass kvar... känns skumt!

Så en gbg fika hänger jag gärna med på... misstänker att man kommer vara socialt uttorkad om man inte kommer ut och träffar folk om dagarna ;)  

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-07 10:26:29 följande:
    Kul har du bf lite tidigare då? Jag kan även tänka mig en tur till nya lager 157 om ngn hakar på!
    Jag skulle bli knäpo av att inte göra ngt och inte träffa någon. Har planerat in lite sajer. Ullared med min mamma. Vi sks boka byggare det blir ju en heldag och sen tapet människa. En dag till! Låter som tid över va? Så kul att använda den till att träffa er

Jag har bf 16/11, trodde från början dock att det var en december bebis, och gick med i gruppen... men sen blev jag framflyttad, men blev kvar i gruppen ändå :)

Ullared, alltid lika skoj, ska också ta en tur dit med mor och syster. 
    Ska ni renovera? barnrum kanske?    
  • nyttliv85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-07 10:13:40 följande:
    Bebis har innan varit väldigt aktiv, förra veckan hade jag e släng av influensan.
    Blev bättre under helgen som gick, efter de har bebis knappt rört sig.
    Jag har kännt små små knuffar och de är ingenting jämnfört med hur bebis var innan, då studsa hela magen, la jag saker på magen sparkades de ner!

Den underbara barnmorska som tog emot oss igår sa, att man alltid ska åka för o kolla upp bebis om den bryter sitt mönster på ett dåligt sätt, tex bytar rörelsemönster från att vara väldigt aktiv till att nästan inte alls röra sig!
    Hon sa att bebis sällan påverkas av att mamman är sjuk, men dock kan den göra det, så de känns otroligt bra o veta att bebis mår bra!
    Idag känner jag mig mör, har gråtit sen jag öppna ögonen och vet inte riktigt varför...
    Härligt att allt verkar gått bra!
  • nyttliv85

Idag har jag försökt att sy, och resultatet något skevt och snett, men det blev ett blöjfodral i alla fall :) 
    Har inte suttit framför en symaskin sen högstadiet, och då blev jag uppmanad att byta till träslöjd för att inte få IG i slöjd :)

Men det var skoj, och ska försöka lära mig att sy nu lite när jag gå på graviditetspenning. 

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-08 15:02:46 följande:
    Minns förra kräkbebisen. Läckte på mitten gjorde han med..
    7 set i strl 50. Räknade..  Men han kunde ju lätt spy ner, alt bajsa bröstmjölksbajs så det läckte åt alla håll 3ggr/dag. Och pyjamaser gick minst 2/natt. Även om jag tvättar så ska det ju torka med..

Men JA! JAg har köpt på mig Mycket är köpt beg, det är superbra.. Köper fina beg grejjer, alt på rea,  säljer sedan på tradera. Då kan man ju unna sig att ha en stor garderob till bebis. Köper mkt på Bytingen och hon som har butiken mäter upp alla kläder och märker om efter verklig strl. Det är rätt bra mkt krymper ju när man tvättar det..

oj du har laddat! Jätte fina saker!

Nu blir jag nojig, har bara tre set av 50, 4 av 56... och där tar de typ slut... jo en åkpåse/overall i stl 62 också... Kanske borde investera i en mindre och mer kläder :) 
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-08 16:12:40 följande:

I strl 50 går nog inte så mkt. och man kan ju ta 56 och vika upp ärmar/benslut om det inte räcker runt i tvätten.
    HAr hört folk som kör 62 overall från start och tycker det är ok. Sen är man olika..  men några pyjamaser är nog inte dumt att ha..  JAg vet inte om jag är dum som inte köpte overall i 62 ist. Kanske gör det i Ullared.
    ¨Ser nu att det ligger en heldress (den gröna) i 62 i lådan med. Fast den ser liten ut!

Det är i och för sig sant, skulle inte 50 kläder räcka så kan Han/hon faktiskt ha byxor som går upp till armhålorna till att de andra är tvättade och torra.
    Just pyjamas har jag 3 stycken för 0-3 månader, misstänker att jag kommer få några av min syster då hon ska dumpa en låda med kläder som hon sparat till mig. 
    Tack för dina små tips! Skönt att det finns omföderskor här på tråden så man kan få lite konkreta tips! Känner mig stundtals helt förvirrad om vad man behöver osv.     
  • nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-08 18:31:22 följande:
    Bra att du inte tar det som pekpinnar... jag fick massor av tips själv med ettan av foljkmed barn och det var bra, vissa saker är bra tips andra inte! Termomerer för badet och en för rumpan är bra att investera i och rumpsalva!

Onej här tolkas inget som pekpinnar! Jag är glad för alla tips man kan få! Visst sen finns det ju mindre kloka människor som i alla välmening ska ge tips, (typ jobbiga tanter på hemköp) men då är det bara att stänga öronen och le och vara glad :)

Jäklar i min febertemp har jag inte skrivit på min lista, ska genast skriva ner detta :)  
  • nyttliv85
    Tuttiluttan skrev 2013-09-14 14:39:59 följande:
    Såhär blev slut resultatet, mycket nöjd! Skulle bara måla men suget efter att "bygga bo" gick inte att stoppa så de blev att bädda och göra fint i sängen!
    Satt sedan en stund o bara titta och då kom tårarna! Vår dröm är snart vår verklighet! Tänka sig att vi äntligen skulle få möblera till en liten! Efter att ha kämpat för detta i 8år så känns de ofattbart! Men nu så, nu är de även vår tur

Så fint det blev! Inser att vi måste ta tag i det här med sängen, bara 62 dagar kvar och jag vill också ha en mysig säng att titta på! :)
  • nyttliv85

Blir en tur till hälsokosten nästa vecka. Om två veckor är det dags att börja pimpla lite smått. 

