December bebis 2013
Njut av din graviditet, det "normala" är ju faktiskt att det går bra och är normalt allting!
Nej, alltså de har fötts för att jag haft massa "värkar" och förvärkar varje dag under mina graviditeter och plötsligt har de kommit mer och mer regelbundet och vips har förlossningen startat...ungefär så. livmodertappen har börjat öppnas sakta sakta i förtid av alla dessa värkar. De vet inte varför jag har de värkarna, har inte funnits någon förklaring till det. Min mamma hade likadant fast på henne var de "ofarliga" dvs livmodertappen påverkades inte. Hon gick istället över tiden. De säger att vissa bara har en lättretad livmoder. Det kan räcka att barnet sparkar så får jag en sammandragning, vissa dagar kommer de med 2-3 minuters mellanrum i 12 timmar i sträck. Ibland gör de ont, de har gjort ont sista veckorna.
Nu har jag haft relativt onda sammandragningar 4-5 ggr i timmen sedan i eftermiddags. Funderar på om jag ska ringa förlossningen för en koll. Vore skönt att höra att de är ofarliga än så länge. Samtidigt bävar jag för att behöva åka dit. Brukar ju bli en del turer dit under mina graviditeter. =(
Jag vill bara komma till v.26-27 nu så det åtminstone finns en relativt god chans OM bebisen skulle komma. Men drömmen vore ju att få föda ett barn i normaltid. Slippa neo med allt vad det innebär.