Har nu gått på gravpenning, känns skumt, men härligt :) På måndag första tillfället på föräldrakursen, spännande!
    Har idag tittat flera gånger på kvarteret skatan när de är på föräldrautbildning, så sjukt rolig :) (Om man har dålig humor som jag Flört)

">

• nyttliv85
    Stinakri83 skrev 2013-09-14 20:50:10 följande:
    Hej allihop! Förra söndagen fick vi åka in akut till sjukhus!! Men högt blodtryck! Men jag repade mig bra! Men på fredagen den 6 september så blev jag dåligt det var tur att jag var inlagd, jag hade havandeskapsförgiftning! Och jag började krampa! På tjugo minuter så blev det ett akut snitt! Och ut kom en liten liten kille på 670g ovh 34,5 cm! Jag var sövd och fick inte träffa mitt underverk pån18 timmarbmen han hade sin pappa hos sig! Så nu bor vi på neo! Men våran kille och våra tre andra barn! Dagarna går upp och ner glädje, sorg! Tråkiga besked och glad besked! Men han är en kämpe våran lilla lilla kille med ett stort namn! Maximillian!

Grattis till er son! Hoppas alla i familjen mår bra trots omständighetera.
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-09-17 15:13:15 följande:
    För er som har fått beviljad GP, hur lång tid tog det för er att få den beviljad?? :)

För mig tog det ca 6 veckor, tror det tog ovanligt långtid pga av sommaren.
  • nyttliv85
    IdaJ skrev 2013-09-17 18:09:32 följande:
    Usch, så lång tid? Skulle nog varit ute i lite bättre tid! Är orolig att jag inte kommer hinna få det beviljat innan det är tänkt att jag ska gå. Och går det då inte igenom så är det ju kört. Redan för tungt på jobbet :/

Ett tips är att ringa och ligga på lite, så kanske de får lite gas i baken. De har ju handläggningstid på 30 dagar, längre ska det egentligen inte ta... Men jag skicka in mina papper när det var semestertider, därför tog det nog längre tid.
    Men som sagt, ring och "tjata"... säg att din chef ligger på dig, så kanske de kan skynda på processen.
    Vad jobbar du som? Det kommer säkert gå bra!    
  • nyttliv85

Just hemkommen från mvc, alla världen såg bra ut.
    Hjärtslag på 130, sf-mått i vecka 32 var 28, och det bästa av allt min vikt stod stilla sen föra vägningen 8 aug... 10 kilo upp sen invägning.  

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-20 19:15:40 följande:
    På sjukan.
    Ctg visar regelbundna s-dr. Väntar på läkare nu.

Kan drt hara olika över landet? Min bm sa att det var precis samma numera. Men om ul snantalet skiljet varför skulle inte bm besöken? Konstigt bara i samma land.

Håller tummar och tår att allt ser fint ut och att ni snart får åka hem igen!
  • nyttliv85

Kanske en hel skum fråga... men är det någon som vet om det finns wifi på BB-avdelningen/förlossningen? Tänkte om det blir långdraget så kan det vara gott att kunna strema film, surfa osv...
    Haha sen om man verkligen kommer göra det är en annan femma... men bara att veta OM det går är ju skönt :)  

• nyttliv85
    MissKaos skrev 2013-09-20 20:40:43 följande:
    Nej sjukhuset här har inte wifi (som personal vet man..)

Opåverkad tapp men ska inte jobba imorgon. Tbx om det blir sämmre det är sdr som gör ont.
    Ska upp imorgon UTAN att passera jobbet sa dr. För att lämna morgonkiss.
    Mötte en kollega. Hon hade Ont men hon är på övertid. Lite avis... inte på övertud ken på att hon har sin bebis i famnen snart

Tack för svaret :)

skönt att höra att allt såg bra ut, se nu till att vila! 
  • nyttliv85

Jätte fin jacka! Håller tummarna att den tillfaller dig!

Ang dessert till helgen... paj med glass/vaniljsås? Jag titta just på hela Sverige bakar på tv4play... jag e så sugen på paj efter det... eller ja allt sött... just nu känner jag för att göra inbrott på ett konditori och fluffa i mig kanelbullar och godsaker!    
  • nyttliv85

Eller chessecake... denna är att dö för! Så god... kanske svårt att få tag på pepparkakor kanske... Å ge mig!
    http://www.recept.nu/monika-ahlberg/kakor-och-tartor/agg-och-mejeri/cheesecake-med-pepparkaka/
  • nyttliv85
    corky skrev 2013-10-03 21:26:54 följande:
    Har också galet ont av minsta lilla kyla, gör allt för att värma dom men det hjälper inte.
    Idag fick jag så ont att jag grät i förtvivlan, det gör så förbannat ont!!
    Har också funderat om det här betyder att jag lättare får mjölkstockning! Hoppas verkligen inte!

Var på föräldrakurs i veckan, och bm berätta att det finns inlägg av ull på apoteket... kanske kan det vara nått att stoppa i Bh:n så att du får upp lite värme?  
Svar på tråden December bebis 2013